چه زمانی نوزادان ، والدین شان را میشناسند؟

 کوچولوها از زمانی که به دنیا می آیند و رشد می کنند موفق می شوند افراد اطراف خود را بهتر و بهتر شناسایی کنند.لحظه ای که نوزادان یاد می گیرند والدین خود را بشناسند به راحتی قابل تشخیص نیست.حتی از لحظه ای که به دنیا می آیند، از قبل توانایی خاصی برای تشخیص دارند. با این حال، این امر آنقدر توسعه یافته یا واضح نیست که مادر و بابا کاملاً مطمئن باشند که کوچولوی آنها می داند که چه کسی هستند.

در واقع، زمان زیادی طول نمی کشد تا نوزادان پدر و مادر خود را بشناسند. برای والدین ممکن است یک انتظار سخت به نظر برسد، اما حقیقت این است که این اتفاق چند ماه پس از تولد آنها رخ می دهد. این فرآیند چگونه اتفاق می افتد؟ کی کامل میشه؟

تکامل حواس پنج گانه

نوزادان با حواس پنجگانه خود به دنیا می آیند، اما هنوز به طور کامل رشد نکرده اند. بینایی، به ویژه، در یک نوزاد تازه متولد شده کاملاً محدود است. در ابتدا آنها فقط برآمدگی های تار را می بینند و به سختی می توانند بین روشنایی و تاریکی تشخیص دهند.

اگر نور خیلی شدید شود، کوچولو سرش را می چرخاند. با این حال، فقط می تواند آنچه را که در فاصله ۲۵ سانتی متری یا کمتر است درک کند. به نظر می رسد این فاصله بین صورت مادر و صورت نوزاد در هنگام شیردهی باشد. یا بین صورت پدر و کوچولو وقتی او را گهواره می کنند.

خبر خوب این است که از بدو تولد، نوزادان نیز توانایی تشخیص والدین خود را، حداقل از طریق صدا، دارند. آن ها از زمانی که در رحم مادر بودند آن را شنیده اند و به همین دلیل به نظر آشنا می رسد.به همین ترتیب، آنها مادر را با عطر او می شناسند. اگر پدر مرتب آنها را در آغوش بگیرد، آنها نیز با رایحه او آشنا می شوند و می توانند او را با آن بشناسند.

مادر و نوزاد در دوران شیردهی در فاصله ۲۵ سانتی‌متری قرار می‌گیرند که به تشخیص چهره کودک کمک می‌کند.شنوایی و بینایی حواس هایی هستند که در ابتدا از آنها برای تشخیص محیط اطراف خود استفاده می کنند.

چه زمانی نوزادان والدین خود را می شناسند؟

چه زمانی نوزادان والدین خود را می شناسند؟

اگر والدین در طول مدتی که نوزاد در رحم مادر است، زیاد با او صحبت کنند، پس از تولد کودک، او را بسیار راحت‌تر با صدایش تشخیص می‌دهد. واضح است که نوزادان از بدو تولد تا حدودی موفق می شوند والدین خود را بشناسند. حالا کی می توانند آنها را با دید تشخیص دهند؟

توانایی نوزادان در تشخیص چهره بستگی به این دارد که چقدر در معرض آنها قرار می گیرند. به عبارت دیگر، هر چه بیشتر چهره ای را ببینند، احتمال اینکه شروع به شناسایی آن کنند بیشتر می شود. در ابتدا مهم است که صورت را به اندازه کافی نزدیک کنید تا کودک بتواند آن را درک کند.

کودک پس از ماه اول زندگی والدین خود را به شرطی که مکرر آنها را می بیند موفق می شود از طریق دید بشناسد. در آن سن او در موقعیتی است که می تواند افرادی را که مرتب ظاهر می شوند شناسایی کند و آنها را از کسانی که برای او غریبه هستند متمایز کند.به هر حال کوچولوها به تکامل خود ادامه می دهند. در ماه هشتم آنها در شناسایی چهره ها متخصص هستند.

برای کوچولو، مادر یا هر کسی که به عنوان او عمل می کند، مهم ترین فرد در جهان است و کسی است که او به بهترین نحو می شناسد. اگر پدر زمان زیادی را با او بگذراند، او نیز رتبه بالایی خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم مقاله “راه های درمان یبوست نوزادان در خانه” را نیز مطالعه بفرمایید.

تکامل مهارت ها

اگرچه نوزادان در حدود ۲ ماهگی والدین خود را تشخیص می دهند، اما تنها زمانی این کار را انجام می دهند که چهره آنها را از جلو ببینند. دیدن چهره در نمایه، در شناسایی آن مشکل زیادی خواهد داشت. این توانایی در ۶ ماهگی ظاهر می شود.

این توسط مطالعه ای که در سال ۲۰۱۸ توسط دانشگاه چوئو انجام شد مشخص شد. در این تحقیق رفتار ۱۴ نوزاد بین ۳ تا ۸ ماهه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این به ما این امکان را داد که به این نتیجه برسیم که آنها فقط تا نیم سال زندگی چهره ها را در نمایه شناسایی می کنند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که همه نوزادان یکسان نیستند و برخی موفق می شوند چهره ها را کمی زودتر تشخیص دهند، در حالی که کسانی هستند که دیرتر این کار را انجام می دهند. فقط بعداً کوچولوها می توانند والدین خود را در صورتی که پشت کرده باشند یا دور باشند، تشخیص دهند.در ۶ ماهگی تشخیص مشخصی از چهره ها از جلو و نمایه وجود دارد. بعداً پدر و مادر را از دور می شناسند.

تشخیص چهره در ۶ ماهگی افزایش می یابد

چه زمانی نوزادان والدین خود را می شناسند؟

در حدود ۶ ماه زندگی، کوچولوها نه تنها می توانند والدین خود را از جلو و نمای ظاهری تشخیص دهند، بلکه اعضای خانواده و افرادی را که اغلب می بینند نیز شناسایی می کنند. در این سن آنها به وضوح می دانند که چه کسی غریبه است.

اگر در ۱۲ ماهگی کودک به نظر نمی رسد افرادی را که مرتباً می بیند شناسایی کند، مهم است که در مورد آن با پزشک اطفال صحبت کنید. در آن سن، نه تنها تشخیص چهره، بلکه اشیا نیز برای آنها طبیعی است. این سن اسباب بازی مورد علاقه است، که آنها موفق می شوند بیش از هر چیز دیگری تشخیص دهند.

برخی از نوزادان حدود ۹-۸ ماهگی نسبت به غریبه ها اضطراب نشان می دهند. این اضطراب به صورت عصبی بودن، بی اعتمادی یا خجالتی بودن هنگام دیدن شخصی که نمی شناسد بیان می شود.

همچنین ممکن است به ۷ مرحله در رشد عاطفی کودک علاقه مند باشید

نوزادان از بدو تولد شروع به شناخت والدین خود می کنند، اما این توانایی با گذشت زمان افزایش می یابد. در ابتدا بسیار مهم است که والدین در حالی که رو به رو و از فاصله نزدیک با آنها صحبت کنند.

در حدود ۴ ماهگی، والدین متوجه خواهند شد که کوچولو نه تنها آنها را شناسایی می کند، بلکه از دیدن آنها خوشحال می شود. او همچنین ممکن است زمانی که شما دور می شوید گریه کند.در این مرحله، نوزادان یک پیوند عاطفی نزدیک با مراقبان خود برقرار می کنند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.