آسیب به مچ دست با تایپ کردن زیاد

هر روز به گوشی ها، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و موارد دیگر ضربه می‌زنیم. تمام این ضربه زدن ها، چه مربوط به کار باشد و چه نباشد، می تواند دست ها و انگشتان ما را بیش از حد تحت فشار قرار دهد، آسیب تایپ کردن برای مچ دست ممکن است به اندازه شکستگی استخوان، زخم باز یا سایر آسیب‌های فیزیکی به نظر نرسد، اما به این معنا نیست که آن دردها در مچ دست نادیده گرفته شوند.

طبق گفته کرون، سرعت تایپ افراد به طور متوسط ​​بین ۳۷ تا ۴۴ کلمه در دقیقه است. طبق این محاسبه، یک روز ۸ ساعته در دفتر منجر به ۱۷۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ کلمه تایپ شده در روز می شود – این کار سنگینی است! توجه داشته باشید، این موضوع در وقفه‌ها، که در زمان طولانی تایپ کردن از اهمیت حیاتی برخوردار هستند، نمی‌باشد. تحقیقی که توسط آلن هج، مدیر آزمایشگاه فاکتورهای انسانی و ارگونومی در دانشگاه کرنل انجام شد، نشان داد که ۸۰ درصد از کارمندان در حرفه‌های سنگین تایپ کردن، احساس ناراحتی در عضلات و تاندون‌های خود را در رابطه با کارشان گزارش کردند .

نه تنها این، بلکه ما تمایل داریم نیروی پشت سر انگشتان خود را هنگام ضربه زدن روی کلیدهای رایانه افزایش دهیم. هیدج می گویدپس این همه تپش برای سلامتی ما چه معنایی دارد؟

چگونه از آسیب دیدگی دست و انگشت هنگام تایپ جلوگیری کنیم؟

آسیب مچ دست

متخصصان مچ دست در مرکز پزشکی شمال تگزاس توضیح می‌دهند: «اگرچه فشار ذاتاً ملایم است، اما ثبات حرکت مکانیکی منجر به التهاب در مفاصل و تاندون‌ها می‌شود». با گذشت زمان، این درد مفاصل به تورم تبدیل می شود و تحرک را کاهش می دهد. تایپ مداوم در دوره های زمانی طولانی می تواند منجر به آسیب فشاری مکرر (RSI) یا ایجاد سندرم تونل کارپال (CTS) شود. کسانی که ساعت‌ها در روز تایپ می‌کنند نیز مستعد ابتلا به انگشت ماشه هستند، وضعیتی که با درد، تورم انگشت شست یا حلقه مشخص می‌شود.

CTS بیش از انگشتان را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری در نتیجه فشرده سازی عصب مدین رخ می دهد. کسانی که CTS را تجربه می کنند اغلب احساس بی حسی یا گزگز در دست ها و انگشتان می کنند. گاهی اوقات ممکن است نیاز به جراحی باشد، زیرا با گذشت زمان، عضلات دست‌ها می‌توانند بدتر شوند و درد همچنان از طریق بازو پخش شود .

برای کمک به کاهش احتمال آسیب‌های مربوط به تایپ کردن، مرکز بهداشتی شمال تگزاس پیشنهاد می‌کند وضعیت خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که سر و ستون فقرات در یک راستا هستند. علاوه بر این، مطمئن شوید که صفحه کلید شما به گونه ای قرار گرفته است که مچ دست شما را آرام و صاف نگه دارد.

همچنین باید از قرار دادن مچ دست خود بر روی لبه های خشن میز هنگام تایپ خودداری کنید. در نهایت، استراحت برای کشش های سبک دست قبل، بعد و در حین استفاده از صفحه کلید می تواند به جلوگیری از آسیب دیدگی کمک کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “درمان عفونت ادرار با داروهای گیاهی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

آسیب به مچ دست با تایپ کردن زیاد

بیشتر از همیشه در مقابل کامپیوتر وقت می گذرانید؟ چه از راه دور کار کنید یا یک اتاقک در مطب تنظیم کرده باشید، ارگونومی کامپیوتر شما تفاوت زیادی در احساس بدن شما پس از یک روز طولانی در کامپیوتر ایجاد می کند، به خصوص وقتی صحبت از مچ دست و درد مچ شما می شود.

مانند هر حرکت تکراری، تایپ کردن می تواند خطرناک باشد اگر اشتباه انجام شود. جراح ارتوپد ویلیام سیتز، جونیور به کلینیک کلیولند توضیح داد که رایانه به تنهایی خطرناک نیست، اما وقتی زیاد تایپ می‌کنید، می‌تواند مشکلات اساسی را تشدید کند، آسیب‌های قدیمی را تشدید کند، یا باعث تشدید شرایطی مانند آرتروز شود.

 درد مچ دست به ندرت توسط خود مچ ایجاد می شود. بلکه معمولاً نشانه ای از یک مشکل دیگر مانند تونل کارپال یا کوبیتال یا آرتریت است. یا می‌تواند ناشی از سفت شدن پشت یا شانه‌های شما یا در وضعیت نامناسب هنگام کار باشد. متأسفانه، ماندن در عادات بد وضعیت بدن آسان است، مخصوصاً زمانی که مشغول یک پروژه کاری هستید که زمان زیادی را پشت لپ تاپ تان هستید و حواستان فقط به کارتان است.

رعایت این نکات برای جلوگیری از آسیب مچ دست هنگام تایپ کردن

آسیب مچ دست با تایپ کردن

خوشبختانه، ارگونومی خوب مطب می تواند به حل مشکلاتی مانند تونل کارپال کمک کند یا حداقل برخی از نقاط مشترک درد را کاهش دهد. و بسیاری از توصیه هایی که برای مچ دست شما مفید هستند، برای کل بدن شما و احتمالاً حتی بهره وری اداری شما مفید خواهد بود. سیتز به کلینیک کلیولند گفت که توصیه می کند در صورت امکان رویکرد فعال تری به کار داشته باشید، بین نشستن و ایستادن پشت میز خود جابجا شوید و به طور منظم استراحت کنید تا از ماندن در همان وضعیت برای مدت طولانی خودداری کنید.

هنگامی که نشسته اید،متخصصان پیشنهاد می کنند مطمئن شوید که ارتفاع میز و صندلی و همچنین مانیتور رایانه برای شما تنظیم شده است – ممکن است لازم باشد صفحه نمایش خود را بالا بیاورید یا کج کنید تا احساس راحتی کنید. مچ دست و ساعد هنگام تایپ باید صاف باشد، نه بالا و خمیده به پایین. و به طور منظم وضعیت بدن خود را بررسی کنید: سعی کنید از افتادن شانه های خود جلوگیری کنید، زیرا وضعیت کلی بدن شما می تواند بر نحوه قرارگیری ساعد و مچ شما تأثیر بگذارد.

همچنین باید سبک تایپ خود را بررسی کنید: مطمئن شوید که از پایه انگشتان تا ساعد شما در یک خط مستقیم باشد، به جای اینکه دستانتان به صورت زاویه دار در مچ بچرخند. از حرکات تند خودداری کنید و سعی کنید یک سبک تایپ نرم را برای فشار کمتر به مچ دست خود ایجاد کنید (متخصصان ارتوپدی Muir).

 

4/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.