موثرترین ماسک های زیبایی صورت با عسل

عسل نیازی به معرفی ندارد. این یکی از مفیدترین مواد طبیعی است که می توانیم برای سلامتی و زیبایی خود از آن استفاده کنیم. فواید ماسک عسل برای پوست به قدری جذاب است که از زمان های بسیار قدیم به عنوان یکی از اصلی ترین رژیم های مراقبت از پوست در نظر گرفته شده است. در حالی که بسیاری از محصولات مراقبت از پوست در دسترس تجاری، حاوی عسل وجود دارد، بهترین راه برای به دست آوردن حداکثر مزیت، افزودن آن به ماسک های صورت خانگی مختلف است. در اینجا، ما بهترین ماسک های صورت که با عسل تهیه میشود را آورده ایم.

بهترین ماسک صورت خانگی با عسل

 عسل و نمک دریا

لایه برداری ملایم پوست کار مشکلی است. ما اغلب در حین استفاده از اسکراب به بالاترین لایه آن آسیب می رسانیم یا رطوبت طبیعی آن را از بین می بریم. اما این بسته ساده صورت می تواند به شما کمک کند مانند نسیمی لایه سلول های مرده را از سطح پوست پاک کنید. علاوه بر این، پوست شما را به شدت آبرسانی و مرطوب می کند تا ظاهری سالم و جوان به آن ببخشد. کافی است یک قاشق غذاخوری نمک دریا را با ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و صورت خود را به آرامی با آن و با حرکات دایره ای کوچک بشویید. سپس بگذارید ۵ دقیقه بماند و با آب معمولی بشویید.

ماسک  عسل و شکر

نمک دریا را با شکر در ماسک عسلی خود جایگزین کنید و با خلاص شدن از شر انواع کثیفی، روغن اضافی، سلول های مرده و ناخالصی ها به طور موثر از نتایج یکسانی برخوردار شوید. ۱ قاشق چایخوری شکر را با ۲ قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و به پوست صورت خود بمالید. با انجام یک حرکت دایره ای ملایم به مدت ۵ دقیقه با نوک انگشتان خود را به آرامی مالش دهید. سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا خشک شود و با آب سرد بشویید.

ماسک  عسل و شکر

 عسل و لیمو

 این بسته صورت آسان لیمو عسلی می تواند به شما در مبارزه موثر با این لکه ها کمک کند. حتی می توانید هر مرکباتی مانند پرتقال و غیره را به عنوان جایگزین لیمو انتخاب کنید. عوامل سفید کننده طبیعی به روشن شدن علائم کمک می کنند، در حالی که عسل رطوبت کافی را برای پوست فراهم می کند. بنابراین، آب یک لیموترش تازه را در یک قاشق غذاخوری عسل بریزید و یک خمیر نازک تهیه کنید. از آن به عنوان پک صورت استفاده کنید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

این پک صورت می تواند پوست شما را حساس کند. حداقل ۷ تا ۸ ساعت پس از استفاده از آن بیرون نروید تا از آسیب نور خورشید جلوگیری شود.

عسل و بادام

چه پوست خشک، چه پوست چرب یا پوست معمولی داشته باشید، این پک صورت مانند جادو برای شما کار خواهد کرد. خواص بادام را با عسل ترکیب می کند که سلول ها را تغذیه می کند، آنها را آبرسانی می کند و سلامت کلی پوست را افزایش می دهد. یک قاشق غذاخوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری پودر بادام تازه ترکیب کنید و آن را به طور یکنواخت روی پوست صورت خود پخش کنید. در ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آینده خشک می شود. سپس، به آرامی با آب ولرم بشویید. همچنین می توانید رب بادام تازه را با روغن بادام جایگزین کنید.

اگر پوست لک دار دارید، ۱ قاشق چایخوری آب لیموی تازه به این بسته اضافه کنید. این کار باعث می شود پوست شما از لکه ها و لک ها پاک شود و درعین حال درخشندگی زیبایی به آن می بخشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “عسل چگونه تولید میشود؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

ماسک عسل و چوب صندل

خواص ضد التهابی عسل را می توان با طبیعت تسکین دهنده چوب صندل تقویت کرد. اگر پوست شما دائماً تحریک شده و مستعد آکنه است، این پک ساده صورت را انتخاب کنید تا پوستی شفاف، صاف و بدون عیب داشته باشید. نصف فنجان عسل را بردارید و ۲ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با آن مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. آن را به تمام صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت خشک شود. سپس آن را با آب سرد بشویید. با این کار صورت شما فورا نرم تر و درخشان تر می شود.

عسل و زردچوبه

این پک عسل طبیعی را انتخاب کنید تا درخشندگی زیبای پوستتان را که مدت‌ها به دلیل آلودگی محیطی، قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد، سبک زندگی نامناسب و استرس شدید از بین رفته است، نشان دهید. با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه ارگانیک با یک قاشق غذاخوری عسل، خمیری درست کنید و آن را کمی گرم کنید و روی پوست خود بمالید. سپس بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد ساده بشویید. برنزه شدن، لک ها و لکه ها را از بین می برد و درعین حال به پوست شما درخشندگی گرم می بخشد. افزودن چند قطره گلیسیرین به این پک صورت، ظرفیت مرطوب کنندگی آن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

ماسک عسل و موز

مهم نیست که پوست شما چقدر خشک و زبر است، این پک صورت فوق العاده آبرسان آن را صاف و نرم می کند! موز تغذیه مناسب و آبرسانی فوق العاده ای به پوست می دهد که کمک زیادی به چندین برابر شدن فواید عسل می کند. نصف یک موز کاملا رسیده را بردارید و خوب له کنید تا صاف و بدون گلوله شود. سپس یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر غلیظ و چسبناکی به دست آید. آن را به طور یکنواخت روی پوست خود پخش کنید و نیم ساعت صبر کنید و سپس آن را بشویید. این به شما در عرض چند دقیقه پوست کاملاً مرطوب، مرطوب و فوق العاده انعطاف پذیر می دهد! برای نتیجه بهتر می توانید یک قاشق غذاخوری ماست را نیز به مخلوط پک صورت اضافه کنید.

 عسل و هویج

هنگامی که پوست شما پیرتر از سن واقعی خود به نظر می رسد، این ماسک عسلی ساده ضد پیری را برای معکوس کردن علائم پیری زودرس انتخاب کنید. هویج که سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند فواید عسل را تا حد زیادی افزایش دهد. چند عدد هویج بچه را تمیز کرده و با کمی بخارپز کردن آنها را نرم کنید. ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری جو را به آن اضافه کنید. همه چیز را خوب مخلوط کنید و روی پوست خود پخش کنید. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خشک شود. سپس، با آب ولرم بشویید. چین و چروک ها، خطوط ظریف و لکه های پیری شما در عرض چند هفته از بین می روند.

ماسک عسل و شیر خام

مخلوط عسل و شیر خام در پاکسازی پوست، تغذیه عمیق آن و از بین بردن آفتاب زشت بسیار موثر است. ۱ قاشق غذاخوری شیر را با ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و پوست خود را با آن آغشته کنید. ممکن است بخواهید چند دقیقه با حرکات دایره ای ملایم صورت خود را با آن ماساژ دهید. سپس بگذارید نیم ساعت خشک شود و با آب ولرم بشویید. افزودن چند قطره آب لیمو به این پک صورت نیز آن را به یک درمان قوی لک تبدیل می کند.

 عسل و سفیده تخم مرغ

منافذ باز بزرگ روی صورت غیر جذاب به نظر می رسند و احتمال ایجاد جوش را افزایش می دهند. ترکیب قسمت سفید تخم مرغ با عسل به شما کمک می کند تا به طور طبیعی از شر آنها خلاص شوید و در نتیجه پوستی صاف، سفت تر و محکم تر داشته باشید. آنزیم های موجود در تخم مرغ همچنین به رفع علائم پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک و غیره کمک می کند. سفیده تخم مرغ را خوب بکوبید و نصف قاشق غذاخوری عسل را با آن مخلوط کنید. با استفاده از برس به صورت لایه ای یکنواخت روی تمام صورت خود بمالید و پس از ۳۰ دقیقه با آب ولرم به آرامی بشویید. اگر از قبل لک و لک دارید، چند قطره آبلیمو به این مخلوط اضافه کنید.

ماسک  عسل و تخم مرغ

ماسک عسل و پیاز

اگر می خواهید خواص ضد پیری عسل را به روشی ساده تر تقویت کنید، آن را با آب پیاز ترکیب کنید. محتوای ویتامین C و عناصر ضدالتهابی (کوئرستین، ایزوتیوسیانات ها و غیره) پیاز به حفظ ظاهری بدون چین و چروک و جوانی کمک می کند. آب نصف پیاز را بگیرید و یک قاشق غذاخوری عسل را با آن مخلوط کنید. یک لایه یکنواخت از آن را روی صورت و گردن خود پخش کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. در نهایت آن را با آب ولرم بشویید.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.