بهترین درمان ها برای گرفتگی صدا

گرفتگی صدا یکی از علائم بیماری های ویروسی گلو است. گاهی اوقات این گرفتگی بعد از سرماخوردگی و آنفولانزا رخ میدهد گاهی اوقات هم به دلیل شرایط نامناسب آب و هوا و وجود گرد و خاک در هوا. به هر دلیلی که باشد گرفتگی صدا چیز خوشایندی نیست و بیمار دوست دارد زودتر صدای طبیعی خود را داشته باشد. در این مقاله میخواهیم بهترین روش ها برای درمان گرفتگی صدا را با شما در میان بگذاریم.

بهترین درمان ها برای گرفتگی صدا

 

بهترین درمان ها برای گرفتگی صدا

 

 

۱- نترسید و کمی استراحت کنید

ممکن است از صدای خود ناراحت شوید، اما سعی کنید نگران نباشید. استرس یکی دیگر از قاتل های صوتی است! به خوبی مراقب خود باشید: مرخصی بگیرید و استراحت کنید. مطمئن شوید که به اندازه کافی بخوابید.

۲- صحبت نکن

در صورت امکان سعی کنید تا چند روز اصلا صحبت نکنید. من تجربه کرده ام که این روند درمان را به شدت تسریع می کند. حتی می توانی از این روش فضیلتی بسازی و آن را روزه سکوت در نظر بگیری. این کار برای صدای شما بسیار خوب است.

۳- درمان گرفتگی صدا ، هیدراته کنید

اطمینان حاصل کنید که اتاق شما دارای رطوبت کافی هوا است. مقدار زیادی آب و چای بنوشید و از نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید. و البته سیگار نکش چرا هیدراتاسیون اینقدر مهم است؟ تارهای صوتی شما را انعطاف پذیر نگه می دارد و پوشش مخاطی محافظی را که تارهای شما را می پوشاند حفظ می کند تا از اصطکاک طبیعی هنگام صحبت یا آواز خواندن محافظت کند. اما به خاطر داشته باشید که هیدراتاسیون فقط به طور غیرمستقیم عمل می کند: چیزهایی که قورت می دهید در واقع تارهای صوتی شما را لمس نمی کند.

۴- با زنجبیل تازه، عسل و لیمو چای خوشمزه درست کنید

لیمو: منبع بالایی از ویتامین C دارد، به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می کند و می تواند به کاهش تجمع بیش از حد مخاط در سیستم تنفسی شما کمک کند.
عسل: سرشار از مواد مغذی است و گلودرد شما را تسکین می دهد. همچنین به تشکیل پوشش محافظ روی تارهای صوتی کمک می کند و علائم سرفه را بهبود می بخشد.
زنجبیل: شما را به سرعت گرم می کند و به پاکسازی سینوس ها و مجرای بینی کمک می کند. تندی ممکن است کمی عرق کردن سالم ایجاد کند.

نوشیدنی های گرم مخلوط با عسل

عسل یک ماده با خواص درمانی فراوان است و یک درمان طبیعی برای عفونت های باکتریایی و التهاب است. همچنین برای سرکوب حملات سرفه که می تواند تارهای صوتی شما را تشدید کند، شناخته شده است.

چندین راه برای انجام این کار وجود دارد:

عسل خود را با چای گیاهی مخلوط کنید. چای گیاهی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.
عسل خود را با سرکه سیب مخلوط کنید. سرکه سیب دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند به شما در مبارزه با عفونت های بد کمک کند.

اگر چای یا سرکه سیب ندارید، مخلوط کردن عسل با یک فنجان آب گرم برای تسکین گلو کافی و موثر است.

۵- سعی کنید سرفه نکنید

اگرچه ممکن است در هنگام بیماری این امر غیرممکن به نظر برسد، اما به خاطر داشته باشید که سرفه کردن یا صاف کردن گلو تنها باعث بدتر شدن خشونت صدای شما می شود. فشار زیادی در گلوی شما ایجاد می کند و باعث می شود تارهای صوتی که قبلاً تحریک شده اند با نیرویی وحشیانه به یکدیگر برخورد کنند.

لوزه سوم چیست؟آیا مشکل ایجاد میکند؟

هنگامی که دچار گرفتگی صدا هستید از چه چیزهایی باید اجتناب کنید:

علاوه بر درمان‌های خانگی گرفتگی صدا ، مواردی نیز وجود دارد که هنگام ابتلا به لارنژیت باید از آنها اجتناب کنید. به خاطر داشته باشید که برای تسریع بهبودی خود از موارد زیر دوری کنید:

* از غذاهای تند پرهیز کنید

در صورت ابتلا به لارنژیت، از سمبال، مالا، فلفل قرمز، کاری و همه چیزهای تند دوری کنید. غذاهای تند می توانند باعث رفلاکس معده و بدتر شدن وضعیت شوند.

* از کافئین خودداری کنید

با مایعات زیاد هیدراته بمانید، اما از کافئین خودداری کنید زیرا اینها می توانند آب بدنتان را کم کنند.

* از کشیدن سیگار خودداری کنید

استنشاق دود می تواند تارهای صوتی حساس شما را بیشتر تحریک کند. سیگار کشیدن همچنین می تواند سرفه را تحریک کند یا به التهاب حنجره مزمن منجر شود و روند بهبودی را طولانی تر کند.

* از صاف کردن گلو خودداری کنید

سوزش در گلو و تقلا برای صحبت کردن به طور طبیعی شما را به سمت صاف کردن گلو سوق می دهد. اگرچه ممکن است دشوار باشد، اما باید از آن اجتناب کرد.

صاف کردن گلو باعث تشدید درد و التهاب حنجره می شود.

*از محیط های خشک، دودی و گرد و غبار دوری کنید

وقتی ذراتی را استنشاق می کنید که مجاری بینی شما را تحریک می کنند، ممکن است عطسه یا سرفه کنید. این وضعیت را بدتر می کند و از بهبود تارهای صوتی شما جلوگیری می کند.

چه زمانی برای گرفتگی صدا خود به پزشک مراجعه کنید؟

اگرچه التهاب حنجره در بزرگسالان شدید نیست، اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید باید به پزشک مراجعه کنید:

بیش از دو هفته است که صدا گرفته است
سرفه کردن خون
در تنفس مشکل دارند
تب داشتن

 

 

بهترین درمان ها برای گرفتگی صدا

 

چگونه می توان تشخیص داد که گرفتگی صدا ویروسی است یا باکتریایی؟

شایع ترین علت لارنژیت عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا است. در برخی موارد، لارنژیت می‌تواند ناشی از عوامل دیگری مانند آسیب به حنجره، عفونت قارچی یا باکتریایی، آلرژی یا تحریک ناشی از ریفلاکس باشد.

علائم لارنژیت ویروسی و باکتریایی ممکن است مشابه باشد. افراد مبتلا به لارنژیت ناشی از ویروس ممکن است علائم دیگری از سرماخوردگی یا آنفولانزا داشته باشند.

لارنژیت ناشی از عفونت باکتریایی کمتر شایع است، اما ممکن است. اگر لارنژیت ناشی از عفونت باکتریایی مانند گلودرد استرپتوکوکی باشد، ممکن است با علائمی مانند تورم لوزه‌های قرمز همراه باشد که ممکن است دارای رگه‌ها یا تکه‌هایی از چرک باشد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.