این پاهای چندش آور فواید بی نظیر دارند

 پای مرغ اغلب دور انداخته می شود، و این میان وعده مورد علاقه بسیاری از مردم نیست، اما به دلیل داشتن بسیاری از فواید سلامتی که بیشتر به محتوای بالای کلاژن آنها نسبت داده می شود، تحسین می شوند. برای چینی ها، کره ای ها، ویتنامی ها و فیلیپینی ها، پای مرغ یک غذای لذیذ آشپزی است. آفریقای جنوبی و سایر کشورهای آفریقایی نیز این خوراکی لذیذ را میل می کنند که در برخی مواقع به عنوان یک وعده غذایی توسط بسیاری از خانواده های محروم سرو می شود. در زیر برخی از فواید سلامتی که در خوردن پای مرغ یافت می شود آورده شده است:

فواید پای مرغ برای سلامتی

فواید پای مرغ برای سلامتی

بهبود سیستم ایمنی

پای مرغ یک میان وعده بسیار مغذی است که سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. این به دلیل محتوای مواد معدنی است که برای سلامتی بسیار مفید است. همچنین حاوی کلاژن و برخی مواد معدنی مانند مس، منیزیم، فسفر، روی و همچنین کلسیم است. برخی از این مواد معدنی برای غلبه بر حملات بیماری ها مفید هستند. بنابراین با مصرف منظم آن می توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد.

کلاژن نه تنها برای التهاب موضعی ضروری است، بلکه ممکن است سطح التهاب سیستم بدن را به حداقل برساند. این جدی تر از التهاب موضعی است، زیرا منجر به آسیب بافتی در سراسر بدن می شود و به بسیاری از بیماری ها کمک می کند. اختلال عملکرد تیروئید تنها یکی از مشکلاتی است که می تواند باعث بروز مشکلات دیگری مانند خستگی و افزایش وزن شود.

ژلاتین موجود در پای مرغ پخته شده دارای خواص ضد التهابی عالی است. این به تعادل اسید آمینه (بلوک های سازنده پروتئین ها) دریافت کمک می کند. رژیم های غذایی استاندارد غربی معمولاً دارای گوشت ماهیچه ای مانند گوشت گاو، مرغ و بره هستند. گوشت ماهیچه ای حاوی سطوح بالایی از اسیدهای آمینه خاص است. ژلاتین شامل دو آمینو اسید ضد التهاب آرژنین و گلیسین است که به ایجاد تعادل کامل پروتئین در رژیم غذایی کمک می کند.

جوانسازی پوست

پای مرغ سرشار از کلاژن است که برای پوست عالی است! این به پوست کمک می کند تا سلول های خود را بازسازی کند و از آسیب محافظت کند. این امر خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و از پیری زودرس که باعث می شود پوست چروکیده به نظر برسد، جلوگیری می کند.

ترمیم مفاصل

بسیاری از افراد مسن طوری به نظر می رسند که انگار راه رفتن برایشان دردناک است – این اغلب به دلیل کمبود کلاژن است که باعث سفتی مفاصل می شود. مطالعات نشان می‌دهد که کلاژن می‌تواند درد و التهاب مفاصل را کاهش دهد و حتی در برخی از بیماری‌های دژنراتیو مانند استئوآرتریت باعث بهبودی شود. آمینو اسیدهای موجود در کلاژن می توانند نقش اساسی در ترمیم غضروف مفاصل داشته باشند.

غضروف در مفاصل باعث ایجاد بالشتک برای استخوان ها می شود و زمانی که آسیب می بیند، استخوان ها به هم ساییده می شوند و باعث درد و التهاب می شوند. دو مورد از مواد موجود در کلاژن که می توانند به ساخت غضروف در مفاصل کمک کنند، کندرویتین سولفات و گلوکزامین هستند. این مواد به بدن کمک می کنند تا غضروف و بافت همبند جدید رشد کند.

ورزشکاران اغلب دچار آسیب های فشاری مکرر می شوند. بهبودی آنها ممکن است به زمان نیاز داشته باشد و کلاژن در ترمیم بافت موثر است. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد نشان داد که کلاژن باعث بهبود تحرک مفاصل سفت و کاهش درد در ورزشکاران آسیب دیده می شود. ورزشکاران در برخورد با آسیب‌دیدگی بی‌صبر هستند و اغلب می‌خواهند زودتر به میدان برگردند. آب مرغ شفابخش ساخته شده از پای مرغ ممکن است پاسخی برای تسریع بهبودی باشد.

تزریق اسید هیالورونیک به مفاصل زانو به عنوان یک درمان موقت برای آرتروز عمل می کند. با تهیه آبگوشت استخوان با پای مرغ می توانید میزان مصرف اسید هیالورونیک خود را افزایش دهید. همچنین به شما مواد معدنی، پروتئین ها و سایر ترکیبات لازم برای سلامت مفاصل را می دهد.

خوردن پوست مرغ بد است یا خوب؟

خواص پای مرغ برای سلامتی

تسریع در بهبود زخم

محتوای کلاژن و تعدادی از اجزای پروتئین موجود در پای مرغ، و همچنین تعدادی از اجزای آلبومین، به پای مرغ توانایی تسریع بهبود زخم را می دهد و همچنین به غلبه بر آسیب سلولی کمک می کند. علاوه بر این، با توانایی پای مرغ در تشویق به تسریع فرآیند جایگزینی سلول های آسیب دیده، خوردن پای مرغ کمک زیادی به بدن برای افزایش توانایی حمله به عفونت می کند. آسیب به سلول ها به دلیل عفونت با سرعت بیشتری برطرف می شود، بنابراین بدن در مبارزه با حمله باکتری های ورودی موثرتر خواهد بود.

حفظ تناسب اندام

کلاژن موجود در پای مرغ می تواند به حفظ توده عضلانی و وزن سالم بدن کمک کند. البته، این تنها در رابطه با خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و انجام ورزش منظم رخ می دهد. کلاژن یک پروتئین طبیعی است که فاقد کربوهیدرات است، بنابراین برای گنجاندن آن در رژیم غذایی سالم ایده آل است. کلاژن همچنین می تواند به افزایش سطح انرژی و افزایش متابولیسم کمک کند.

کلاژن دارای مشخصات اسید آمینه غیرعادی است که به سرکوب اشتها کمک می کند. این منجر به کاهش مصرف انرژی می شود که به نوبه خود می تواند منجر به کاهش وزن شود. خوردن پای مرغ می تواند احساس سیری بیشتری نسبت به سایر انواع پروتئین به همان میزان ایجاد کند. یک کارآزمایی بالینی نشان داد که کلاژن ۴۰ درصد بیشتر از همان مقدار کازئین، سویا یا آب پنیر پرکننده است.

مطالعه دیگری که بر روی زنان مسن انجام شد نشان داد که مکمل رژیم غذایی آنها با کلاژن به آنها کمک می کند تا توده عضلانی و تعادل نیتروژن خود را حفظ کنند. اسید آمینه ای به نام گلیسین در کلاژن به انتقال قند به بافت کمک می کند که رشد ماهیچه ها را تقویت می کند. ماهیچه ها کالری بسیار بیشتری نسبت به چربی می سوزانند و توده عضلانی بالاتر به این معنی است که بدن سریعتر کالری می سوزاند.

مطالعات زیادی در مورد کلاژن و کاهش وزن در دسترس نیست، اما منطقی است که وقتی اشتها کاهش می یابد، برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید و متابولیسم شما افزایش می یابد، به طور طبیعی کاهش وزن راحت تر است.

کاهش فشار خون

گفته می شود پای مرغ حاوی پروتئین کلاژن بیشتری نسبت به گوشت سینه مرغ است. این پروتئین کلاژن پای مرغ وظیفه کاهش فشار خون را دارد. این کلاژن می تواند سطح رنین پلاسما را کاهش دهد، به طوری که باعث افزایش فشار خون نشود. همچنین حاوی پتاسیم است، بنابراین افرادی که فشار خون بالا دارند با مصرف پای مرغ بهتر می شوند.

فواید پای مرغ برای سلامتی

غلبه بر مشکل گوارشی

پای مرغ می تواند سوپ یا آبگوشتی باشد که طعم بسیار لذیذی دارد. حتی تمام مواد مغذی مانند پروتئین، کلاژن، کندرویتین و گلوکزامین نیز در سوپ حل می شوند. فواید این مواد مغذی مختلف برای سالم‌تر کردن هضم غذا عالی است. اثرات این مواد مغذی نیز برای سالم‌تر کردن روده‌ها بسیار مهم است و دستگاه گوارش شما را سالم‌تر می‌کند.

استخوان های قوی تر

بدن شما به طور مداوم استخوان قدیمی را بازجذب می کند و استخوان جدید ایجاد می کند. هر ده سال یا بیشتر، کل سیستم اسکلتی شما جایگزین می شود. استخوان های شما زمانی قوی و سالم می مانند که بین استخوان قدیمی و استخوان جدید در حال ایجاد تعادل وجود داشته باشد. مشکلات زمانی ایجاد می شوند که این تعادل دیگر وجود نداشته باشد. با تشکیل کمتر استخوان جدید و این به این معنی است که استخوان قدیمی بیشتری جذب می شود.

با افزایش سن، بدن کلسیم و فسفات را از استخوان‌های شما بازجذب می‌کند و استخوان‌ها شکننده‌تر می‌شوند. برای ساختن استخوان جدید باید به اندازه کافی غذاهای سرشار از این مواد معدنی بخورید. مشکل دیگری که می تواند باعث شکننده شدن استخوان شود، زمانی است که بدن کلسیم کافی دریافت می کند، اما قادر به جذب آن نیست. کلاژن در کمک به جذب کلسیم در بدن نقش دارد.

خوردن پای مرغ حاوی کلاژن می تواند به کاهش خطر ایجاد استخوان های شکننده کمک کند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که کلاژن می تواند سلول های سازنده استخوان (استئوبلاست ها) را تحریک کرده و به حفظ ساختار استخوانی سالم کمک کند.

کندرویتین و گلوکزامین دو ماده مغذی موجود در آبگوشت پای مرغ هستند که از سلامت استخوان حمایت می کنند. همچنین حاوی کندرویتین سولفات است که برای آرتروز مفید است. به جای خرید مکمل های گران قیمت حاوی گلوکزامین و کندرویتین، استفاده از پای مرغ در یک کاسه سوپ یا آبگوشت گزینه بسیار ارزان تری را ارائه می دهد که می تواند بسیار موثر باشد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.