آرد کاساوا چه آردی است؟آیا میتوان آن را جایگزین آرد گندم کرد؟

آرد کاساوا به دلیل افزایش قابلیت جذب، فیبر غنی و محتوای کربوهیدرات، جایگزین مناسبی برای پخت و پز است. خواص فیزیکی مشابه آردهای همه منظوره یا گندم دارد. گیاه کاساوا که به نام یوکا یا مانیوک نیز شناخته می شود، سال هاست که به عنوان یک منبع جایگزین عالی آرد به دلایل تغذیه ای و اقتصادی در سراسر جهان شناخته شده است.

شاید اسم این آرد را در وبلاگ های آشپزی دیده باشید که می گویند “این آرد بدون گلوتن است “، یا نام آن را روی برچسب های مواد تشکیل دهنده خاصی در فروشگاه مواد غذایی بهداشتی محلی خود مشاهده کرده اید.

 کل این گیاه خوراکی است و منبع عالی کربوهیدرات، پروتئین و فیبر است و می‌توان از آن در دستور العمل‌های مختلف آشپزی و پخت استفاده کرد تا غذای خوشمزه و مغذی را برای شما و خانواده‌تان ارائه کند.

این ماده که به آن آرد باکیفیت کاساوا نیز گفته می شود، از ریشه گیاه کاساوا تهیه می شود. این آرد سرشار از کربوهیدرات است (حدود ۲۷ گرم) و حاوی حدود ۲۰ میلی گرم کلسیم در هر ¼ فنجان است. آرد کاساوا از نظر ظاهری ریز، گرد و غبار و سفید با پخت و پز به عنوان یک ماده بدون گلوتن همراه است.

آرد کاساوا چیست؟

ریشه های کاساوا ابتدا شسته و یا پوست گرفته می شوند، سپس در آب خیس می شوند تا برای چند روز تخمیر شوند. با خیساندن و تخمیر، نرم و سم زدایی می شوند. ریشه ها به اندازه کافی فشرده و آبگیری می شوند و سپس رنده می شوند یا به صورت برش یا چیپس خرد می شوند. آنها بلافاصله قبل از آسیاب و الک کردن برای خشک کردن بر روی کف های بتنی توسط آفتاب، روی سینی ها یا در خشک کن های مصنوعی فرستاده می شوند.رنگ آرد باید سفید یا کرم، بی بو، ملایم یا شیرین باشد . بنابراین، فقط از آرد کاساوا با کیفیت بالا استفاده کنید.

آرد کاساوا چیست؟

آیا آرد کاساوا بدون دانه است؟

آره. از آنجایی که ریشه کاساوا یک سبزی است، این ماده بدون دانه است. این بدان معناست که هیچ خطری برای آلرژی یا حساسیت به گلوتن وجود ندارد. به علاوه، این یک گزینه عالی برای کسانی است که از رژیم های غذایی بدون غلات مانند پالئو پیروی می کنند. با این حال، از آنجایی که این ریشه منبع غنی از کربوهیدرات است، رژیم های غذایی با مصرف کم قند یا کربوهیدرات ممکن است بخواهند منابع جایگزین پیدا کنند.

تفاوت بین آرد کاساوا و آرد تاپیوکا چیست؟

تاپیوکا نشاسته استخراج شده از ریشه کاساوا است. آرد از کل ریشه کاساوا تولید می شود. آرد کاساوا نسبت به آرد تاپیوکا فیبر رژیمی بیشتری دارد زیرا از ریشه کامل تهیه می شود.

تاپیوکا با شستن و خمیر دادن ریشه کاساوا استخراج می شود. هنگامی که خمیر خیس شد، پالپ فشرده می‌شود و مایع نشاسته‌ای خارج می‌شود و برای تبخیر آب فرستاده می‌شود و محصول جانبی خشک شده‌ای را که ما به نام آرد تاپیوکا می‌شناسیم، باقی می‌گذارند.

آیا می توان آرد کاساوا را جایگزین آرد گندم همه منظوره کرد؟

بله، این یک جایگزین عالی است، به خصوص در مقایسه با انواع مختلف آرد مانند بادام و نارگیل. این به این دلیل است که آرد کاساوا دارای طعم ملایم و خنثی است، پودری ریز است که هرگونه بافت دانه‌دار یا ماسه‌ای را کاهش می‌دهد و می‌تواند جایگزین آرد گندم با نسبت ۱:۱ هنگام پخت یا پخت شود.

آیا می توان آرد کاساوا را جایگزین آرد بادام کرد؟

بله، به دلیل بوی خنثی آرد کاساوا، عدم ریزش و سهولت استفاده در دستور غذاها. با این حال، از نظر مواد مغذی (چربی و پروتئین سالم) کمتر از آرد بادام است. آرد بادام لزوماً “آرد” نیست، بلکه بادام آسیاب شده است و در هنگام استفاده از این ماده به عنوان جایگزین چالش هایی ایجاد می کند. آرد آجیل مایع بیشتری جذب می کند، گلوتن ندارد و در هنگام پخت و پز به نسبت خاصی از مواد مرطوب به خشک نیاز دارد.

جایگزینی آرد کاساوا به جای آرد بادام آسان است – نسبت ۱:۱٫ اگرچه، برای افزایش محتوای چربی، فیبر و پروتئین سالم، سعی کنید آرد بادام را در دستور غذا قرار دهید. این دو با هم برای جفت شدن عالی هستند. افزایش مواد مغذی در دستور العمل های شما ممکن است به کاهش افزایش احتمالی انسولین در هنگام خوردن آرد کاساوا کمک کند.

روش نگه داری

مراحل پردازش ریشه کاساوا به آرد با کیفیت بالا باعث افزایش عمر مفید می شود. بنابراین، آرد کاساوا در شرایط نگهداری مناسب تا یک سال ماندگاری دارد: در یک ظرف در بسته در انباری خنک و خشک نگهداری شود.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “تفاوت بین آرد کیک، آرد نان و آرد همه منظوره چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

روش پخت با آرد کاساوا

آرد کاساوا به دلیل ویژگی های مشابه با آردهای همه منظوره یا گندم، به ویژه گندم کامل، در پخت به خوبی جایگزین می شود. طعم‌های آجیلی خنثی یا لطیفی دارد، منبعی غنی از فیبر و کربوهیدرات است و از نظر فیزیکی بافت پودری سفید و بسیار ظریفی دارد. این به ارائه ساختار عملکردی برای محصولات پخته شده کمک می کند و هرگونه بافت شن یا دانه ای را که هنگام استفاده از سایر منابع بدون گلوتن یا بدون دانه تجربه می شود، کاهش می دهد.

هنگام پخت با این آرد ، جذب مایعات افزایش می یابد زیرا غلیظ تر است. این به این دلیل است که سرشار از کربوهیدرات است. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این ماده، باید با آنچه دستور العمل ها به آن نیاز دارند، بازی کنید.

فواید آرد کاساوا برای سلامتی چیست؟

در مقایسه با دیگر جایگزین‌های آرد بدون گلوتن،این  آرد کالری، چربی و پروتئین کمی دارد اما حاوی فیبر و کربوهیدرات بالایی است. بر اساس اطلاعات مرکز غذای USDA، یک ¼ فنجان آرد کاساوا حدود ۲۷ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر و حدود ۲۰ میلی گرم کلسیم را فراهم می کند.

در هر ½ فنجان (۱۰۰ گرم) آرد، کاساوا دو برابر کالری و کربوهیدرات موجود در یک سیب زمینی شیرین دارد. بنابراین، این ماده ممکن است خطر افزایش انسولین بالا را افزایش دهد و ممکن است برای افرادی که سعی می کنند از رژیم کم کربوهیدرات خودداری کنند، مناسب نباشد.

آرد کاساوا

آیا آرد کاساوا هیستامین دارد؟

این آرد تحریک کننده یا حاوی هیستامین نیست. با این حال، هر فرد یک سیستم منحصر به فرد است و می تواند تجربیات کلی متفاوتی با غذاها داشته باشد. اگر فردی هستید که نسبت به غذاها حساسیت مفرط دارید، تجربه خود را دنبال کنید و ببینید آیا باعث ناراحتی شما می شود یا خیر. اگر چنین است، فوراً مصرف را قطع کنید و با متخصص مراقبت های بهداشتی خود در مورد مراحل بعدی احتمالی صحبت کنید.

به طور کلی، این ماده یک گزینه عالی برای کسانی است که سبک زندگی گیاهخواری، بدون گلوتن، بدون سویا و غلات را دارند. حفظ یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات، چربی های سالم و پروتئین، همراه با آرد کاساوا، فرصتی برای پخت و پز فوق العاده و یک سبک زندگی متعادل و سرشار از مواد مغذی است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.