باید ها و نباید های بارداری

باید ها و نباید های بارداری

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”باید ها و نباید های بارداری” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

یکی از خاطره‌انگیز‌ترین دوره ها برای هر خانمی، دوران بارداری است، اما در این دوران رعایت خیلی از نکات مهم است و شما به خاطر فرزندی که درشکم دارید باید در خیلی از کارهای روزمره خود تجدید نظر کنید.

در ادامه به بررسی باید و نباید‌های این دوران خاطره‌انگیز خواهیم پرداخت .

ورزش را کنار نگذارید

بعضی به اشتباه فکر می‌کنند در دوران بارداری نباید تحرک داشته باشند و باید به‌طور کل ورزش را کنار بگذارند، در صورتی‌که ورزش خیلی از مسائل مثل بی‌خوابی، درد عضلات، مشکلات خلق و خو و افزایش وزن شما را کنترل می‌کند.در این دوره، ورزش‌های سنگین توصیه نمی‌شود و شما باید حتما زیر نظر مربی وبا صلاحدید پزشک ورزش کنید.

داشتن رژیم غذایی متعادل

در این دوران شما باید یک رژیم غذایی غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها داشته باشید.برنامه غذایی شما باید شامل اسید فولیک و ویتامین دی باشد، رسیدن این ویتامین به بدن‌تان در رشد دندان‌ها، استخوان‌ها و عضلات سالم در جنین بسیار موثر است.

به دندان‌پزشک مراجعه کنید

در بارداری حتما یک بار به دندان پزشک مراجعه کنید، مراقبت مداوم از دندان‌ها بسیار مهم است، زیرا به علت نوسان هورمون‌ها ممکن است شما دچار تورم و خون ریزی لثه شوید و در صورت پیگیری نکردن عفونت و در نتیجه خطر زایمان زودرس را نیز به دنبال داشته باشد .

خوابیدن به اندازه کافی

خوابیدن منظم و کافی در طول شبانه روز مانع از اضطرابی می شود که به علت تغییرات هورمونی در شما به وجود آمده است . پزشکان توصیه کرده‌اند، یک خانم باردار در سه ماه آخر باید ۸-۹ ساعت بخوابد.

گوشت و تخم‌مرغ نیم‌پز نخورید

خوردن گوشت و تخم مرغ نیم پز، می‌تواند خطر بیماری‌های ناشی از مسمومیت غذایی را بالا ببرد. قبل از خوردن آن‌ها مطمئن شوید به درستی پخته شده باشند.

کمربند ایمنی را ببندید

مردم فکر می‌کنند بستن کمربند ایمنی در این دوران ممکن است به جنین آسیب برساند اما واقعا این ایده درست نیست.خطرات رانندگی مربوط به زنان باردار، با بستن کمربند ایمنی به شدت کاهش می یابد.

کافئین زیاد ننوشید

دریافت کافئین در این دوران توصیه نمی‌شود. شما در حد یک لیوان در روز می‌توانید نوشیدنی حاوی کافئین بنوشید. بهتر است میزان کافئین خود را به ۲۰۰ میلی گرم در روز محدود کنید.

سفر ممنوع

سعی کنید بعد از هفته سی و هفتم خود به سفر نروید، زیرا احتمال زایمان در شما بالاست، سفرهای خود را به زمانی دیگر موکول کنید.

کارهای هیجانی را کنار بگذارید

از فعالیت های هیجان انگیز مثل غواصی، اسکی ، بانجی جامپینگ و … خودداری کنید. هیجان بزرگ زندگی شما در راه است.

نویسنده : مهسا کسنوی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.