این کتابها شما را با امام علی(ع)بیشترآشنا میکند

این کتابها شما را با امام علی(ع)بیشترآشنا میکند

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”این کتابها شما را با امام علی(ع)بیشترآشنا میکند ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

در راستای ترویج کتاب در میان مخاطبان خود به مناسبت نزدیک شدن به سالروز ولادت حضرت علی (ع) اقدام به معرفی چند  کتاب خواندنی درباره امام علی(ع) کرده ایم.

علی از زبان علی

نویسنده (دکترسیدجعفرشهیدی) در کتاب «علی از زبان علی» به روایت جذاب زندگانی أمیرالمؤمنین علیه‌السلام از بیان خود حضرتشان استفاده کرده و برهه‌های گوناگون زندگانی ایشان را تشریح کرده است.

 امیر گل ها

کتاب «امیر گلها»، نوشته حسین سیدی، جلد دوم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده ‌معصوم(ع)» یا «سبک زندگی معصومین(ع)» است که کاندیدای جایزه کتاب سال ولایت شد. در این مجموعه سعی می‌شود مسایل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت(ع) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست‌ویکم چگونه اهل بیت(ع) می‌توانند الگو باشند و چگونه آنها می‌توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند.

گزارش لحظه به لحظه از ولادت امام علی

در این کتاب نوشتهمحمدباقر انصاری ، ماجرای ولادت امیرالمومنین (ع) یک واقعه عظیم است که نویسنده سعی کرده است که آن را در قالب ادبیات داستانی عرضه نماید. این کتاب به چگونگی ورود فاطمه بنت اسد به کعبه، اتفاقات داخل و خارج کعبه و بیرون آمدن آن بزرگواران از کعبه می پردازد. نکته بارز این است که هیچ مطلبی که زاییده تخیل نویسنده باشد در این کتاب وجود ندارد و تمامی مطالب مستند و معتبر است.

اصحاب امام علی علیه‌السلام

 این کتاب به این سوال پاسخ میدهد اگر امامت مهم است چرا اسم ائمه در قرآن نیامده است؟ علامه عسگری در این کتاب به این شبهه اساسی با استفاده از آیات قرآن و احادیث مورد قبول اهل سنت پاسخی مستدل داده است و اثبات کرده که اصل امامت در آیات متعدد قرآن ذکر شده است و دلیل عدم تصریح به نام اهل بیت علیهم‌السلام در قرآن را بیان می­‌کند.

با مقاله ((این کتابها شما را با امام علی(ع)بیشترآشنا میکند)) در خدمت شما عزیزان هستیم.

سبک زندگی امام علی در خانواده

با توجه به اینکه خانواده امام علی(ع) به شمول خود آن حضرت و حضرت زهرا (س) و امام حسن و امام حسین علیهما السلام تنها خانواده ای است در اسلام که تمام اعضای آن معصوم بودند، سبک زندگی آن بزرگواران سرمشق مطمئن برای خانواده هایی است که می خواهند پاک زندگی کنند و یک زندگی پاک و خدا پسندانه داشته باشند. کتاب سبک زندگی امام علی در خانواده، اثر سیدمحمد احسانی می باشد که توسط نشر زائر، منتشر گردیده است.

فروغ ولایت

نویسنده فرزانه، آیت‌الله جعفر سبحانی با تقسیم حیات نورانی حضرت أمیرالمؤمنین علیه السلام به پنج دوره، مهم ترین جریانات زندگی ایشان را ترسیم کرده است. ایشان در این اثر وزین سعی کرده سیر زندگی ایشان را از طرفی گویا و روان حکایت کرده و از دیگر سو کاملا مبتنی بر منابع دسته اول تاریخی و روائی باشد. نکته متمایز این اثر، جامعیت آن است که از همان آغاز زندگی حضرت تا شهادت ایشان، تمام عرصه‌ها زندگی ایشان را در کنار آیات و روایات مربوطه تشریح کرده و در هر مورد به تبیین بعدی از فضائل حضرت می‌پردازد.

فضائل امام علی در منابع اهل سنت

این کتاب فضایل و مناقب امام علی (ع) را در منابع اهل سنت، پیش روی مخاطبان خود قرار می دهد. همچنن به آیات نازل شده در حق امام علی، نیز اشاراتی دارد. البته در مورد آیات نازل شده درباره امام علی (ع) کتاب های متعددی از دانشمندان شیعه و سنی نگاشته شده است.

منبع:تسنیم،مشرق نیوز،پرسمان

 

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.