آیا گرما برای درد لگن مفید است؟

در بدن ما، باسن محل قرار گرفتن قسمت بالایی استخوان فمور در لگن است، بنابراین مفصلی را تشکیل می دهد که اندام تحتانی را با تنه می پیوندد. آنها از وزن ما حمایت می کنند و به ما کمک می کنند تا تعادل خود را در هر مرحله حفظ کنیم، اما به خصوص با گذشت سال ها، این مکانیسم پیچیده می تواند وخامت خاصی را تجربه کند که باعث ناراحتی ها یا درد لگن می شود.

می دانیم که اعمال گرما در ناحیه دردناک می تواند تسکین دهد، اما نه در همه موارد، بنابراین وقتی درد در این مفصل رخ می دهد، این سوال پیش می آید: آیا گرما برای درد لگن مفید است؟

آیا گرما برای درد لگن مفید است یا خیر؟

گرما به طور کلی می تواند اثر ضد درد داشته باشد که باعث تسکین درد لگن می شود، اما باید کاملاً روشن شود که در همه موارد موثر نیست. در مواقع خاص، حتی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. دلیل اینکه پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد این است که درد لگن می‌تواند منشأ بسیار متفاوتی داشته باشد و بسته به علت ایجاد آن، گرما می‌تواند متحد خوبی باشد یا برعکس هر بیماری را تشدید کند.

افتادن، ضربه ای که ناحیه لگن را تحت تاثیر قرار می دهد، گیرافتادگی یا تاندونوپاتی (که بر تاندون هایی که در نقاطی از سمت قدامی لگن وارد شده اند)، بیماری هایی مانند استئوآرتریت یا تروکانتریت هیپ، انقباض در هرمی یا عضلات گلوتئال، التهاب خود مفصل (فمور – لگن)، فتق مغبنی… تنها برخی از دلایل احتمالی هستند که می توانند باعث درد لگن شوند.

برای کاهش برخی از آنها، اعمال گرما خوب است، اما برای برخی دیگر نه. علاوه بر این، برای برخی از بیماری ها، سرما خواهد بود که تسکین بیشتری می دهد. به عنوان اولین ایده، باید روشن باشید که اگر درد لگن با علائم التهابی همراه باشد، گرما توصیه نمی شود.

زمان استفاده از گرما برای درد لگن

در مواجهه با درد شدید لگن یا دردهایی که به طور مکرر عود می کند، مشورت با پزشک متخصص ضروری است، زیرا همانطور که اشاره کردیم، دانستن علت آن مهم است، زیرا درد لگن می تواند از علائم بسیار باشد. آسیب شناسی های متنوع بر اساس این ایده و تا زمانی که منع مصرف پزشکی وجود نداشته باشد، می توانید با اعمال گرما در ناحیه لگن، تسکین به موقع آن درد را پیدا کنید.

باید به خاطر داشت که به اثر آرام بخش عمومی گرما، باید خواص گشادکننده عروق آن را اضافه کنیم که به بهبود گردش خون در ناحیه ای که در آن اعمال می شود کمک می کند، چیزی که به رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به عضلات، تاندون ها و رباط ها کمک می کند. ممکن است پاتولوژی هایی را نشان دهد که باعث درد لگن می شود.

آیا گرما برای درد لگن مفید است؟
آیا گرما برای درد لگن مفید است؟

گرما نه تنها به بهبود جریان خون کمک می کند، بلکه برای شل کردن ماهیچه های ناحیه و بهبود کشش لگن به طور کلی مفید است.

تا زمانی که تورم یا التهاب وجود نداشته باشد، می توانید آن را اعمال کنید. به عنوان مثال، اگر درد ناشی از ضربه، شکستگی یا جراحی مفصل ران باشد، باید ۱ تا ۲ هفته صبر کنید تا به یک داروی حرارتی متوسل شوید تا تسکین پیدا کنید.

در مورد مبتلا به استئوآرتریت لگن، مانند سایر آرتروزها، گرما می‌تواند متحد خوبی باشد و برای کنترل ناراحتی یا درد جزئی مفید باشد و به مفصل دردناک راحتی را که برای کار درست نیاز دارد، ارائه دهد. از این نظر، می توان گفت که گرما برای درد لگن مفید است، اما، همانطور که بنیاد روماتولوژی اسپانیا اشاره می کند، در مواجهه با شیوع شدید التهابی آن مفصل باید از آن اجتناب کرد، زیرا آنچه مفید است اعمال سرماخوردگی موضعی است. .

اعمال گرما به لگن می تواند قبل از ورزش سبک (همیشه توصیه می شود) مفید باشد، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای “گرم کردن” ماهیچه ها و تاندون های متصل به ران و در نتیجه جلوگیری از ناراحتی بیشتر. همچنین اگر مستعد این درد هستید، بهتر است روز را با اعمال گرمای موضعی برای چند دقیقه شروع کنید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که در صورت آرتریت، و همچنین در پاتولوژی هایی که نوعی افیوژن مفصلی را نشان می دهند (مثلاً مایع سینوویال) نباید از گرما استفاده کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۳ ژست مهم در یوگا برای کمک به بهبود سرطان سینه” را نیز مطالعه بفرمایید.

چه چیزی برای درد لگن خوب است؟

گرما برای درد لگن مفید است، مگر اینکه التهابی وجود داشته باشد یا از بیماری رنج ببرید که آن را غیرقابل توصیه کند

به طور کلی، تمرینات بدنی متوسط، به ویژه آنهایی که شامل کشش است، برای حفظ وضعیت خوب مفصل ران مفید است. از این نظر، درمان های فیزیوتراپی که ترکیبی از ماساژ درمانی با ورزش های خاص هستند نیز ممکن است توصیه شوند.

برای تسکین درد، تا زمانی که منع دارویی وجود نداشته باشد، می توان از دارویی با خاصیت ضد درد استفاده کرد. در جدی‌ترین موارد، روماتولوژیست، پزشکی است که به درمان‌های جایگزین، از جمله جراحی‌های احتمالی برای پایان دادن به درد، اشاره می‌کند.

این مقاله صرفاً آموزشی است. ما قدرت تجویز هیچ گونه درمان پزشکی یا انجام هر نوع تشخیص را نداریم. از شما دعوت می کنیم در صورت بروز هر نوع بیماری یا ناراحتی به پزشک مراجعه کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.