کاربردهای جالب پیاز ، جلوگیری از یخ زدگی تا درمان کبودی

کاربردهای مختلف و جالب پیاز

 برای جلوگیری از یخ زدگی خودروها از پیاز استفاده کنید.

اگر در جایی به خصوص سرد زندگی می کنید، گاهی اوقات می دانید چه زمانی یخبندان بزرگ در راه است. همانطور که می دانید.اگر می‌خواهید از این روند جلوتر باشید، چرا یک پیاز خام را بریده و آن را روی شیشه جلوی ماشینتان نمالید؟ اگر این کار را انجام دهید، مواد شیمیایی موجود در پیاز می تواند به جلوگیری از تشکیل یخ زدگی کمک کند.

کاربرد پیاز برای رفع بوی رنگ

اگر در حال انجام هر گونه بازسازی جدی خانه هستید که شامل نقاشی نیز می شود، می دانید که چقدر بوها در یک فضای بسته می توانند قوی باشند. برای کمک به جذب برخی از آن بوهای تند، سعی کنید یک دسته پیاز خلال شده را در یک کاسه آب قرار دهید و بگذارید جادوی خود را انجام دهد. پنجره را به عنوان یک امتیاز باز بگذارید—در کمترین زمان، این بو باید از بین برود!

کاربردهای مختلف و جالب پیاز

باربیکیو یا یک کباب پز را تمیز کنید.

اگر از گریل خود زیاد استفاده می کنید، حتما کثیف و چرب می شود و هر چیز دیگری. در واقع یک راه آسان وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گریل خود را گرم کنید. یک پیاز را از وسط نصف کنید، یک چنگال در پشت آن بچسبانید و آن را بشویید. مواد شیمیایی چربی را از بین می‌برند و وقتی کارتان تمام شد، می‌توانید همه آن را سریع بشویید تا طعم پیاز از بین برود.

کاربرد پیاز ، آفت را از باغ دور میکند.

اگر می‌خواهید گیاهان را پرورش دهید و گیاهانتان را که توسط آفات خورده شده‌اند، پیدا می‌کنید، در واقع یک راه‌حل ساده وجود دارد که از آفت‌کش‌های شیمیایی استفاده نمی‌کند. برای دور نگه داشتن کاترپیلارها، سعی کنید مقداری پیاز رنده شده را یک شب در آب خیس کنید و سپس آب پیاز را در یک بطری اسپری بریزید. گیاهان خود را با آن اسپری کنید و مراقب باشید که حشرات دور می شوند.

برای از بین بردن زنگ زدگی قیچی و ظروف از پیاز استفاده کنید.

هیچ چیز بدتر از این نیست که ببینید ابزار شما در اثر استفاده بیش از حد زنگ زده یا به ندرت تمیز می شود. با این حال، همانطور که مشخص است، یک راه ارزان برای بازگرداندن آنها وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پیاز را از وسط نصف کنید و آن را به تمام نقاط زنگ زده بمالید. پس از انجام این کار، چاقو را پاک کنید و باید به خوبی نو باشد.

 کاربرد جالب پیاز ، از پیاز برای تهیه رنگ طبیعی استفاده کنید.

اگر می خواهید پارچه های خود را رنگ کنید و به دنبال روشی ارزان و غیر مصنوعی برای انجام این کار هستید، این روش را امتحان کنید! تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دسته پوست پیاز زرد را بردارید و به مدت ۳۰ دقیقه در مقداری آب روی اجاق گاز قرار دهید. وقتی این کار تمام شد، پوست ها را بیرون بیاورید و بگذارید آب خنک شود. وقتی آماده شد، می‌توانید هر چیزی را به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد طبیعی رنگ کنید.

 طعم برنج سوخته را برطرف کنید.

اگر تا به حال مشغول پختن برنج و انجام کارهای دیگری به طور همزمان بوده اید، به احتمال زیاد به طور تصادفی چند قابلمه برنج را سوزانده اید. با فرض اینکه کل قابلمه را به طور کامل نسوخته اید، اگر از مقداری پیاز برای این کار استفاده می کنید، در واقع می توانید از برنج نسوخته دوباره استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنج نسوخته را در یک قابلمه جدید بریزید و مقداری پوست پیاز به آن اضافه کنید. همه آن را با یک درب بپوشانید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند.

کاربرد پیاز برای جلا دادن ظروف نقره خود از پیاز استفاده کنید.

اگر از نکته‌ای که قبلاً درباره زنگ زدگی گفتیم مشخص نبود، پیاز دارای مواد شیمیایی قدرتمندی است که می‌توانید از آنها برای تمیز کردن وسایل استفاده کنید. اگر مقداری ظروف نقره فلزی دارید که کمی کدر شده است اما در واقع زنگ زده نیست، مقداری پیاز و آب را له کنید و از پارچه ای برای مالیدن مخلوط به ظروف نقره خود استفاده کنید.

از پیاز برای دور نگه داشتن پشه ها استفاده کنید.

به دلیل عطر و طعم قوی، حشرات تمایل زیادی به پیاز ندارند. اگر بیرون هستید و پشه های زیادی در اطراف وجود دارند، سعی کنید پیاز را روی برخی از نواحی در معرض پوست خود بمالید. اگر چه ممکن است پس از آن نیاز به دوش گرفتن داشته باشید، مطمئناً این اشکالات را از بین می برد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “حذف خط و خش از روی ماشین با چند ترفند ساده” را نیز مطالعه بفرمایید.      

کاربرد سلامتی پیاز ، برای درمان گوش درد استفاده کنید.

اگرچه همه ما گاه به گاه دچار گوش درد می شویم، اما داشتن یک گوش درد به خصوص بد می تواند ناتوان کننده باشد. خوشبختانه با استفاده از پیاز می توانید مقداری از درد را از بین ببرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پیاز را خرد کنید، داخل جوراب بگذارید و ببندید. آن را روی گوش خود بگذارید و در جای خود نگه دارید. بعد از مدتی گوش درد باید برطرف شود!

برای تسکین گلودرد از پیاز استفاده کنید.

هیچ کس نمی خواهد گلو درد داشته باشد. با این حال، ممکن است همیشه نخواهید یک دسته از قطره های سرفه و سایر داروها را برای کمک بخرید. در عوض، سعی کنید کمی چای پیاز درست کنید! به سادگی مقداری پوست پیاز را در یک قابلمه آب بریزید و آن را بجوشانید. پس از آن از روی حرارت برداشته و پوست آن را خارج کرده و به میزان لازم کمی بنوشید. اگرچه ممکن است طعم قوی داشته باشد، اما مطمئنا کمک کننده است.

کاربرد پیاز، برای درمان کبودی خود از پیاز استفاده کنید.

اگر کار فیزیکی سختی انجام می‌دهیم یا به طور تصادفی در جایی زمین می‌خوریم، حتماً چند کبودی خواهیم داشت. اگرچه معمولاً فقط باید منتظر بمانید تا آنها خود به خود از بین بروند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پیاز خرد شده را روی ناحیه کبودی حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نگه دارید.

برای التیام آکنه از پیاز استفاده کنید.

اگرچه همه افراد گهگاهی دچار نوعی آکنه پوست می شوند، اما همچنان یک ناراحتی جدی است. برخی از افراد ممکن است با داروهای آکنه شانس بیشتری داشته باشند، اما اینها همیشه جواب نمی دهند. در عوض، سعی کنید مقداری پیاز را خرد کنید، آن را با آب مخلوط کنید و آن را روی نواحی بزنید. اسیدهای موجود در پیاز باید به جلوگیری از شیوع بیماری کمک کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.