بهترین درمان های خانگی برای خشکی پوست دست

دستان شما هر روز کارهای زیادی انجام می دهند و در نتیجه آسیب های زیادی به پوست وارد می شوند. این امر همراه با این واقعیت که پوست شما به طور طبیعی با افزایش سن خشک تر و نازک تر می شود ، دست های خشک و خشن را به یک مشکل رایج تبدیل کرده است ، به ویژه در بزرگسالان.بسته به علت اصلی خشکی پوست دست می تواند موقت یا طولانی مدت باشد. در بیشتر موارد ، مراقبت ساده در خانه و اجتناب از عامل ایجاد کننده ممکن است برای التیام دستان شما کافی باشد.

این مقاله برخی از درمان های خانگی مهم و نکات مراقبت از خود را برای بازگرداندن رطوبت و نرمی به دستان خشک همراه با اقدامات پیشگیرانه خاصی برای جلوگیری از این مشکل ، پوشش می دهد.

مراقبت پوستی فعال از سنین پایین می تواند به محدود کردن پیری زودرس کمک کند ، اما بسیاری از افراد رژیم مراقبت از پوست خود را فقط به صورت خود محدود می کنند.

سایر عواملی که می تواند دستان شما را بیش از حد خشن ، پوسته پوسته و خشک کند ، شامل آب و هوای سرد یا خشک ، شرایط التهابی پوست ، آلرژی ، تماس بیش از حد با آب ، تماس با مواد شیمیایی و سایر عوامل تحریک کننده به دلیل شغل و … است. شستشو یا حمام کردن زیاد ، که همه آنها می توانند چربی های طبیعی و رطوبت ذاتی را از پوست شما پاک کنند.

اما اگر به درمان خانگی پاسخ مناسبی ندادید یا دچار خشکی شدید همراه با علائم دیگر مانند شقاق پوست ، تاول ، خارش ، درد ، قرمزی یا تورم شدید ، بهتر است در این مورد به متخصص پوست مراجعه کنید. موارد درمان نشده خشکی شدید دست می تواند باعث خونریزی یا عفونت شود.

داروهای خانگی برای دست های خشک

داروهای خانگی برای دست های خشک و خشن

در اینجا چند روش خانگی ساده برای مرطوب کردن ، نرم شدن و ترمیم پوست خشن و آسیب دیده دستان خشک وجود دارد.

۱- با روغن های گیاهی چرب کنید

روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل ، روغن زیتون ، روغن آرگان ، روغن جوجوبا ، روغن کرچک و سایر روغن های حاوی ویتامین E برای مرطوب کننده و ترمیم کننده پوست شما بدون ایجاد هیچ گونه تحریک ناخواسته یا سایر عوارض جانبی عالی هستند.

خواص درمانی پوست آنها را می توان در محتوای غنی فنولیک آنها جستجو کرد که به مهار التهاب و مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. این روغن های درمانی نیز به راحتی به پوست نفوذ کرده و آن را در سطح عمیق تری آبرسانی می کنند و سپس با ایجاد مهر و موم محافظ روی پوست ، رطوبت را قفل می کنند. علاوه بر این ، روغن های گیاهی دارای مواد مغذی زیادی هستند که به تغذیه پوست کمک می کنند.

نحوه استفاده:

دستان خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.
چند قطره روغن گیاهی دلخواه را به آرامی در دستان خود ماساژ دهید.
هنگامی که اثر مرطوب کننده شروع به از بین رفتن کرد یا بعد از شستن دست ها ، مجدداً آن را اعمال کنید.

۲-وازلین به دست ها بزنید

وازلین روی پوست احساس چربی و سنگینی می کند ، اما مرطوب کننده پوست های شدیدا خشک را فراهم می کند.

وازلین به دلیل قوام غلیظ آن یک پوشش متراکم و نفوذ ناپذیر بر روی پوست ایجاد می کند که از پوست در برابر عوامل محرک خارجی محافظت می کند و میزان آب آن را حفظ می کند. همچنین دارای فعالیت ضد میکروبی قوی است که می تواند به دفع عفونت های پوستی کمک کند.

موم زنبور عسل یکی دیگر از عوامل آبرسانی است که برای جلوگیری از از دست دادن آب ترانسپیدرمی یک سد ضخیم روی پوست ایجاد می کند. همچنین حاوی ترکیباتی به نام استرول و مقدار قابل توجهی ویتامین A است که هر دو به بازسازی پوست کمک می کنند.

بنابراین موم زنبور عسل می تواند ریزش پوست مرده را تسهیل کرده و رشد پوست تازه را در جای خود تحریک کند. این می تواند به درمان دست های خشک و ترک خورده شما کمک کند. قبل از استفاده از موم زنبور عسل ، یک تست پچ انجام دهید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

نحوه استفاده:

ژله یا موم را مستقیماً بعد از شستن دستان خود با آب ولرم روی دستان خشک خود بمالید.
هر گونه روغن گیاهی را بمالید و سپس آن را با وازلین یا موم زنبور عسل بپوشانید.

۳-استفاده موضعی از بلغور جو دوسر می تواند به مرطوب شدن پوست کمک کند

قرن هاست که بلغور جو دوسر کلوئیدی به عنوان یک داروی موضعی برای درمان انواع بیماری های پوستی از جمله خشکی پوست (خشکی پوست) ، اگزما ، اریتم (قرمزی پوست) ، خارش و سوختگی استفاده می شود.

در سال های اخیر ، این استفاده سنتی از بلغور جو دوسر با شواهد علمی اثبات شده است. چندین مطالعه نشان داده است که خاصیت آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و شفابخش پوست نسبت به عصاره جو دوسر کلوئیدی دارد که می تواند برای درمان خشکی دست استفاده شود.

استفاده موضعی از بلغور جو دوسر پوست را مرطوب می کند ، التهاب زمینه ای که اغلب مسئول خشکی است را مهار می کند ، آسیب های پوستی ناشی از رادیکال های آزاد را به حداقل می رساند و همچنین به دفع سلول های مرده پوست کمک می کند تا جایی برای سلول های جدید ایجاد شود.

نحوه استفاده:

۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر ، ½ –۱ قاشق چایخوری عسل و کمی آب را در یک کاسه مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید.
این ترکیب را به آرامی روی دستان خود بمالید تا اثر اسکراب ملایم ایجاد شود و گردش خون در دستها تحریک شود.
بگذارید ۱۰ دقیقه روی پوست بماند.
آن را با آب ولرم بشویید.

۴- از عسل استفاده کنید

عسل یک مرطوب کننده و مرطوب کننده عالی برای انواع پوست است که با تحقیقات قابل توجهی تأیید شده است. مرطوب کننده هر ماده ای است که آب را برای مرطوب نگه داشتن چیزها جذب می کند. مرطوب کننده های موضعی مانند عسل رطوبت را در پوست شما نگه می دارند تا پوست نرم و هیدراته بماند.

علاوه بر این ، عسل دارای خواص ضد عفونی کننده ، ضد میکروبی ، ضد التهابی ، ضد حساسیت و آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت و ترمیم پوست شما کمک کند. در حقیقت ، عسل به طور گسترده ای در درمان بیماری های مختلف پوستی مورد استفاده قرار گرفته است.

در زمینه خشکی دست ، عسل نه تنها به عنوان یک مرطوب کننده عالی بلکه به عنوان یک لایه بردار ملایم برای از بین بردن پوست خشک و پوسته پوسته عمل می کند.

نحوه استفاده:

به طور مستقیم عسل کمی رقیق شده یا عسل با درجه پزشکی که در فروشگاه های دارویی موجود است را به دستان خود بمالید. به طور متناوب ، می توانید عسل را با وازلین یا هر چربی طبیعی مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود و سپس آن را روی دستان خود بمالید. برای رطوبت بیشتر می توانید گلاب را به مخلوط اضافه کنید.
بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند.
آن را با آب ولرم بشویید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه انجام پدیکور در خانه: آموزش پدیکور ۱۰ مرحله ای برای مبتدیان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۵- ژل آلوئه ورا می تواند به مرطوب کردن پوست خشک دست ها کمک کند

ژل آلوئه ورا به دلیل مزایای پوست مشهور است ، بنابراین تعجبی ندارد که این ماده درمانی می تواند به درمان دست های خشک و خشن کمک کند.

موکوپلی ساکاریدها مولکول های قندی هستند که در ژل آلوئه ورا یافت می شوند و به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی خود شناخته شده اند. بنابراین ، ژل آلوئه ورا نه تنها رطوبت را به پوست می رساند ، بلکه به آب رسانی و نرمی طولانی مدت نیز کمک می کند.

علاوه بر این ، ژل آلوئه ورا مملو از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد و به تاخیر انداختن پیری پوست کمک می کند. این ماده به راحتی به پوست نفوذ می کند تا فیبروبلاست ها را در تولید پروتئین های بیشتر سازنده پوست به نام کلاژن و الاستین تحریک کند ، در نتیجه کشش و بافت پوست را افزایش می دهد.

 خشکی پوست دست

نحوه استفاده:

یک برگ تازه آلوئه ورا را باز کنید و ژل را بردارید.
ژل آلوئه ورا را به آرامی برای چند دقیقه در دستان خود ماساژ دهید. روش دیگر ، می توانید ژل آلوئه را در چربی های طبیعی یا عسل مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود و سپس آن را روی دست های خشک خود بمالید.
بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند.
دستان خود را با آب ولرم بشویید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.