بهترین کارها برای تغییر روحیه منفی به روحیه مثبت

چه چیزی باعث روحیه بد می شود؟

این حالت‌های عاطفی موقت می‌تواند ناشی از طیفی از عوامل باشد، از آنچه می‌خوریم و چگونه می‌خوابیم، تا تجربیات چالش‌برانگیزی که در زندگی روزمره با آن‌ها مواجه می‌شویم، از جمله رگبار بی‌پایان اطلاعات منفی که از طریق رسانه‌های اجتماعی به دست می‌آوریم. گولستون اضافه می کند که می تواند عوامل ژنتیکی نیز موثر باشد. عوامل بیولوژیکی، اجتماعی و یا روانی می‌توانند باعث روحیه بد شوند.در ادامه بهترین کارها برای تغییر روحیه منفی به مثبت را برایتان آورده ایم.

بیولوژیکی: ممکن است در خانواده شما تمایل ژنتیکی به اختلالات خلقی وجود داشته باشد.
اجتماعی: شما انرژی منفی را از محیط خود به شکل انتقاد، طرد، قلدری دیگران یا تمسخر دریافت می کنید که بسیار شخصی از آن استفاده می کنید.
روانشناسی: توانایی شما برای قرار دادن و حفظ ناامیدی‌ها، ناراحتی‌ها در منظر «این هم می‌گذرد» کارساز نیست.

دال می‌گوید: «خبر خوب این است که این حالات عاطفی گذرا موقتی هستند. ما می‌توانیم با یادگیری مهارت‌های ساده برای مراقبت از ذهن و احساسات خود، حالات بد خود را به جهت‌های مثبت‌تری تغییر دهیم.»

۱۴ روش بسیار موثر برای تغییر روحیه بد و منفی به روحیه خوب و مقبت

۱- احساسات خود را لمس کنید

فورنیه می‌گوید: «تعدادی از استراتژی‌ها وجود دارند که می‌توانند به شما در بهبود خلق و خویتان کمک کنند. اما اولین قدم باید “توجه به آنچه تجربه می کنید و چند سوال از خود بپرسید تا بفهمید چه چیزی ممکن است در خلق و خوی منفی نقش داشته باشد.”

به عنوان مثال، از خود بپرسید که آیا چیزی قبل از بدتر شدن خلق و خوی شما تغییر کرده است یا خیر. شاید این چیزی درونی بوده است، مانند یک فکر یا تصویر منفی که به ذهن شما خطور کرده است.

فورنیه می‌گوید: «اگر به چیزی فکر می‌کنید که تغییر کرده است، ممکن است از خود بپرسید که آیا همه جوانب این موقعیت را در نظر می‌گیرید یا خیر. “شما ممکن است از خود بپرسید که در صورت تجربه به یک دوست چه می‌گویید. اغلب تفسیر اولیه ما از یک موقعیت ممکن است کامل نباشد.”

۲- برای تغییر روحیه تان ، فکر منفی را یادداشت کنید

در تلاش برای مقابله با روحیه بد، به خصوص در ابتدا، نوشتن افکار یا احساسات می تواند مفید باشد.

فورنیه می‌گوید: «عمل ساده قرار دادن آن‌ها روی کاغذ یا صفحه رایانه می‌تواند به ما کمک کند تا دیدگاه متفاوتی نسبت به آنچه فکر می‌کنیم و تجربه می‌کنیم داشته باشیم.» همچنین می تواند مانع از تکرار یک سناریوی به ظاهر منفی در ذهنمان شود.»

۳- لحظه ای را به ذهن آگاهی اختصاص دهید

دال می گوید تمرین “چند لحظه آگاهی ذهنی” می تواند تفاوت ایجاد کند. او توصیه می کند “در طول روز برای چند لحظه مکث کنید و به احساسات تنفسی خود آگاه شوید. همچنین می توانیم مراقبه های فعال را تمرین کنیم در حالی که کارهای دیگری انجام می دهیم مانند توجه عمدی به چیزهایی در حال گذر هستند.

۴- برای تغییر روحیه منفی به مثبت ، شکرگزاری را تمرین کنید

گولستون می‌گوید: زمانی که احساس منفی و بد می‌کنید، «مکانی راحت پیدا کنید و به دنیای اطراف خود توجه کنید که انگار یک نابینا هستید که برای اولین بار می‌بینید». “یا به صداهای اطراف خود گوش دهید که انگار یک ناشنوا هستید که برای اولین بار می شنوید و به خود اجازه دهید شگفتی هر یک را احساس کنید.”

۵- قدرت تنفس را امتحان کنید

گولستون می‌گوید: «خلق‌های بد، مانند استرس، بر تنفس ما تأثیر می‌گذارند و باعث می‌شوند نفسمان حبس شود». “این را با تنفس جعبه ای جایگزین کنید، که تنفس آهسته، عمیق و کامل است.”

یک تمرین معمول تنفس جعبه ای به شما حکم می کند که:

هنگام دم تا چهار بشمارید.
در حالی که نفس خود را حبس می کنید تا چهار بشمارید.
هنگام بازدم تا چهار بشمار.

۶- به دنبال اطلاعات مثبت باشید

دال می گوید: «یک راه قدرتمند دیگر برای رهایی از حالت بد، دریافت آگاهانه اطلاعات مثبت است. به عبارت دیگر، ما می‌توانیم اسکرول عذاب را رها کنیم و به دنبال داستان‌های نشاط‌آور و پیام‌های مثبت باشیم.»اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا روی نکات مثبت تمرکز کنید.

۷-برای تغییر روحیه منفی به مثبت ،پیاده روی کنید

گاهی اوقات، فقط تحرک می‌تواند تا حد زیادی به از بین بردن خلق و خوی بد کمک کند. فورنیه می‌گوید: «بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که ورزش می‌تواند کمک زیادی کند، حتی پیاده‌روی و هوای تازه می‌تواند کمک کند.

ورزش فواید فوق‌العاده‌ای برای سلامت روان دارد و مواد شیمیایی مغز که حتی با حرکت ملایم می‌تواند آزاد کند، ممکن است برای متوقف کردن خلق و خوی بد کافی باشد. در اطراف خانه تام قدم بزنید تا حال بد و منفی را پاک کنید. حرکات یوگا و حرکات کششی انجام دهید. یا ورزش مورد علاقه خود را انجام دهید تا خون حرکت کند و صحنه اطراف خود را تغییر دهید.

۸- اتفاق ها و جملات خوب را به خود یادآوری کنید

گولستون می‌گوید که دستیابی به «حوزه‌ای که به شما کمک می‌کند» ممکن است به دفع بد خلقی کمک کند. “چیزی را انتخاب کنید که شما را به یاد چیزهای مثبت در زندگی شما می اندازد. من دستبندی می پوشم که روی آن نوشته شده است، #WMYST، که مخفف What Made You Smile Today است؟” او می‌گوید که هر روز حداقل از یک نفر همین سوال را می‌پرسد. “روشن کردن روز دیگران می تواند برای کمک به خلق و خوی بد معجزه کند.”

۹-به شخص دیگری کمک کنید

فورنیه می گوید که کمک به دیگران می تواند پادزهر قدرتمندی برای رفع روحیه بد باشد. اگر چه زمانی که در حال بد خلق هستید، ممکن است برخلاف احساساتتان عمل کنید، اما «درگیر شدن در یک عمل کوچک محبت آمیز یا شفقت نسبت به کسی می تواند به بهبود روحیه منفی کمک کند».

پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا میدانستید بوسیدن چه فوایدی دارد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۱۰-صحبت کردن با یکی از عزیزانتان را تجسم کنید

وقتی احساس ضعف می کنید، گاهی اوقات فکر کردن به یکی از عزیزان یا کسی که به شما اعتقاد دارد در مورد چیزهایی که در ذهن شما باعث ناراحتی شما می شود صحبت می کند، می تواند کمک کند. فرقی نمی کند آن شخص زنده باشد یا مرده، مهم عشق و حمایت اوست.

گولستون می‌گوید: «آنچه باعث ناراحتی شما شد، چه چیزی باعث شد فکر کنید، چه احساسی در شما ایجاد کرده و چه چیزی باعث می‌شود که انجام دهید سازنده نیست، صحبت کنید.» سپس تصور کنید که آنها از شما می پرسند که چه کاری بهتر است انجام دهید. ممکن است بتوانید با این تمرین فکری به راه حلی قابل اجرا برای مشکل برسید.

۱۱-برای تغییر روحیه منفی به مثبت ،با یک دوست ارتباط برقرار کنید

اگر تجسم صحبت کردن جواب نداد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که برای حمایت با یکی از عزیزان خود تماس بگیرید.

گولستون توصیه می‌کند با یکی از دوستان یا اعضای خانواده تماس بگیرید “کسی که صدای شما را می‌شنود و خیلی سریع وارد نمی‌شود تا به شما اطمینان دهد یا به شما بگوید که از پس آن بربیایید. صادقانه به آنها بگویید، “من به کمک نیاز دارم زیرا حالم بد است و من نمی توانم آن را تکان دهم.»

فورنیه موافق است که “دریافت حمایت از دوستان و خانواده می تواند برای خلق و خوی ما و احساس کلی رفاه ما بسیار مفید باشد.” حتی صرف وقت صرف با افراد دیگری که دوست دارید و به آنها اهمیت می دهید می تواند بسیار مفید باشد.

تغییر روحیه

۱۲-برای تغییر روحیه با خودت صبور باش

فورنیه خاطرنشان می کند که “مهم است که سعی کنید با خودتان صبر داشته باشید و به خود یادآوری کنید که این حالت ها برای همیشه دوام نمی آورند. ممکن است از خود بپرسید که آخرین بار چه زمانی غذا خورده اید و آیا به اندازه کافی می خوابید یا خیر. همچنین ممکن است بپرسید که آیا این حالت های بد واقعا وجود دارد یا خیر. هر کاری که معمولاً از انجام آنها لذت می برید اما مدتی است که انجام نداده اید یا قادر به انجام آن نیستید.”

به طور مداوم، آنچه می توانید برای اولویت دادن به مراقبت از خود انجام دهید، یعنی استراحت کافی، ورزش، لذت بردن از مشارکت اجتماعی و تغذیه درست. تناسب همه چیز همیشه آسان نیست، اما وقت گذاشتن برای خود می‌تواند به شما کمک کند که بیشتر احساس تمرکز و تمرکز کنید.

فورنیه همچنین توصیه می کند “از قضاوت کردن خود به خاطر بد خلقی خودداری کنید. تجربه دوره های طولانی خلق منفی، حتی دوره های افسردگی، فوق العاده رایج است. تقریباً از هر ۵ نفر ۱ نفر در مقطعی از زندگی خود افسردگی را تجربه می کنند. احساس شرمندگی نکنید، و توجه به اینکه خوب می شوید و افسردگی شما مقطعی است اولین قدم مهم است.”

۱۳-با یک متخصص سلامت روان تماس بگیرید

او می‌گوید: لازم نیست برای تماس با آنها خودکشی کنید، و آنها همچنین می‌توانند شما را به سمت منابع هدایت کنند. نکته مهم این است که وقتی احساس می‌کنید در حال مبارزه با خلق و خوی بد هستید یا خلق و خوی شما در زندگی روزمره تداخل دارد، کمک بگیرید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.