چرا چهره زن و شوهر ها شبیه هم است؟

آیا متوجه شده اید که چهره زوج ها به مرور زمان شبیه هم میشود؟ و در برخی موارد شباهت آنها به حدی است که مردم فکر می کنند خواهر و برادر هستند. آیا این ممکن است به این دلیل باشد که برخی از زوج ها با کسانی ازدواج می کنند که ویژگی های مشابهی با آنها دارند؟ شباهت زوجین به چه دلایلی است؟متن زیر را بخوانید تا جوابش را بیابید.

از دیدگاه یک روانشناس، برخی افراد تمایل دارند کسانی را که شبیه خود هستند جذب کنند. آنها معمولاً ویژگی های بسیار مشابهی دارند، دقیقاً مانند این ضرب المثل که قطب های مخالف یکدیگر را جذب می کنند. و بیشتر زوج‌ها بعد از اینکه برای مدت طولانی با هم می‌مانند، شروع به شبیه‌بینی می‌کنند.

روانشناس دیگری گفت افرادی که در کنار هم می مانند و روزانه با یکدیگر در تماس هستند تمایل دارند از ویژگی های چهره و حالات چهره یکدیگر تقلید کنند. همچنین زمانی که زوجین شاد هستند و رابطه سالمی دارند، بیشترین تمایل را به داشتن ویژگی های ظاهری مشابه دارند. با توجه به این نکته، در اینجا ۷ دلیل احتمالی وجود دارد که چرا برخی از زوج ها شبیه یکدیگر هستند.

شباهت چهره زوجین

علت شباهت چهره زوجین چیست؟

۱- تجربه های مشترک در زندگی

برخی از دانشمندان بر این باورند که یکی از دلایلی که زوج‌ها شروع به شبیه‌به‌نظر شدن می‌کنند این است که آنها تجربیاتی را با هم به اشتراک گذاشته‌اند که در نهایت یک نوع خط روی چهره‌شان باقی می‌ماند. بنابراین، آنها به دلیل احساسات مشترک مانند خنده، غم و سایر لحظات که خطوط روی صورت آنها ایجاد می کند، به زودی شروع به شبیه شدن به یکدیگر می کنند.

به عنوان مثال، اگر شریک زندگی در مورد چیزی شوخی کند و زن و شوهر هر دو به خنده بیفتند، به موقع و با اتخاذ عبارات یکدیگر شروع به ایجاد خط خنده مشابه می کنند. به همین ترتیب، برای زوجی که همیشه با هم دعوا می کنند و روز را با اخم به هم می گذرانند، خط صورت تشکیل شده مشابه است، زیرا آنها احساسات مشابهی دارند.

۲- سازگاری با همدیگر

با گذشت زمان در ازدواج، زن و شوهر تمایل دارند خود را با عادات، شیوه زندگی و خواسته های یکدیگر وفق دهند. آنها همچنین شروع به تقلید از سبک یکدیگر می کنند و تجربیات مشابهی را پشت سر می گذارند.نحوه شکل گیری ماهیچه های آنها به دلیل این سال ها سازگاری و احساسات مشترک، چیزی است که باعث می شود فکر کنید آنها در طول زمان شبیه هم هستند.

۳- انتخاب شریک یکی از عوامل شبیه شدن زوجین به یکدیگر

جدای از این واقعیت که احساسات مشترک و سازگاری می تواند یک زوج را شبیه به هم جلوه دهد، برخی از دانشمندان همچنین معتقدند که هم زن و هم مرد ناخودآگاه همسرانی را انتخاب می کنند که از نظر ژنتیکی شبیه آنها باشد. بنابراین، شباهت از ابتدا است. این من را به یاد نظریه معروف زیگموند فروید می اندازد که می گوید “مردم جذب افرادی مانند والدین خود می شوند”.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۸ انجام شد همچنین نشان داد که افراد به احتمال زیاد با شریک هایی که شباهت بیشتری به والدین خود دارند جفت می شوند. به عبارت دیگر، بیشتر افراد در نهایت به سراغ همسری می روند که آرایش بیولوژیکی شبیه همسرشان باشد.

۴- اثر زیست محیطی

شما می توانید زوج های متاهل را پیدا کنید که شبیه به هم هستند زیرا دارای پیشینه اجتماعی و فرهنگی مشابهی هستند. اکثر مردم شرکای خود را از حلقه نزدیک خود انتخاب می کنند و ساختار ژنتیکی آنها می تواند مشابه باشد زیرا آنها فعالیت های اجتماعی مشابهی داشته اند.

بنابراین وقتی از محیط خود همسری انتخاب می کنید، به دلیل یگانگی در عملکرد فرهنگی و اعتقادات اجتماعی، احتمال زیادی وجود دارد که هر دو دقیقاً شبیه یکدیگر شوید.

بنابراین، یک مفهوم در خواستگاری وجود دارد که مردم به دنبال افراد همفکر می گردند – این بسیار درست است. با این حال، آنها همچنین به دنبال فردی در طبقه اجتماعی و حتی سطح علمی خود هستند زیرا خواهان آرامش در ازدواج خود هستند. این زمانی قابل دستیابی است که یک زوج همفکر باشند.

بنابراین، با دنبال کردن چنین فردی، احتمالاً شریکی خواهید داشت که ردپای ژنتیکی آن با شما سازگار است. بنابراین، احتمال زیادی وجود دارد که به فردی برسید که با نقشه ژنتیکی ما مطابقت دارد و کاملاً شبیه به نظر می رسد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۵- غذای روح

این من را به یاد یک ضرب المثل رایج می اندازد که می گوید “مرد جمع افکارش است” به این معنی است که یک فرد به نحوی به نظر می رسد که فکر می کند. حالا اگر دو نفر با هم بیایند و در گفتار، نگرش، تعامل اجتماعی و مهمتر از همه افکار، یکدیگر را تکمیل کنند، شبیه هم به نظر می رسند، درست است؟

اگر مردی خلاصه‌ای از افکارش باشد و او و همسرش در کوتاه‌مدت شبیه هم فکر کنند، شروع به شبیه‌سازی می‌کنند. یا حتی وقتی کسی به ترتیب در موقعیتی متفاوت با آن دو در تماس است، پس از شنیدن صحبت‌های آن‌ها یا دریافت ایده‌هایشان در مورد چیزی، می‌توان گفت که شبیه خواهر و برادر به نظر می‌رسد، زیرا به راحتی می‌توان آن‌ها را به استعاره‌ای که می‌گوید «یک روح دو بدن» ربط داد. “

همانطور که پیوند بین زوج ها به مرور زمان قوی تر می شود، فلسفه ها و ژست های زندگی مشابه به طور خودکار در شخصیت، چهره و سایر ویژگی های آنها تکامل می یابد.

۶- همگرایی ظاهر ، باعث شباهت زوجین میشود

این علت زمانی اتفاق می‌افتد که زوج‌ها برای مدت طولانی، مثلاً ۲۵ سال یا بیشتر، در کنار هم بوده‌اند. در این صورت همگرایی به این معناست که وقتی زن و شوهر برای مدت طولانی با هم کنار می‌آیند، با پیش‌رفتن رابطه، تفکر، رفتار و ظاهرشان شبیه‌تر می‌شود که یکی از عوامل اصلی است.

احساسات در مردان و زنان می تواند منجر به تغییرات عروقی شود که با ماهیچه های صورت مشخص می شود. در آن زمان است که ماهیچه های صورت شروع به رفتار بستن روی رگ ها و شریان ها می کنند. ما قبلاً می دانیم که تأثیر این ویژگی های عاطفی بر چهره می تواند دائمی بماند، بنابراین همگرایی ظاهری می تواند به دلیل تماس طولانی مدت اجتماعی با همسر شما باشد.

۷-آنها ناخودآگاه از یکدیگر تقلید می کنند

آیا تا به حال با برخی (مثلاً یک هم اتاقی) زندگی کرده اید؟ اگر چنین است، آیا متوجه شده اید که پس از ماه ها زندگی مشترک، شروع به استفاده از عامیانه و کلمات آنها کرده اید؟ یا اگر راهی برای راه رفتن فرد وجود دارد، ناخودآگاه آن سبک راه رفتن را در پیش می گیرید؟ این پدیده در ازدواج قویتر است زیرا فقط ناخودآگاه  نیست.

زوج‌ها از اینکه عمداً عادت‌ها، صدا و نحوه انجام کارها را با همسرشان تطبیق می‌دهند خوشحال هستند. به این ترتیب، پیوند می تواند قوی تر شود و آنها می توانند احساس دوست داشته شدن و قدردانی را داشته باشند. این حتی می‌تواند با تطابق غیرعادی با زوج، چهره آنها را تغییر دهد. حتی زمانی که آنها عمدی در مورد آن ندارند، زوج ها همچنان ناخودآگاه یکدیگر را آینه می کنند و از یکدیگر تقلید می کنند.

علت شباهت چهره زوجین

نتیجه گیری درباره علت شباهت زوجین

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. لطفاً بدانید که همه زوج ها بعد از مدتی شبیه هم نیستند و این بدان معنا نیست که شریک زندگی شما برای شما مناسب نیست. نظر خود را به ما بگویید و لطفا فراموش نکنید که این مقاله را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

2 دیدگاه در “چرا چهره زن و شوهر ها شبیه هم است؟

سلام ببخشید فکر میکنم قسمت امتیاز دادن باگ داره

سلام
ممنون از اینکه اطلاع دادید. پیگیری میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.