راهنمای سفر استانبول

به گزارش سفرباتو آب و هوای استانبول می تواند بسیار متنوع باشد. به عنوان مثال، در تابستان از ژوئن تا اواسط سپتامبر، هوا می تواند بسیار گرم باشد. حداکثر دما در حال حاضر ۳۱-۳۵ درجه است، اما مشکل اصلی این است که هوا بسیار مرطوب خواهد بود. به همین دلیل توصیه می کنیم در این ماه ها در سفر به استانبول از لباس های بسیار سبک استفاده کنید.

برای ماه های زمستان که از نوامبر تا اواسط مارس ادامه دارد، آب و هوای استانبول خیلی سرد نخواهد بود. البته استانبول به دلیل محاصره دریاها از بسیاری از شهرهای اروپایی دیگر سنگین تر خواهد بود. به همین دلیل توصیه می کنیم اگر در فصل زمستان به استانبول سفر می کنید باران و باران به همراه داشته باشید. مطمئناً، گاهی اوقات هوا ممکن است برفی باشد، اما برف در پایان روز آب می‌شود، بنابراین نگران نباشید.

سفر به استانبول

فکر می کنید بهترین ماه برای سفر به استانبول یا به طور کلی ترکیه کدام ماه است؟

همه چیز بستگی به این دارد که به دنبال چه هستید و سلیقه شما. بنابراین زمستان یا تابستان ممکن است برای شما مناسب باشد. به عنوان مثال، اگر کسی از دمای بسیار گرم و بسیار سرد متنفر است، ماه های ترجیحی معمولاً آوریل و احتمالاً اوایل ژوئن، و همچنین اکتبر و سپتامبر است. به یاد داشته باشید که جشنواره معروف لاله در ماه آوریل برگزار می شود و کل شهر استانبول بسیار رنگارنگ، فتوژنیک و جذاب خواهد بود.

بسته به سفر شما به استانبول، ما ۳ منطقه اصلی را برای اقامت پیشنهاد می کنیم.

این گزینه اول شامل مناطق سلطان احمد، سیرکچی، امیننو، لاله یا بایزیت می شود. همه این مناطق شهر قدیمی استانبول را پوشش می دهند و تمام مکان های تاریخی را در آنجا خواهید یافت. بنابراین این مناطق برای خانواده ها و هرکسی که دوست دارد تا حد امکان به مناطق تاریخی شهر نزدیک باشد مناسب است. تور استانبول سفر باتو را با ما همراه باشید

استانبول

محله دیگری که پیشنهاد می کنیم تکسیم و خیابان استقلال است.

مقالات بیشتری را در این خیابان خواهید یافت. محیطی پر جنب و جوش و تجربه یک شب زنده داری خوب. در اینجا مغازه های زیادی در طول روز پیدا خواهید کرد که می توانید غذای ترکی و حتی لباس بخرید. اما شب ها در این منطقه رستوران ها، تفریحات و کلوپ های شبانه فراوانی خواهید یافت، بنابراین اگر به همراه خانواده به استانبول می آیید و به دنبال مکانی آرام هستید، اقامت در این منطقه را به شما توصیه نمی کنیم. البته اگر می خواهید در منطقه ای آرام یا نزدیک به تقسیم بندی اقامت کنید، توصیه می کنیم از هتل های اطراف برج گالاتا که مکانی آرام و راحت است دیدن کنید.

منطقه سومی که به شما توصیه می کنیم در آن اقامت کنید، Kadıköy است

که در سمت آسیایی استانبول قرار دارد. قیمت هتل ها در اینجا مناسب تر از دو مورد ذکر شده در بالا خواهد بود. این منطقه از نظر دسترسی نیز مناسب است و مشکلی ایجاد نمی کند. زیرا با کمک کشتی و حتی تونل زیر آبی مرمره استانبول به راحتی می توانید به شهر قدیمی استانبول برسید. اگر از کشتی استفاده می کنید، فقط ۲۰ دقیقه طول می کشد تا از Kadikoy به شهر قدیمی استانبول برسید. بنابراین اگر می خواهید مکانی آرام و راحت برای اقامت در استانبول پیدا کنید، کادیکوی را به شدت توصیه می کنیم.

بسیاری از مردم به خصوص خانم ها در هنگام ورود به استانبول نگران نوع لباسی هستند که می پوشند. راستش را بخواهید نگران نباشید، می توانید هر لباسی که می خواهید بپوشید و مجبور نیستید مو و بدن خود را بپوشانید. مگر اینکه بخواهید از مساجد دیدن کنید (در ترکیه زنان ترک سبک لباس پوشیدن بسیار خوبی دارند و بیشتر شبیه کشورهای غربی لباس می پوشند).

اگر نیاز به مبادله پول در استانبول دارید، توصیه می کنیم این کار را در بازار بزرگ یا برخی صرافی های اطراف تقسیم انجام دهید، اما هرگز در فرودگاه! اما در صورت نیاز فوری به پول در فرودگاه مبلغ کمی را مبادله کنید تا بتوانید از فرودگاه به مرکز شهر برسید و مابقی را در صرافی های مرکز شهر تعویض کنید زیرا نرخ ارز در داخل فرودگاه است. بسیار بالا است

استانبول

اگر می خواهید در استانبول از مکانی به مکان دیگر بروید، توصیه می کنیم با وسایل نقلیه عمومی این کار را انجام دهید. حمل و نقل عمومی در استانبول بسیار آسان و مقرون به صرفه است. البته خیلی ها می ترسند و می گویند “اوه استانبول شهر بزرگی است، گم می شوم” که کاملا طبیعی است، اما نگران نباشید، ما در این مقاله به دو مورد به تفصیل پرداخته ایم. اول اینکه برای حمل و نقل عمومی به کدام کارت نیاز داریم و دوم اینکه چگونه از حمل و نقل در ترکیه استفاده کنیم.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.