مهارت های زندگی برای مادران شاغل

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” مهارت های زندگی برای مادران شاغل” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

رسیدگی به امور خانه و بچه‌ها، نگرانی است که مادران شاغل همواره با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند

زندگی زنان شاغل با زنان دیگر کمی متفاوت‌تر است. از این نظر که به‌ناچار باید کارهای روزمره‌شان را در کمترین زمان ممکن انجام بدهند و برای این منظور مجبورند قانونی خاص برای خودشان وضع کنند. طبیعی است که به نظر برسد زن شاغل وقت کمتری برای بازی و رسیدگی به امور بچه‌ها داشته باشد. احساس گناه و احساس تردید درباره توانایی‌های فرزند‌پروری خود، نگرانی‌هایی هستند که مادران شاغل همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اما با چند ترفند ساده یاد بگیرید زمان‌تان را به درستی مدیریت کنید که هم از عهده وظایف کاری‌تان برآیید و هم برای وقت گذرانی با فرزند و همسرتان آزاد باشید.

مراقبت از خودتان را در اولویت قرار دهید

شلوغی و درگیری برنامه‌ها نباید بهانه‌ای باشد که زمانی هر چند کوتاه به خودتان اختصاص ندهید. مراقبت‌های روزانه زیبایی و سلامت خودتان را فراموش نکنید. بدون شک همسر و فرزندان‌تان خواهان مادری زیبا، سالم و پرانرژی هستند.
از همکاری دیگر اعضای خانواده استقبال کنید
عادت به‌تنهایی انجام دادن کارها را کنار بگذارید. با توجه به شرایطی که دارید یاد بگیرید از کمک دیگران هم بهره ببرید. تقسیم وظایف را در خانه اجرا کنید و از نتیجه دلنشین یک همکاری تیمی در خانه لذت ببرید. فراموش نکنید که شما روبات نیستید و به تنهایی از پس کارهای روزمره خانه برنمی‌آیید.

کودک‌تان را در آغوش بگیرید

همواره در هر شرایطی فرصت کوتاه چندثانیه‌ای برای به‌آغوش کشیدن فرزندتان وجود دارد. این فرصت جادویی را از دست ندهید. آغوش شما خیلی از نبودن‌های تان را برای کودک جبران می‌کند و با این کار تاثیر آن را در آرامش خودتان و رضایت کودک احساس کنید. قبل از سرکار رفتن، در طول ساعت‌های در خانه بودن‌تان و قبل از خواب او را در آغوش بگیرید.

احساس گناه نکنید

مادران شاغل به دلیل برنامه‌های کاری فوق‌العاده زیادی که دارند اغلب کمتر از مادران دیگر به فرزندان‌شان توجه می‌کنند؛ به خاطر آن احساس گناه نکنید. شما کمک خرج و شاید نان‌آور خانه هستید پس اگر در انجام همزمان همه کارها کم آوردید به این معنی نیست که مادر بدی هستید. به جای احساس گناه به این فکرکنید که می‌توانید فرصت‌های بهتری با کارکردن برای فرزندتان فراهم کنید.

بین کار و خانه تعادل برقرار کنید

مادر شاغل بودن به معنی انجام چندین وظیفه روزانه و مستمر است. پس سعی کنید با مدیریت زمان و برنامه ریزی از قبل و تهیه فهرستی از کارهای انجام دادنی، برای ایجاد توازن و تعادل میان کار و زندگی شخصی‌تان قدم بردارید.

بازی با کودک را در راس کارها قرار دهید

بعد از چند ساعت نبودن در خانه، فرزندتان خواهان توجه شما برای بازی و رسیدگی به کارهای مدرسه‌اش است. بهتر است این کار را فقط به همسرتان واگذار نکنید چون در طولانی مدت تاثیرات خوبی ندارد. برای سرگرم کردن او می‌توانید بعضی از کارهای ساده‌ترتان را به او محول کنید و به او اطمینان دهید که با تمام شدن کارهای ضروری زمانی را به او اختصاص می‌دهید.

موارد وقت تلف‌کن را کم کنید

به مهمانی‌ها و بیرون رفتن‌های مازاد و غیرضروری، با قدرت «نه» بگویید. گشت و گذار اینترنتی خود را کمتر کنید و از بودن با خانواده نهایت استفاده را ببرید.

نویسنده : فاطمه قاسمی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.