چگونه با تغییر دکوراسیون مصرف برق را کاهش دهیم؟

آیا می دانستید دکوراسیونی که برای خانه خود انتخاب می کنید می تواند به کاهش مصرف برق کمک کند؟ با ترفندهای بسیار ساده و کاربردی در پایان ماه شاهد کاهش میزان قبض برق خود خواهید بود. هزینه برق در خانه موضوعی است که خانواده ها را نگران می کند. به همین دلیل است که می خواهیم ترفندهایی را با شما در میان بگذاریم که به ما امکان می دهد در قبض برق صرفه جویی کنیم.

کاهش مصرف برق با تغییر دکوراسیون

قبل از پرداختن کامل به توصیه های کاهش مصرف برق، ما معتقدیم که مهم است برخی از جنبه های موضوع را برجسته کنیم. از یک سو، ایده کاهش مصرف انرژی نه تنها با اقتصاد، بلکه با مراقبت از محیط زیست و مسئولیت ما در حفظ سیاره زمین مرتبط است.

از سوی دیگر، می خواهیم تأکید کنیم که بسیاری از اوقات، تنها با تغییر عمیق و آگاهانه عادات، می توان متوجه تفاوت در قبض برق شد. در این صورت سرمایه گذاری صفر است. با آنچه در خانه داریم و استفاده متفاوت از امکانات، نتیجه را خواهیم دید.

 لامپ

کاهش مصرف برق با تغییر دکوراسیون

ما با اصول اولیه شروع می کنیم، یعنی لامپ هایی که قرار است در سرتاسر خانه قرار دهیم. کلاسیک ها مصرف بیشتری را نسبت به آنهایی که در زمان های اخیر توسعه داده اند نشان می دهند. از این نظر لامپ های ال ای دی لامپ هایی هستند که کمترین انرژی را مصرف می کنند. آنها درخشندگی عالی را با مصرف کمتر تا ۹۰ درصد ارائه می دهند.

کاهش مصرف با نصب پنجره های استاندارد

اگرچه برای صرفه جویی در مصرف انرژی قصد تعویض پنجره ها را نداریم، اما ذکر چند پیشنهاد خالی از لطف نیست. مهم است که یک پروفیل خوب انتخاب کنید، یعنی قاب از آلومینیوم، چوب یا PVC ساخته شده باشد.

انتخاب شیشه دوبل به معنای صرفه جویی مستقیم در انرژی است. اگر کیفیت مناسبی نداشته باشند، هنگام تهویه فضاهای خانه، گرما یا سرما از بین می رود. به همین ترتیب، اگر آفتاب در تابستان به شما استراحت نمی دهد، ایده بدی نیست که آن را با سایبان یا پرده تکمیل کنید.

 سقف کاذب

در مورد خانه هایی که دارای سقف های بسیار بلند هستند، می توان سقف های کاذب را برای کاهش ارتفاع و حفظ بهتر گرما یا سرما قرار داد. ساخته شده از گچ، چوب یا پی وی سی، گزینه ها و سبک ها متنوع هستند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “دکور چشم نواز خانه کندال جنر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

 لوازم خانگی

در اینجا قصد نداریم از شما بخواهیم همه وسایل برقی خود را تجدید کنید، بلکه از شما می خواهیم که مصرف انرژی آنها را هنگام خرید وسایل جدید در نظر بگیرید. دستگاه ها دارای یک برچسب با حروف و علائمی هستند که نشان دهنده میزان مصرف آنهاست.

سعی کنید مواردی را انتخاب کنید که عبارتند از A+، A++ یا A+++. اگرچه ممکن است کمی گران‌تر باشند، اما در دراز مدت متوجه صرفه‌جویی آن‌ها می‌شوید که می‌تواند تا ۲۵ درصد کمتر از سایر دستگاه‌های با حروف B یا C باشد.

 دیوارها

رنگ دیوارها برای صرفه جویی در مصرف برق ضروری است. رنگ های سفید و کرم بهترین متحدان نور طبیعی موثر هستند. رنگ های زرد و سبز روشن نیز خوب است.

کاهش مصرف برق با استفاده از آینه ها

بهترین مکمل برای دیوارهای سبک، آینه ها هستند. آنها نور را منعکس و پخش می کنند، بنابراین نور عالی را به فضاها می دهند. علاوه بر این، آنها احساس محیط های بزرگتر را می دهند.

 پرده

پرده ها یک عنصر تزئینی عالی هستند. استفاده از آنها به نفع ما بسیار آسان است.

از یک طرف، آنها به ما کمک می کنند تا اشعه های خورشیدی را که در تابستان از پنجره وارد می شود، کاهش دهیم، که محیط های گرم تری ایجاد می کند. در حالت ایده آل، آنها باید دو لایه باشند. یکی نازک و تقریبا شفاف و دیگری ضخیم تر.

نورپردازی های درست

اگر فضاهای بزرگی دارید، بهتر است شکلی از نورپردازی را بر اساس بخش انتخاب کنید تا در صورتی که فقط نیمی از اتاق را اشغال کرده اید، مجبور نباشید همه چراغ های اتاق را روشن کنید. علاوه بر این، داشتن لامپ هایی که محل کار یا مطالعه را روشن می کنند، ایده خوبی برای جلوگیری از روشن کردن کل اتاق است.

عادت هایی خوب برای کاهش مصرف برق

عادت هایی خوب برای کاهش مصرف برق 

کارهای زیادی وجود دارد که می توانیم برای کاهش هزینه برقی که در خانه داریم انجام دهیم. اگر همه اعضای خانواده دانه شن خود را به اشتراک بگذارند، مطمئناً به زودی به آن خواهند رسید. این نکات را دنبال کنید:

چراغ های اتاق های خالی را خاموش کنید. هر چقدر هم که بدیهی به نظر می رسد، این عادتی است که همه آن را به کار نمی گیرند.

نصب سنسورهای حرکتی یک جایگزین برای نکته قبلی، قرار دادن حسگرهای حرکتی است تا زمانی که چراغ ها حضور شخصی را تشخیص دهند، به طور خودکار روشن و خاموش شوند.

وسایلی را که استفاده نمی کنید از برق بکشید.

دمای مناسب را با کولر گازی که می تواند بین ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتیگراد باشد حفظ کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.