این ویتامین ها مثل بمب انرژی زا میمانند

ویتامین هایی که به افسردگی کمک می کنند

افسردگی یک اختلال خلقی و یکی از شایع ترین مشکلات بهداشت روانی است که افراد تجربه می کنند. اصطلاحات مختلفی که برای اشاره به افسردگی استفاده می شود شامل اختلال افسردگی اساسی و افسردگی بالینی است. در حالی که بسیاری از افراد برای درمان علائم افسردگی به درمان بالینی و شاید داروها نیاز دارند ، ویتامین های خاصی نیز وجود دارد که می تواند برای افسردگی مفید باشد. در کنار داروهای ضد افسردگی ، ویتامین های خاصی نیز برای اضطراب و افسردگی وجود دارد که می تواند برای درمان علائم این اختلالات همزمان مفید باشد.کدام ویتامین ها برای مقابله با افسردگی مفید هستند ؟با ما همراه باشید .

علائم افسردگی شامل تغییرات قابل توجهی در احساسات ، افکار و رفتارها ، از جمله از دست دادن علاقه به فعالیت هایی است که قبلاً فرد لذت می برده و احساس غم و اندوه مداوم . بسته به شدت افسردگی ، فرد ممکن است مشکلات جسمی و روحی متفاوتی را در رابطه با این اختلال تجربه کند.

علاوه بر داروهای ضد افسردگی و درمان ، متخصصان پزشکی ممکن است مکمل های ویتامین را برای افسردگی توصیه کنند:

ویتامین B-3 و ویتامین B-9 می تواند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند زیرا ویتامین های گروه B به مغز کمک می کند تا خلق و خوی خود را مدیریت کند.
ویتامین D ، ملاتونین و خار مریم برای افسردگی فصلی توصیه می شود.
اسیدهای چرب امگا ۳ ، منیزیم و ویتامین C نیز ممکن است به افسردگی کمک کنند.
ویتامین ها جایگزینی برای درمان پزشکی نیستند اما ممکن است اثربخشی آن را بهبود ببخشند.

 همراه با غم و اندوه و کاهش علاقه ، علائم دیگر افسردگی می تواند شامل موارد زیر باشد:

• احساس احساس پوچی یا ناراحتی
• تغییراتی در اشتها از جمله خوردن بیشتر یا کمتر از مقدار معمول غذا خوردن
• احساس گناه یا بی ارزشی
• اضطراب
• بی قراری
• تغییر در الگوی خواب
• احساس خشم یا انفجارهای غیر منطقی
• مشکلات تمرکز یا تصمیم گیری
• افکار خودکشی یا مرگ
• دردی که توضیح داده نشده است یا به نظر نمی رسد دلیل واضحی نداشته باشد

برخی از عواملی که می توانند به افسردگی کمک کنند عبارتند از:

• تغییرات در مغز
• عدم تعادل برخی مواد شیمیایی مغز و انتقال دهنده های عصبی
• تغییر در هورمون های مربوط به بارداری ، مشکلات تیروئید ، یائسگی یا سایر شرایط مشابه.
• سابقه خانوادگی افسردگی

وقتی کسی دچار افسردگی درمان نشده باشد ، می تواند منجر به عوارض جدی مربوط به سبک زندگی و همچنین سلامت جسمی و روانی شود.

عوارض احتمالی افسردگی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• افزایش وزن بیش از حد
• درد جسمی
• ایجاد یک اختلال استفاده همزمان مواد شامل الکل ، مواد مخدر یا هر دو
• مشکلات در روابط و خانواده
• انزوا
• رفتارهای آسیب رسان به خود ، مانند برش زدن
• افکار خودکشی ، اقدام به خودکشی

ویتامین ها برای درمان با افسردگی
ویتامین ها برای مقابله با افسردگی

درمان های مختلفی برای افسردگی وجود دارد. بسیاری از افراد دریافتند که ترکیبی از روشهای درمانی به خوبی کار می کند ، اما همیشه باید از توصیه های پزشک خود پیروی کنند. برخی از افراد ممکن است از داروهای ضد افسردگی استفاده کنند که می تواند برخی از موارد اساسی را که به افسردگی کمک می کنند ، مانند عدم تعادل شیمیایی در مغز ، کاهش دهد.

مشاوره می تواند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند تا با استرس و عوامل محرک دیگر کنار بیایند.

ممکن است ترکیب درمان های سنتی مانند داروهای ضد افسردگی و درمان با درمان های طبیعی نیز مفید باشد. یک متخصص پزشکی ممکن است مکمل ها ، گیاهان و ویتامین های خاصی را برای مبتلایان به افسردگی توصیه کند. برای تعیین اینکه کدام مکمل ها و ویتامین ها می توانند برای درمان علائم افسردگی مفید باشند ، همکاری با پزشک یا درمانگر مهم است. بنابراین ، چه ویتامین هایی برای افسردگی مفید هستند؟

بهترین ویتامین ها برای مقابله با افسردگی

ویتامین های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B-12 باشد ، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند . کمبود ویتامین B اغلب در افرادی که افسردگی دارند دیده می شود.

حتی بدون وجود اختلال خاصی ، جذب بدن به اندازه کافی ویتامین B-12 برای بدن دشوار می شود . افسردگی اغلب می تواند شامل علائم خستگی باشد و ویتامین های گروه B می توانند به مقابله با آن کمک کنند . به ویژه B-12 به دلیل مهم بودن در کاهش خستگی شناخته شده است .

برخی از غذاهایی که حاوی مقادیر بالای B-12 هستند شامل ماهی ، گوشت بدون چربی ، تخم مرغ ، مرغ و شیر هستند . برخی از غلات صبحانه نیز ممکن است با B-12 غنی شده باشند . اگر کسی گیاهخوار باشد یا به هر دلیلی ویتامین کافی دریافت نکند ، مکمل B-12 می تواند به شما کمک کند.

سایر ویتامین های گروه B برای افسردگی یا ویتامین هایی که در سلامت مغز نقش دارند عبارتند از:

ویتامین B-3:

ویتامین B-3 به عنوان نیاسین هم شناخته می شود ، مربوط به تولید سروتونین است ، که یک انتقال دهنده عصبی مهم مغز است و به ارتباط بین سلولهای مغز کمک می کند. در افراد مبتلا به افسردگی ، ممکن است سطح سروتونین پایین باشد. اگر کسی دچار کمبود ویتامین B3 باشد ، ممکن است تأثیر منفی بر روحیه وی ببیند. برای افرادی که علائم افسردگی دارند ، دوز ۲۰ میلی گرم B-3 در روز می تواند مفید باشد.

ویتامین B-9:

فولات و اسید فولیک را ویتامین B-9 نیز می نامند. ویتامین B-9 چیزی است که به زنان باردار هم توصیه می شود . در دوران بارداری ، ویتامین B-9 می تواند به کاهش خطر برخی نقایص مادرزادی مرتبط با مغز کمک کند. این ویتامین همچنین برای تنظیم خلق و خو مهم است زیرا به سنتز سروتونین کمک می کند.

مقابله با افسردگی

ویتامین هایی برای درمان افسردگی فصلی

افسردگی فصلی چیزی است که بسیاری از مردم تجربه می کنند. این بیماری بهداشت روانی که به عنوان اختلال عاطفی فصلی (SAD) نیز شناخته می شود ، با تغییر در فصول مرتبط است . بسیاری از افراد علائم SAD را در پاییز تجربه می کنند و این علائم ممکن است در زمستان نیز ادامه داشته باشد . فردی با SAD ممکن است احساس بدخلقی ، خستگی یا کمبود انرژی داشته باشد .

برخی از دلایلی که یک فرد ممکن است افسردگی فصلی را تجربه کند ، شامل سطح پایین سروتونین است که ممکن است مربوط به کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تغییر در ریتم های بیولوژیکی فرد باشد که ممکن است در پاییز و زمستان رخ دهد . اگر کسی مبتلا به افسردگی اساسی یا اختلال دو قطبی باشد ، علائم وی ممکن است در پاییز و زمستان بدتر شود و افرادی که از خط استوا دورتر زندگی می کنند ممکن است به این اختلال مبتلا شوند.

پیشنهاد می کنیم مقالهعوامل ایجاد کننده افسردگی چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

درمان های افسردگی فصلی می تواند شامل دارو ، قرار گرفتن در معرض نور و … باشد. ویتامین های افسردگی فصلی نیز می توانند به تخفیف یا کاهش علائم کمک کنند . ویتامین D یک ویتامین است که پزشک ممکن است آن را برای فردی که افسردگی فصلی دارد تجربه کند . ویتامین D پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید توسط بدن تولید می شود . در ماه های پاییز و زمستان که ممکن است در معرض نور خورشید کم باشد ، مکمل ویتامین D می تواند باعث بهبود خلق و خو و کاهش علائم SAD شود .

همراه با ویتامین ها ، سایر مکمل ها می توانند برای درمان علائم SAD مفید باشند. این مکمل ها شامل ۵-hydroxytryptophan یا ۵-HTP هستند . این مکمل غذایی می تواند به افزایش تولید سروتونین در مغز و کاهش علائم عمومی افسردگی کمک کند . تیروزین مکمل دیگری است که ممکن است به مغز کمک کند مواد شیمیایی به نام انکفالین ایجاد کند که می توانند روحیه را تقویت کنند.

ملاتونین به بدن کمک می کند تا بداند چه موقع بخوابد و چه موقع بیدار باشد. عدم تعادل سطح ملاتونین می تواند به علائم افسردگی فصلی و خستگی کمک کند. در حالی که این هورمون به طور طبیعی در بدن ایجاد می شود ، همچنین می تواند به صورت مکمل مصرف شود تا علائم SAD کاهش یابد.

ویتامین ها برای مقابله با افسردگی

سایر ویتامین های طبیعی برای مقابله با افسردگی

همراه با ویتامین ها و مکمل های ذکر شده در بالا ، سایر ویتامین های طبیعی برای افسردگی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اسیدهای چرب امگا ۳٫ اسیدهای چرب امگا ۳ برای عملکرد و سلامت مغز ضروری است. منابع طبیعی امگا ۳ شامل برخی ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا و همچنین دانه ها و مغزها می باشد.

منیزیم طبق تحقیق منتشر شده در مجله Nutrition Review ، تقریبا نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده کمبود منیزیم را تجربه می کنند  این کمبود می تواند باعث مشکلات خواب مانند بی خوابی ، یبوست و تنش عضلانی شود . همچنین می تواند علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی را ایجاد کند زیرا منیزیم برای تولید هورمون های خوب در مغز مهم است .

ویتامین C. مکمل ویتامین C می تواند به بهبود خلق و خو و عملکرد شناختی کمک کند. مطالعات همچنین نشان داده اند که ویتامین C ممکن است به کاهش علائم اضطراب و همچنین افسردگی کمک کند.

در حالی که افسردگی یک بیماری جدی است ، خوشبختانه قابل درمان است. از ویتامین های ضد افسردگی نباید به عنوان جایگزینی برای درمان پزشکی استفاده شود ، اما می توان آنها را همراه با درمان حرفه ای برای بهبود اثربخشی استفاده کرد. تغذیه غالباً نه تنها در سلامت جسمی بلکه روانی نیز نقشی اساسی دارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.