کوفته‌ عدس غذایی که ارزش امتحان کردن را دارد

این کوفته جزء بهترین کوفته های گیاهی است که من چشیده ام. به لطف مخلوطی از عدس، قارچ، پیاز و سیر، آنها لطیف و فوق العاده خوش طعم هستند. تمام خانواده ما این دستور غذا را دوست دارند. در واقع، از زمان ایجاد دستور غذا، ما این کوفته های عدس را یک بار در هفته درست می کنیم. با خواندن ادامه مطلب طرز تهیه کوفته عدس و مواد اولیه آن را یاد میگیرید.

آنها بیشتر شبیه کوفته های ایتالیایی-آمریکایی هستند و برای طعم دادن به چاشنی ایتالیایی، سیر و رازیانه نیاز دارند. من عاشق سرو کردن آنها با نان مانند فوکاچیا هستم .

علاوه بر عدس، مخلوط غنی از قارچ، پیاز و سیر ریز خرد شده و پخته شده را اضافه می کنیم. ترکیبی از عدس های گوشتی و ترکیب خوشمزه و شیرین قارچ و پیاز این کوفته های گیاهی را از حالت خوب به کاملاً خوشمزه تبدیل می کند. به من اعتماد کن.ترفند برای داشتن بهترین بافت این است که عدس ها را به حالت آل دنته بپزید (درست مانند زمانی که ماکارونی را می پزید).

ما برای این کار عدس فوق العاده نرم نمی خواهیم. آن‌ها کار می‌کنند، اما داخل کوفته کمی شلوغ‌تر از آن چیزی است که ما می‌خواهیم. از طرف دیگر، استفاده از عدس نیمه پخته بافت هر گلوله را سفت‌تر نگه می‌دارد، به این معنی که توپ‌ها به خوبی در کنار هم قرار می‌گیرند.

من عاشق استفاده از عدس سبز (که عدس فرانسوی یا عدس دو پوی نیز نامیده می شود) را در این دستور تهیه می کنم زیرا آنها در حال حاضر سفت تر از سایر انواع عدس هستند.وقتی عدس ها پخته شد، آن ها را روی سینی فر پهن کنید تا خشک شوند. هر چه رطوبت کمتری به مخلوط کوفته اضافه کنیم بهتر است.

 ممکن است مراحل زیادی به نظر برسد، اما همه چیز آسان است و می توانید چند مرحله را از قبل انجام دهید.

طرز تهیه کوفته عدس 

طرز تهیه کوفته عدس

عدس سبز را تا حدودی بپزید (۱۵ دقیقه) و سپس در هوا خشک کنید. هنگام آزمایش این دستور پخت کوفته عدس، متوجه شدیم که پخش کردن عدس های پخته شده روی یک ورقه پخت و اجازه دادن به آنها در هوای خشک برای چند دقیقه از شر رطوبت اضافی خلاص می شود. هر چه رطوبت کمتری به مخلوط کوفته اضافه کنیم بهتر است.

مخلوطی از پیاز، قارچ، سیر و ادویه ها را ریز خرد کرده و بپزید. این یک دستور العمل کاملاً متفاوت با این است، اما هدف از مخلوط قارچ یکی است: اضافه کردن طعم زیاد.

از یک غذاساز استفاده کنید تا عدس را با مخلوط پیاز و قارچ، آرد سوخاری، بذر کتان و مخمر مغذی مخلوط کنید. من غذاساز را کمی پالس می کنم تا مخلوط به راحتی به شکل توپ در بیاید.

مرحله آخر، مخلوط را به شکل توپ درآورده و بپزید. ما متوجه شدیم که پختن آنها روی اجاق گاز برای زیباترین و تردترین بافت بیرونی بهترین است. با این حال، می توانید کوفته ها را بپزید .

پس از پخته شدن کوفته ها، هر طور که دوست دارید از آن لذت ببرید. ما معمولا آنها را با مقداری سس گرم مارینارا می ریزیم یا روی این پاستا گیاهی سرو می کنیم.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه به روش لبنانی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

چند مرحله برای درست کردن کوفته عدس وجود دارد که می توان از قبل انجام داد:

عدس ها را از قبل بپزید و سپس تا سه روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.
مخلوط پیاز و قارچ را بپزید و تا سه روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.
مخلوط کوفته را می توان یک روز قبل درست کرد. آن را در ظرف درب محکم گذاشته و در یخچال نگه دارید.
و همین، کوفته های گیاهی مورد علاقه ما. امیدواریم به زودی آنها را امتحان کنید.

مواد اولیه برای کوفته عدس

۱ فنجان عدس سبز نپخته که به آن عدس فرانسوی یا Lentilles du Puy نیز می گویند

۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون

۴ عدد قارچ متوسط

 ۱/۲ پیاز متوسط

۲ حبه سیر

۲ قاشق چایخوری دانه رازیانه

ادویه ایتالیایی ۲ قاشق چایخوری

۲ قاشق چایخوری پودر قارچ، اختیاری

۳ قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده

۳ قاشق غذاخوری آب

۱/۴ فنجان مخمر

۱/۲ فنجان آرد سوخاری

نمک دریایی خوب و فلفل سیاه آسیاب شده تازه

نحوه پخت کوفته عدس

۱ فنجان عدس را بشویید و سپس در یک قابلمه متوسط ​​قرار دهید و روی آن را با دو تا سه اینچ آب بپوشانید. بگذارید بجوشد، سپس آن را کم کنید تا بجوشد، روی آن را بپوشانید و بپزید تا تقریباً نرم شود، ۱۵ دقیقه. کم پختن عدس به بهترین کوفته های بافت دار کمک می کند.

آبکش کنید و سپس روی ورقه پخت پهن کنید تا قبل از استفاده در هوا خشک شود. اگر اینها را از قبل تهیه می کنید، عدس ها را به ظرف در بسته منتقل کنید و تا سه روز در یخچال قرار دهید.

قارچ و پیاز را به تکه های بزرگ خرد کنید و سپس به کاسه غذاساز اضافه کنید. حبه های سیر را اضافه کنید. نبض بزنید تا ریز خرد شود.

روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به پایین گرم کنید. مخلوط قارچ و پیاز را اضافه کنید و بپزید، گاهی اوقات هم بزنید تا شروع به نرم شدن کند. حدود ۲ دقیقه

۱/۲ قاشق چایخوری نمک دریایی خوب، چاشنی ایتالیایی، دانه های رازیانه، پودر قارچ (اختیاری) و ۱/۲ قاشق چایخوری فلفل را با هم مخلوط کنید. بپزید تا قارچ ها مایع خود را خارج کنند و بجوشد. ۵ دقیقه دیگر

کوفته ها را آماده کنید

کاسه غذاساز را پاک کنید و سپس بذر کتان، سه قاشق غذاخوری آب، مخمر مغذی(مخمر خوراکی یا مخمر مغذی که همه ما آن را به اسم مخمر نان می‌شناسیم؛ یک محصول غذایی پر کاربرد در پخت و پز است) و آرد سوخاری را کف ظرف بریزید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه بماند.

چند بار بزنید تا مخلوط شود. در مرحله بعد، عدس های نیمه پخته را اضافه کنید و پالس کنید تا مخلوط به خوبی مخلوط شود . این مخلوط باید عمدتاً مخلوط شده و تقریباً صاف به نظر برسد.

مخلوط را به شکل گلوله ها درآورید، هر کدام حدود ۱ اونس – به دلخواه بپزید.

پختن کوفته ها

روش اجاق گاز: چند قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک تابه پهن روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. کوفته ها را به آرامی داخل روغن بریزید و بپزید و گهگاه آن ها را بچرخانید تا خوب قهوه ای شوند و داخل آن داغ شود. با سس مارینارا گرم شده سرو کنید.

روش پخت در فر : فر را با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید. یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی یا یک ورق پخت سیلیکونی بپوشانید. کوفته ها را روی سینی فر بچینید و کمی روغن بپاشید یا کمی بپاشید. بپزید تا قهوه ای شود و گرم شود؛ ۲۰ تا ۲۵ دقیقه با سس مارینارا گرم شده سرو کنید.

کوفته عدس

نکات نهایی درباره کوفته عدس

پودر قارچ را می توان در فروشگاه های تخصصی به صورت آنلاین خریداری کرد. خودتان هم می توانید درست کنید.

مخمر تغذیه ای یک ماده بدون لبنیات است که طعمی شور و پنیری دارد. این یک نیروگاه مواد مغذی است و ما عاشق طعم اضافه ای هستیم که به کوفته ها می دهد. می توانید آن را کنار بگذارید یا اگر گیاهخوار نیستید، می توانید با ۱/۴ فنجان پنیر ریز رنده شده جایگزین کنید.

برای درست کردن این غذا بدون گلوتن، از مواد دارای گواهی GF استفاده کنید و جو دوسر را جایگزین پودر سوخاری کنید. از ۱/۳ فنجان جو دوسر استفاده کنید و سپس در صورت نیاز مقدار بیشتری اضافه کنید.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “کوفته‌ عدس غذایی که ارزش امتحان کردن را دارد

بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.