چگونه با وانیل بوی بد یخچال را از بین ببریم؟

عصاره وانیل را می توان پس از تمیز کردن یخچال برای خنثی کردن بوی نامطبوع استفاده کرد. نحوه استفاده از وانیل برای تمیز کردن یخچال را با جزئیات به شما می گوییم.

یخچال یک وظیفه بسیار مهم را انجام می دهد و آن نگهداری و نگهداری مواد غذایی است که می خوریم. با این حال، دقیقاً به دلیل اینکه حاوی محصولات مختلف است، معمولاً عطرهای نامطبوع از آنجا می آید. آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه بوی بد یخچال را با وانیل از بین ببرید؟

اول از همه، باید به خاطر داشت که بسیاری از بوهای نامطلوب در این دستگاه به دلیل نگهداری نامناسب مواد غذایی یا عدم تمیز کردن منظم است. بنابراین، فراتر از تلاش یک محصول یا دیگری برای خنثی کردن عطرهای گفته شده، باید از بهداشت خوب اطمینان حاصل شود.

چرا بوی بد در یخچال ایجاد می شود؟

همانطور که اشاره کردیم، یخچال محل نگهداری مواد غذایی است. اگر این کار به درستی انجام نشود، خطر آلودگی متقاطع، فساد یا رشد کپک وجود دارد که بوی نامطبوع ایجاد می کند.

مخصوصاً باید مراقب گوشت، ماهی و سبزیجاتی بود که پخته نشده‌اند، زیرا آنها غذاهایی هستند که به راحتی تجزیه می‌شوند و عطر آن‌ها هم در یخچال و هم در سایر غذاها به راحتی پخش می‌شود.

برای جلوگیری از این حوادث، ایده آل این است که مواد غذایی را در ظروف در بسته نگهداری کنید. علاوه بر این باید آنها را در جایی قرار دهید که سفت شوند و طوری روی هم قرار ندهید که بیفتند و محتویاتشان بریزد.بوی بد یخچال می تواند ناشی از رشد کپک یا باکتری در غذا باشد.

استفاده از وانیل برای از بین بردن بوی بد یخچال

استفاده از وانیل برای از بین بردن بوی بد یخچال

عصاره وانیل دارای عطر مطبوعی است که به راحتی می تواند عطرهای قوی را خنثی کند. علاوه بر این، شواهدی در مورد پتانسیل آن به عنوان یک ضد میکروب وجود دارد. اگرچه مطالعات بیشتری در این مورد مورد نیاز است، اما این نشان می دهد که به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی مفید است. چگونه از وانیل برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده کنیم؟

مواد لازم

۲ فنجان آب (۵۰۰ میلی لیتر).
۱/۲ فنجان سرکه سفید (۱۰۰ میلی لیتر).
۲۰ قطره عصاره طبیعی وانیل.

برای تهیه آن، فقط باید تمام مواد داخل ظرف را که برای اسپری سطوحی که می خواهید تمیز کنید، مخلوط کنید.
بعد، یک پارچه میکروفیبر یا یک پارچه نرم پیدا کنید. استفاده از اسفنج های ساینده که به سطح یخچال آسیب می رساند توصیه نمی شود.

وقتی همه چیز آماده است، اولین کاری که انجام می دهید این است که یخچال را از برق بکشید و آن را خالی کنید. به هر حال، از این فرصت استفاده کنید و از شر آن غذاهایی که در شرایط نامناسب، تاریخ مصرف گذشته یا چندین روز نگهداری شده اند خلاص شوید.

سپس مایه را روی کل قسمت داخلی یخچال بمالید و پارچه را رد کنید. مهم است که به هر گوشه ای برسید تا مطمئن شوید که وانیل در همه جا نفوذ می کند.

پس از برداشتن تمام محصول، عصاره وانیل خالص را روی یک تکه پنبه قرار دهید و آن را در یخچال قرار دهید و یا این پنبه آغشته به اسانس وانیل را در بشقاب قرار دهید و بگذارید چند ساعت در یخچال بماند.

پیشنهاد می کنیم مقالهچگونه کمد لباس خوشبو داشته باشیم؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

چرا وانیل برای خوشبو کردن یخچال مناسب است؟

خوشبو کردن یخچال با ترفندی ساده

در واقع، در این فرمول دو عنصر کلیدی وجود دارد. سرکه و وانیل. در مورد سرکه علاوه بر اینکه ضدعفونی کننده خوبی است، قابلیت خنثی کردن بو را نیز دارد. همچنین به از بین بردن کثیفی و چربی که ممکن است روی سطح باشد کمک می کند.

از سوی دیگر، وانیل که از خانواده ارکیده ها می آید – دارای رایحه ای مطبوع و قوی است که می تواند بوی بد را مهار کند. برای لذت بردن از عطری که به طور همزمان شیرین، بالزامیک و گلی توصیف می شود، فقط از چند قطره استفاده کنید.

رایحه شیرین وانیل برای از بین بردن بوهای نامطلوب در یخچال ایده آل است.

یخچال باید تمیز نگه داشته شود تا اثر وانیل ماندگار شود. استفاده از این عطر جایگزینی برای تمیز کردن منظم دستگاه نیست. در واقع، اگر روی سطوح کثیف استفاده شود، می تواند اثری برعکس آن مورد نظر داشته باشد.

بنابراین توصیه می شود قسمت های متحرک یخچال را به خوبی بشویید و هرگونه کثیفی یا ریختگی را از داخل آن پاک کنید. پس از خشک شدن، مخلوط وانیل و سرکه بهترین مکمل خواهد بود.

رایحه شیرین و گلی وانیل گزینه جالبی برای خنثی کردن عطرهای ناخوشایند در آشپزخانه از جمله عطرهای ناشی از یخچال است. این ماده به راحتی در هر خواربار فروشی یا اسانس فروشی قابل خرید است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.