انجام این کارها طول عمرتان را زیاد میکند؟

تعدادی از کارها وجود دارد که می توانید برای کاهش سرعت ساعت بیولوژیکی خود و داشتن عمر طولانی تری انجام دهید، چه در دهه ۲۰ یا ۳۰ زندگی خود، چه تا دهه ۶۰، ۷۰ و بالاتر باشید قطعا این کارها برای طول عمر شما مفید خواهد بود. در واقع، تحقیقات نشان داده است که برای شروع عادات سالم هرگز دیر نیست. اما در مورد کارهایی که طول عمر شما را افزایش میدهد چه میدانید؟

راهکارهای طلایی برای افزایش طول عمر

از خوردن غذاهای فرآوری شده خودداری کنید

یکی از تغییرات عمده رژیم غذایی که در بسیاری از کشورها در ۳۰ سال گذشته رخ داده است تغییر به سمت مصرف بیشتر غذاهای فرآوری شده بوده است. همراه با فرآوری، سدیم اضافه شده، چربی اشباع بیشتر، قند بیشتر و فیبر کمتر افزایش می یابد. نتیجه؟ بیشتر بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، سرطان و دیابت.

به عنوان مثال، مؤسسه ملی بهداشت (NIH) توصیه می کند که هر روز بیش از ۲۳۰۰ میلی گرم (کمتر از ۲٫۴ گرم) سدیم مصرف نکنید – برای بسیاری از سالمندان و سایر افراد دارای شرایط سلامت خاص، مانند فشار خون بالا، کمتر.

در یک نظرسنجی از بیش از ۷۰۰۰ آمریکایی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) دریافت که مردم به طور متوسط ​​۳۳۰۰ میلی گرم سدیم در روز مصرف می کنند.

به بدن خود لطف کنید و سعی کنید بیشتر اوقات غذای سالم بخورید، از جمله غذاهای حاوی فیبر (که با طول عمر بیشتر مرتبط هستند) و سایر موادی که خودتان خریداری و آماده می کنید.

افزایش طول عمر

سیگار نکش

اگر سیگاری هستید، می دانید که ترک سیگار چقدر می تواند سخت باشد. NIH می گوید استعمال تنباکو همچنان قابل پیشگیری ترین علت مرگ است. برخی تخمین ها حاکی از آن است که سیگار کشیدن می تواند یک دهه از زندگی را از شما بگیرد.

چه مصرف سیگار را ترک کنید یا عادت خود را به تدریج کنار بگذارید، بدن شما به طرز شگفت آوری بخشنده است. فشار خون و گردش خون به زودی پس از ترک بهبود می یابد و پس از آن هر سال خطر ابتلا به سرطان کاهش می یابد.

به خاطر داشته باشید که اعضای خانواده شما نیز از عدم مصرف تنباکو سود خواهند برد زیرا دیگر در معرض دود سیگار خطرناک قرار نخواهند داشت. شما نیز جوان تر به نظر خواهید رسید.

ثابت نشستن را متوقف کنید تا عمرتان زیاد شود

اگر احساس می‌کنید زمانی برای ورزش ندارید، این را در نظر بگیرید: ممکن است نیازی به رعایت حداقل توصیه‌های جهانی ۳۰ دقیقه در روز، پنج بار یا بیشتر در هفته برای افزایش عمر خود نداشته باشید.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ نشان داد که ۱۵ دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هر روز به آزمودنی‌ها کمک می‌کند تا سه سال بیشتر زندگی کنند.

پیاده روی سریع یکی از تمرینات «شدت متوسط» بود که در این مطالعه ذکر شد. شما ممکن است مجبور باشید تلاشی آگاهانه انجام دهید تا آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید، اما ۱۵ دقیقه فعالیت برای سه سال بیشتر زندگی مانند یک معامله طولانی مدت به نظر می رسد.

دست از کینه توزی بردارید

خشم می تواند احساس سختی برای رها شدن باشد، به خصوص اگر در خشم خود احساس توجیه داشته باشید. شاید بهترین سوالی که باید از خود بپرسید این باشد که آیا این اتفاق یا شخص ارزش مصرف کورتیزول را دارد؟

سطوح این هورمون استرس زمانی که استرس دارید یا عصبانی هستید بالا می رود و اثرات منفی بر قلب، متابولیسم و ​​سیستم ایمنی بدن شما دارد. کورتیزول بالا در تعدادی از مطالعات با مرگ و میر بیشتر همراه شده است.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۲۵ عادت خوب برای شادی بیشتر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

اهل معاشرت باشید

اجتماعی ماندن می تواند یک تقویت کننده خوب طول عمر باشد، عمدتاً با کمک به مدیریت استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن. روابط خوب شما را قوی نگه می دارد، در حالی که روابط بد می تواند شما را در یک چارچوب ذهنی منفی رها کند و شما را در معرض خطر افسردگی و حتی حملات قلبی قرار دهد.

اگر احساس ناراحتی می کنید، یکی از نزدیکان خود را از دست داده اید، یا دور از خانواده و دوستان زندگی می کنید، ارتباط برقرار کردن می تواند سخت باشد. راه‌هایی برای تعامل مجدد و ملاقات با افراد جدید حتی اگر در شهر جدیدی هستید، وجود دارد، از جمله داوطلب شدن و ارتباط با دیگران با علایق مشابه از طریق شبکه‌هایی مانند گروه‌های تجاری و باشگاه‌های کتاب.

برای داشتن طول عمر ،تغییرات کوچک را دست کم نگیرید

تغییرات گسترده و بنیادی در شیوه زندگی ممکن است الهام بخش باشد، اما می تواند برای انسان های معمولی بسیار دلهره آور و در نتیجه کوتاه مدت باشد. دفعه بعد که تصمیم گرفتید سالم‌تر بخورید یا بیشتر ورزش کنید، سعی کنید اهداف داشته باشید!

سعی کنید هر بار فقط یک تغییر کوچک را انتخاب کنید، مثلاً ۱۰ دقیقه زودتر صبح بیدار شوید تا یک ناهار سالم را برای خود تهیه کنید، به جای تغییر اساسی در زندگی. همانطور که توصیه‌های ورزشی در بالا نشان می‌دهد، حتی فعالیت‌های کوتاه مدت در هر روز می‌تواند مزایای زیادی برای طول عمر شما داشته باشد.

تغییر های کوچک می توانند عالی باشد و در طول زمان بدون ایجاد استرس در دنیای پرمشغله شما، مزایای بزرگی به زندگی تان اضافه می کنند. ثبات مهمتر از یک حرکت کوتاه مدت و بزرگ است. علاوه بر این، نگاه کردن به آنچه که قبلاً در برنامه روزانه شما کار می‌کند می‌تواند به شما کمک کند که انرژی و انگیزه داشته باشید تا کمی بیشتر در جهت سالم حرکت کنید.

اجازه ندهید ترس (یا انکار) شما را از سلامتی باز دارد

از بین تمام ویژگی های شخصیتی که می تواند بر طول عمر شما تأثیر بگذارد، وظیفه شناسی به طور مداوم به عنوان یکی از ویژگی های مهم و شاید مهم ترین آنها قرار می گیرد. چرا؟ خوب، افراد وظیفه شناس تمایل دارند رفتارهای سالمی مانند خوب غذا خوردن، ورزش کردن و پیروی از توصیه های پزشکان خود داشته باشند، در حالی که از رفتارهای پرخطر مانند سیگار کشیدن و رانندگی با سرعت زیاد اجتناب می کنند.

وظیفه شناسی یا سخت کوش بودن را با روان رنجور بودن در مورد سلامتی خود اشتباه نگیرید، ویژگی ای که ممکن است با اضطراب، عصبانیت و افسردگی مرتبط باشد. به عنوان مثال، یک فرد روان رنجور ممکن است نگران باشد که سرطان دارد و از ترس بدترین اتفاق، به پزشک خود مراجعه نمی کند. یک فرد وظیفه شناس ممکن است همچنان نگران باشد، اما غربالگری یا آزمایش می شود و به موقع تحت درمان قرار می گیرد.

خواب کافی داشته باشید

میزان خوابی که دریافت می‌کنید می‌تواند بر طول عمر شما تأثیر بگذارد، و نه فقط به این دلیل که راننده خواب‌آلود در معرض خطر تصادف رانندگی است. نشان داده شده است که افراد را در معرض خطر بیشتری برای مرگ قرار می دهد.

خواب خوب شبانه می تواند به شما در دفع استرس، افسردگی و بیماری قلبی کمک کند.

می توانید یاد بگیرید که سریعتر بخوابید و اقداماتی را انجام دهید که می تواند به شما کمک کند، مانند تاریک نگه داشتن اتاق خواب و بدون حواس پرتی و داشتن درجه حرارت در سمت خنک. تمرینات مدیتیشن می تواند زمینه را برای یک خواب خوب شبانه فراهم کند .

عمر طولانی

برای عمر طولانی استرس را متوقف کنید

مانند عصبانیت، استرس نیز بر بدن شما تأثیر می گذارد و در واقع ممکن است عمر شما را کوتاه کند. با تلاش برای کاهش استرس، می توانید سلامت خود را در درازمدت و در عین حال کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید.

یادداشت برداری یا نوشتن در دفترچه خاطرات، مدیتیشن (تمرینی با فواید طولانی مدت متعدد) و کسب آرامش، راه های فوق العاده ای برای کاهش استرس هستند. کار کردن فقط در چند دقیقه مدیتیشن در روز – حتی پشت میز کار – می تواند به مغز شما استراحت کوچکی را از اضطراب و تنش که نیاز دارد بدهد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.