پنگوئن ها چگونه می خوابند؟

حقایق و اطلاعات جالب زیادی در مورد پنگوئن ها وجود دارد که ما را مشتاق می کند تا درباره زندگی مرموز آنها بیشتر بدانیم. نحوه زندگی، غذا خوردن، شنا، شکار و خواب این پرندگان کاملاً متفاوت از سایر پرندگان است که آنها را نیز متفاوت می کند. برخی از مردم به طور کلی می پرسند که پنگوئن ها کجا می خوابند؟ آیا روی آب می خوابند یا روی سطح یا جای خاصی هست که چرت بزنند؟

پنگوئن ها چگونه می خوابند؟

الگوی خواب پنگوئن

الگوی خواب پنگوئن ها کاملا غیر معمول است. آنها مثل ما چندین ساعت در شب نمی خوابند. آنها در بین روز یا در طول شب چرت های کوتاهی می زنند. پنگوئن ها مهارت استثنایی در خوابیدن در آب یا در حالت ایستاده دارند. در برخی مواقع، آنها در حالی می خوابند که منقار خود را در زیر بال های خود فرو کرده اند.

خواب پنگوئن ها با تمام پرندگانی که روی زمین زندگی می کنند کاملا متفاوت است. به همین دلیل است که مردم بیشتر کنجکاو هستند که در مورد خواب خود و محل خواب خود بدانند. اگر شما هم می‌خواهید پاسخ دقیق این سوال را بدانید، باید اطلاعات زیر را که پس از انجام یک مطالعه و تحقیق گسترده جمع‌آوری کرده‌ایم، بخوانید.

پنگوئن ها کجا می خوابند؟

همانطور که می دانید پنگوئن ها پرندگان آبزی هستند که متعلق به منطقه نیمکره جنوبی هستند. این پرندگان حداکثر زمان خود را ایستاده می گذرانند، اما گاهی اوقات برای خوابیدن نیز دراز می کشند. گونه‌های مختلف پنگوئن‌ها دوره‌ها و روش‌های خواب متغیری دارند. چندین پنگوئن دوست دارند فقط از چرت های کوتاه لذت ببرند.

پنگوئن‌های پری و همچنین برخی از گونه‌های دیگر پنگوئن‌ها، هر شب به خط ساحلی می‌روند تا چند ساعت در سوراخ‌های کوچک چرت بزنند. گونه های بیشتری از این پرندگان حداکثر زمان خود را در اقیانوس سپری می کنند و هر سال تا ۹ ماه یا بیشتر بدون ماندن در خط ساحلی وجود دارند. آنها در داخل آب می خوابند زیرا دوست دارند زمان بیشتری را در اقیانوس بگذرانند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “مدت بارداری در حیوانات مختلف چقدر است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

چرت زدن در اقیانوس

معمولاً مشاهده شده است که پنگوئن ها فقط در خشکی می خوابند زیرا شما می توانید آنها را به مدت ۹ ماه در دریا پیدا کنید. اما بر اساس تحقیقات جدید، پنگوئن ها زمانی که داخل اقیانوس هستند نیز می خوابند. اگرچه زمان چرت زدن پنگوئن ها متفاوت است، بسیاری از محققان معتقدند که اوایل عصر یا اواخر بعد از ظهر زمان معمولی برای چرت زدن پرندگان است، زیرا در این زمان آنها آخرین وعده غذایی خود را در روز کامل کرده اند. مشابه انسان ها، این حیوانات آبزی زمانی که شکمشان کاملا پر می شد، از خواب آرام تری لذت می بردند.

خوابیدن در حالت ایستاده

بسیاری از افراد فکر می کنند که همه گونه های پنگوئن ها در حالت ایستاده می خوابند، اما، این ناگزیر درست نیست. تنها پنگوئن های امپراتور یکی از ۱۷ گونه متنوع پنگوئن هستند که بیشتر در حالت ایستاده دیده می شوند. اگرچه، احتمالاً برای ما ساده به نظر نمی رسد. اما در واقع، هدف بسیار منطقی برای این وضعیت استثنایی از خواب وجود دارد.

هنگام ایستادن پنگوئن امپراتور که در محیط یخبندان وجود دارد، با سطح یخی برخورد نمی کند. در عوض، فقط پاهای آن که به خوبی محافظت شده است در معرض یخ شدید قرار دارند. پنگوئن ها اساساً بار خود را روی پاشنه های خود می گذارند، به طوری که انگشتان پا با سطح تماس نگیرند. شما همچنین می توانید آن را روشی هوشمندانه تر برای گرم نگه داشتن بدن آنها بنامید. همچنین شکاف خود را زیر بال خود قرار می دهد تا گرمای بدن خود را حفظ کند.

 خوابیدن روی شکم

برخی از گونه‌های پنگوئن‌ها مانند شاه پنگوئن‌ها و پنگوئن‌های سایز بزرگ روی شکم خود می‌خوابند در حالی که پنگوئن‌های کوچک معمولاً در سوراخ‌های خود می‌خوابند. اگر بدانید پنگوئن ها نه تنها روی شکم خود می خوابند، بلکه روی آن نیز راه می روند، شگفت زده خواهید شد. این روش به نام توبوگان شناخته می شود. به دلیل پاهای ریز و پاهای شبکه ای، آنها نمی توانند به راحتی راه بروند زیرا این کار به انرژی زیادی نیاز دارد. از این رو، برای حفظ قدرت خود، روی شکم خود می لغزند و با پاهای خود به بدن فشار می آورند.

چگونه پنگوئن‌ها می‌توانند در آب بخوابند؟

خوب! پنگوئن‌ها دارای یک الگوی رنگ‌آمیزی سفید و سیاه هستند که به عنوان ضدسایه نامیده می‌شود و از آن برای پوشاندن خود در داخل آب استفاده می‌کنند. ساختار آنها برای زندگی در دریا به خوبی اصلاح شده است. تنه سفید پنگوئن‌ها کاملاً با سطح روشن آب ادغام می‌شود، در حالی که پشت تیره آن‌ها با سیاهی غوطه‌ور در زیرشان یکی می‌شود. این استتار برای فرار از شکارچیان و گرفتن طعمه به آنها سود می رساند. پاهای پرندگان در قسمت عقب بدن آنها قرار دارد تا حالت مستقیمی روی زمین داشته باشند.

آیا پنگوئن ها مانند سایر حیوانات ساعت های طولانی تری می خوابند؟

الگوی خواب پنگوئن

برخلاف سایر حیوانات، پنگوئن ها تحت هر شرایطی به خواب نمی روند. دلیل چنین چیزی این است که آنها هدف مکرر شکارچیانی مانند کوسه های گالاپاگوس و فوک های پلنگ هستند. بنابراین آنها باید به طور مداوم مراقب و هوشیار باشند.

در نتیجه، پنگوئن‌ها به جای چرت زدن عمیق که معمولاً حیوانات دیگر انجام می‌دهند، چرت‌های کوتاه متعددی در طول روز دارند. به طور کلی، بقیه پنگوئن ها فقط برای چند دقیقه باقی می مانند. برای ایمنی بیشتر، پنگوئن ها معمولاً به صورت گروهی چرت می زنند. هنگامی که آنها با هم می خوابند، نه تنها از امنیت برخوردار می شوند، بلکه گرمای بیشتری را برای گونه های پرنده که قبلاً به خوبی محافظت شده اند، فراهم می کنند.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.