آیا طب سوزنی میتواند به کنترل اضطراب کمک کند؟

اضطراب یک واکنش عاطفی به استرس است که در آن ممکن است نسبت به چیزی مانند شروع یک کار جدید یا سخنرانی در جمع احساس ترس، نگرانی یا دلهره داشته باشید.احساس ترس یا وحشت، و افکار غیرمنطقی برای کسانی که مضطرب هستند رایج است. اغلب، مبتلایان به اضطراب از موقعیت ها یا افراد خاصی برای جلوگیری از اضطراب اجتناب می کنند.اضطراب همچنین می تواند به صورت تغییرات فیزیکی در بدن مانند تنش عضلانی، تنفس کم عمق، افزایش ضربان قلب، تعریق و لرزش ظاهر شود. با خواندن این مقاله بیاموزید که چه چیزی باعث اضطراب می شود، محرک های رایج و اینکه چگونه طب سوزنی برای اضطراب می تواند به طور باورنکردنی در تسکین علائم اضطراب موثر باشد.

انواع اضطراب

در ایالات متحده، ۱۸٫۱ درصد از جمعیت بزرگسال و ۲۵٫۱ درصد از کودکان بین سیزده تا هجده سال از اختلالات اضطرابی رنج می برند.

بیشتر مردم در دوره‌های استرس‌زا، در مقطعی از زندگی خود اضطراب را تجربه می‌کنند. با این حال، اضطراب مداوم طبیعی نیست و باید مورد توجه و درمان قرار گیرد.

اختلال اضطراب به عنوان نگرانی مداوم و ترس شدید در مورد موقعیت های روزمره مشخص می شود. دوره های اضطراب اغلب شدید هستند و به سرعت پیشرفت می کنند. آنها همچنین می توانند به سرعت به یک حمله پانیک تبدیل شوند که در آن ممکن است احساس وحشت کامل کنید و همچنین علائم فیزیکی مانند ضربان قلب سریع، سرگیجه، لرزش دهان خشک و حالت تهوع را تجربه کنید.

آیا طب سوزنی برای اضطراب موثر است؟

پنج نوع اختلال اضطرابی وجود دارد:

اختلال اضطراب فراگیر (GAD): اضطراب مزمن که در آن بیشتر اوقات احساس ترس یا نگرانی می کنید. اغلب این می تواند بدون دلیل و بدون دلیل آشکار باشد.

اختلال وسواس اجباری (OCD): اضطرابی که با افکار وسواسی و رفتارهای اجباری مانند شستن دست ها، شمردن یا تمیز کردن همراه است.

اختلال پانیک: اضطراب و ترس شدید که در آن حمله پانیک همیشه در پی دارد.

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD): اضطرابی که پس از یک رویداد آسیب زا مانند تجاوز فیزیکی یا جنسی، تصادف یا درگیری نظامی ایجاد می شود.

اختلال اضطراب اجتماعی (همچنین به عنوان فوبیای اجتماعی شناخته می شود): اضطراب و خودآگاهی شدیدی که در موقعیت های اجتماعی مانند سخنرانی در جمع، خوردن یا نوشیدن در مقابل دیگران یا ملاقات با افراد جدید ایجاد می شود.

چه چیزی باعث اضطراب می شود؟

علت دقیق اضطراب ناشناخته است. با این حال، تجربیات زندگی و رویدادهای آسیب زا به عنوان عوامل محرک اصلی گفته می شود. تصور می‌شود که ویژگی‌های ارثی (حامل ژن‌های خاص) و شخصیت‌های خاص (مانند شخصیت‌های کمال‌گرا یا ترسو/خجالتی) می‌توانند برخی افراد را مستعد اضطراب کنند.

برخی داروها، سلامتی و شرایط پزشکی به خطر افتاده مانند دیابت، تیروئید پرکار، بیماری قلبی، بیماری های ریوی (آسم، COPD) و درد مزمن نیز می توانند باعث اضطراب شوند.

علت های اضطراب

آسیب و سوء استفاده در دوران کودکی یا بزرگسالی

مرگ یکی از اعضای خانواده

نگرانی های مالی یا کاری

شکست در رابطه عاطفه یا قرار گرفتن در یک رابطه اشتباه

ترس از بیمار شدن یا بیمار شدن یکی از اعضای خانواده

عدم تعادل هورمونی (سطح پایین استروژن و سروتونین)

قلدری یا طرد شده از نظر اجتماعی

استرس مزمن

مواد مخدر

پیشنهاد می کنیم مقاله “تمرین مهربانی با خود ” را نیز مطالعه بفرمایید.

آیا طب سوزنی برای اضطراب موثر است؟

یک متخصص طب سوزنی سوزن های طب سوزنی را در امتداد نقاط خاص طب سوزنی وارد می کند تا یک پاسخ فیزیولوژیکی در بدن ایجاد کند.

طب سوزنی چگونه بر استرس و اضطراب اثر میگذارد :

کاهش پاسخ استرس بدن با متعادل کردن انتقال دهنده های عصبی و هورمون ها. استرس باعث تولید هورمون‌های خاصی (کورتیزول و آدرنالین) می‌شود تا بدن را قادر سازد تا با استرس مقابله کند. استرس مزمن می تواند سطح سروتونین شما را که هورمون مرتبط با شادی و احساس خوشبختی است، کاهش دهد. طب سوزنی می تواند به تعادل این هورمون ها و کاهش علائم اضطراب کمک کند.

غیرفعال کردن مغز “تحلیلی” که مسئول اضطراب و نگرانی است و عمل بر روی قشر حسی جسمی اولیه که ناحیه ای در وسط مغز است که حساسیت به استرس و درد را کاهش می دهد.

تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک برای شروع پاسخ آرامش. وقتی استرس می گیریم، سیستم عصبی سمپاتیک ما روشن می شود که باعث ایجاد تغییرات فیزیولوژیکی و عاطفی در بدن از جمله اضطراب می شود. سیستم عصبی پاراسمپاتیک مانند یک ترمز عمل می کند و هنگامی که تحریک می شود، سیستم عصبی شما را آرام می کند تا به شما در آرامش کمک کند.

ترشح نشانگرهای التهابی و مواد شیمیایی مرتبط با اضطراب را تنظیم کنید. اختلالات عاطفی و اضطراب می تواند منجر به کاهش عملکرد سیستم ایمنی و افزایش التهاب در بدن شود. نشان داده است که طب سوزنی در صورت وجود اضطراب عملکرد سیستم ایمنی را بازیابی می کند.

و در آخر اثرات تغییرات رفتاری و بیوشیمیایی ناشی از استرس را که زمانی که فردی دچار اضطراب می شود، ایجاد می شود، معکوس کنید.

هر چند وقت یکبار برای اضطراب باید طب سوزنی کرد؟

اکثر مبتلایان به اضطراب به سرعت به طب سوزنی پاسخ می دهند و آن را روشی بسیار مؤثر برای استفاده به عنوان بخشی از برنامه درمانی خود می دانند. تعداد جلسات طب سوزنی که نیاز دارید به ساختار شخصی، سابقه پزشکی، شدت و وقوع اضطراب و سرعت پاسخ بدن شما به درمان طب سوزنی بستگی دارد. ما به طور کلی توصیه می کنیم یک تا دو بار در هفته برای مسائل اضطرابی ویزیت های طب سوزنی انجام شود و مدت درمان بستگی به مزمن بودن اضطراب، عوامل سبک زندگی، و اینکه آیا می توانید قرار گرفتن در معرض عوامل استرس زا را که ممکن است در استرس و اضطراب شما نقش دارند را کاهش دهید، دارد.

 طب سوزنی و اضطراب

اضطراب را به طور طبیعی مدیریت کنید

اضطراب یک وضعیت ناتوان کننده است که می تواند به طور قابل توجهی بر زندگی افراد تأثیر بگذارد و او را از انجام کارهای روزمره و تعامل با دیگران باز دارد. استرس مزمن، تروما، فشارهای زندگی مانند کار یا مالی و عدم تعادل هورمونی محرک های شناخته شده برای اضطراب هستند. طب سوزنی روشی موثر برای درمان اضطراب است زیرا به کاهش سطح استرس، تعادل هورمون‌ها و تنظیم بخشی از مغز که مسئول برخی از احساسات و ویژگی‌های رفتاری است کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه طب سوزنی می تواند به شما کمک کند اضطراب خود را به طور طبیعی مدیریت کنید، با متخصصین طب سوزنی مشورت میکند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “آیا طب سوزنی میتواند به کنترل اضطراب کمک کند؟

کاش ی نفر از تجربه هاش بگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.