خودرو دنا پلاس و آپشن‌های آن

خودرو دنا پلاس و آپشن‌های آن

در این مقاله به دنبال آن هستیم که لیست آپشن‌های دنا پلاس را بررسی کنیم. دنا پلاس یکی از محصولات شرکت ایران خودرو بوده که بعد از نسخه‌های مختلف دیگر دنا و در سال ۹۶ به بازار عرضه شد. این خودرو بعد از مدتی توانست در بین مشتریان ایرانی طرفداران خاص خود را پیدا کند. با این حال، برای بسیاری از مشتریان، آپشن‌های این خودرو و ویژگی‌های آن محل سوال است که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم.

معرفی خودرو دنا پلاس

این محصول ایران خودرو دارای موتور توربو شارژ که حجم موتور آن ۱۶۵۰ سی سی است. ۱۶ سوپاپه و دارای ۴ سیلندر که حداکثر گشتاور خروجی آن نیز ۲۱۵ نيوتن متر در ۲۲۰۰ – ۴۸۰۰ دور در دقيقه است. حداکثر سرعت آن ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز چیزی در حدود ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس چیزی در حدود ۷٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و به لحاظ استاندار آلایندگی نیز در سطح یورو ۴ قرار دارد.

خودرو دنا پلاس و آپشن‌های آن مجموعه این ویژگی‌ها به اضافه ظاهر زیبای آن باعث شده تا این محصول ایران خودرو به یک محصول قابل قبول در بین مشتریان تبدیل شود و روز به روز طرفداران آن بیشتر می‌شود. اما علاوه بر ویژگی‌های فنی، آپشن‌های خودرو دنا پلاس نیز بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. به جرات می توان گفت که این خودرو را می توان اولین تولید داخل مورد استقبال از سوی جوانان و منتقدان صنعت طراحی و ساخت خودرو دانست.

لیست آپشن‌های خودرو دنا پلاس

بسیاری معتقد هستند که خودروهای ایرانی از امکانات کمی در داخل کابین برخوردار هستند. این در حالی است که برخی از نمونه‌های آنها از این قاعده مستثنی هستند که دنا پلاس یکی از آنها است. آپشن‌های خودرو دنا پلاس نشان می‌دهد که این محصول دارای بسیاری از امکانات خودروهای روز دنیا است.

  • سیستم ایمنی و امنیتی: در لیست آپشن‌های خودرو دنیا پلاس ۴ کیسه هوا جهت راننده و سرنشینان دیده می‌شود. این خودرو همچنین دارای سیستم هشدار‌دهنده مرکزی هوشمند، قفل مرکزی دارای ریموت رادیویی و همچنین سیستم ضد سرقت ایموبلایزر است. سیستم ترمز دنا پلاس به صورت سیستم ABS و همچنین EBD چهار کاناله است. این سیستم ترمز باعث افزایش ایمنی خودرو و سرنشینان به خصوص در سفرهای برون شهری و سرعت های بالا است. دنا پلاس همچنین دارای سنسور هشدار دهنده دنده عقب است که می تواند تا حد بسیار زیادی در رانندگی به شما کمک کند.
  • سیستم روشنایی: در میان آپشن‌های خودرو دنا پلاس، سیستم روشنایی آن بیش از همه از امکانات مختلف بهره برده است. خودرو مذکور دارای چراغ مه‌شکن عقب و جلو، چراغ خطر سوم و همچنین چراغ نقشه خوان در کنار چراغ دی لایت است که برای استفاده در روز به کار می‌رود. چراغ جلو آن به صورت چراغ LED و دارای لامپ نئون است.

آپشن‌های خودرو دنا پلاس

  • آیینه‌ها و شیشه‌ها: در میان امکانات دنا پلاس آیینه‌های تاشونده تمام اتوماتیک به همراه راهنما دیده می‌شود. ضمن آنکه آیینه‌های جانبی خودرو مذکور به صورت برقی است. اما در خصوص شیشه‌ها نیز باید گفت که سازندگان این خودرو از شیشه‌های به اصطلاح سولار در ساخت آن استفاده کرده‌اند. این شیشه‌ها ضد اشعه خطرناک خورشید است. دنا پلاس همچنین دارای شیشه بالابر برقی در قسمت عقب و جلو خودرو بوده و همچنین دارای آنتی ترپ و پاور ویندوز است. با کمی دقت می‌توان فهمید که تعداد اندکی از خودروهای ساخت داخل از این امکانات استفاده می‌کنند. اگرچه این امکانات در خودرو های خارجی از آپشن های قدیمی و به اصطلاح دموده است اما حضور آن ها در یک خودروی کاملا داخلی باعث دلگرمی مصرف کنندگان خواهد بود.
  • صندلی‌ها و سیستم تهویه: سیستم تهویه و صندلی نقش زیادی در راحتی سرنشینان یک خودرو دارد که سازندگان دنا پلاس از این جهت نیز کم نگذاشته‌اند. در میان آپشن‌های خودرو دنا پلاس سیستم تهویه کاملا اتوماتیک دیده می‌شود و همچنین برای سرنشینان عقب نیز یک کانال تهویه در نظر گرفته شده که در کمتر خودرو ایرانی می‌‌توان آن را یافت. اما در خصوص صندلی‌ها نیز باید گفت که دنا پلاس دارای صندلی راننده برقی بوده که به صورت ۸ حرکته است. یعنی در محورهای عمودی، افقی، نشیمنگاه و پشت قابل تغییر است. همچنین صندلی سرنشینان آن نیز به صورت برقی و ۶ حرکته است. کیفیت مواد به کار رفته در ساخت صندلی نیز در حد مرغوب بوده و دارای تودوزی مخمل است. واقعیت اینجاست که کیفیت صندلی ها در حدی هست که برای سنین مختلف بتواند سواری راحتی را فراهم آورد.
  • سیستم صوتی و تصویری: سیستم صوتی و تصویری امروزه برای اکثرا سرنشینان و رانندگان یک خودرو خصوصا در سفرهای طولانی حائز اهمیت است. لیست آپشن‌های دنا پلاس دارای یک مانیتور تصویری بوده که بر روی آن می‌توان انواع مختلف فایل‌های تصویری و همچنین GPS را پخش کرد. سیستم راهبری GPS برای خانواده های اهل سفر از اهمیت و کارکرد ویژه ای برخوردار است. همچنین در قسمت عقب و جلو دارای بلندگو بوه و فرمان آن مجهز به سیستم کنترل صوتی، هندفری موبایل و کروز کنترل است. از دیگر امکانات دنا پلاس می‌توان به امکان پاسخگویی به تلفن همراه با استفاده از بلوتوث موبایل اشاره کرد.

آپشن‌های دنا پلاس

دیگر آپشن‌های دنا پلاس

این محصول ایران خودرو علاوه بر موارد فوق، دارای برخی امکانات دیگر نیز است. از جمله این امکانات می‌توان به سانروف برقی، کروز کنترل، فرمان دارای روکش چرم، دوربین دید عقب خودرو، کنترل بخار بنزین، زیرپایی موکتی با آرم مخصوص و همچنین تغییر طرح سر دسته دنده اشاره کرد. به نظر می‌رسد که سازندگان خودرو دنا پلاس تلاش کرده‌اند تا یک خودرو قابل قبول را به لحاظ امکانات و آپشن‌های مختلف ارائه دهند. شاید به همین دلیل است که دنا پلاس به سرعت در بین مشتریان ایرانی طرفدار پیدا کرد.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.