همه چیز درباره سندرم پای بیقرار

سندرم پای بیقرار یک اختلال در سیستم عصبی مرکزی است که باعث می شود فرد برای جلوگیری از احساس ناراحتی نیاز به حرکت داشته باشد. هنگام انجام حرکت، “ناراحتی” برای چند لحظه آرام می شود، اما پس از آن دوباره ظاهر می شود و لازم است یک بار دیگر، پاها حرکت کنند.به طور معمول، افراد مبتلا به این سندرم علائمی از سوزش، درد، سوزن سوزن شدن و حتی سوزش در ساق پا را تجربه می کنند. بسیاری از بیماری ها با این اختلال مرتبط هستند و اجتناب از آنها می تواند کمک بزرگی باشد. اگر می خواهید بدانید که چگونه از سندرم پای بیقرار جلوگیری کنید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

 این احساسات معمولاً در شب یا هنگام استراحت شدیدتر ظاهر می شوند و معمولاً به صورت گزگز، خارش، لرز و غیره تجربه می شوند. مثلا در کشور اسپانیا، سندرم پای بی قرار ۱۰ درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد و افراد بالای ۴۵ سال بیشترین آسیب را از این اختلال می گیرند. اگر از این اختلال رنج می برید، در اینجا به شما توصیه هایی برای درمان سندرم پای بی قرار می دهیم.

همه چیز درباره سندرم پای بیقرار

همه چیز درباره سندرم پای بیقرار

افراد مبتلا به سندرم پای بیقرار معمولاً از بیماری هایی مانند دیابت، کمبود آهن، پارکینسون، نوروپاتی محیطی یا مولتیپل اسکلروزیس رنج می برند. درمان این بیماری ها یکی از توصیه های اصلی برای جلوگیری از سندرم پای بی قرار است.

علت سندرم پای بیقرار ناشناخته است، بنابراین پیشگیری باید بر کاهش عوامل خطری که می‌توانند باعث ایجاد این بیماری شوند تمرکز کند. یک عامل خطر برای ایجاد این اختلال، استفاده مداوم از داروهای آرام بخش است. در این موارد توصیه می شود با پزشک مشورت کنید تا جایگزین سالم تری برای جایگزینی مصرف این نوع داروها پیدا کنید.

ثابت شده است که مصرف بیش از حد کافئین در بیماران مبتلا به سندرم پای بیقرار رایج است. عواقب منفی مصرف قهوه بسیار اندک است، اما توصیه می شود بیش از سه فنجان در روز ننوشید. مصرف قهوه را کاهش دهید و از این سندرم دوری کنید.

افراد مبتلا به واریس یا مشکلات گردش خون نیز مستعد ابتلا به این اختلال عصبی هستند. برای جلوگیری از سندرم پای بیقرار، به طور مکرر ورزش کنید تا گردش خون را بهبود بخشد و وریدهای واریسی خود را درمان کنید. در حال حاضر پیشنهادات زیادی در دنیای لوازم آرایشی برای بهبود این نوع رگ های واریسی وجود دارد.

وراثت یکی از عوامل خطر اصلی است. بررسی اینکه آیا سابقه خانوادگی سندرم پای بیقرار دارید یا نه، ضروری است تا نسبت به ظهور اولیه علائم هوشیار باشید و در نتیجه بتوانید بیماری را به موقع درمان کنید. به همین ترتیب، این همچنین به شما امکان می دهد برای جلوگیری از سایر عوامل خطر و کاهش احتمال ابتلا به این اختلال آماده شوید.

توصیه می شود مصرف همیشگی تنباکو و الکل را کاهش دهید یا از آن صرف نظر کنید. همانند داروهای آرام بخش، همچنین مشخص شده است که افراد مبتلا به سندرم پای بی قرار به طور مرتب از این نوع دارو استفاده می کنند. ترک سیگار فواید بسیاری از جمله اجتناب از این سندرم را برای شما به همراه خواهد داشت.

بدن و متابولیسم خود را برای مبارزه با اضافه وزن و جلوگیری از سندرم پای بی قرار فعال کنید. اضافه وزن یکی از عوامل خطر اصلی است زیرا باعث مشکلات قلبی، مشکلات گردش خون و ترویج دیابت نوع دوم می شود. از یک رژیم غذایی متعادل کم چرب و سرشار از سبزیجات استفاده کنید و هر روز حداقل ۴۰ دقیقه ورزش کنید.

برای جلوگیری از کمبود این ماده معدنی، غذاهای غنی از آهن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همانطور که قبلا اشاره کردیم، کمبود آهن با بروز سندرم پای بیقرار مرتبط است، با مصرف غذاهایی مانند جگر، گوشت ماهی، مرغ، گوشت بدون چربی، اسفناج، لوبیا، پنیر، شیر و غیره از بروز این بیماری پیشگیری کنید.

اگر در حال خواندن این مطلب هستید و به این بیماری مبتلا شده اید، از شما دعوت می کنیم مقاله ما در مورد نحوه درمان سندرم پای بی قرار را مطالعه کنید.

درمان سندرم پای بیقرار

درمان سندروم پای بیقرار

با پزشک خود چک کنید. باید رد کنید که این علامت بیماری زمینه ای دیگری نیست. برای اینکه بتوانیم درمان کافی را انجام دهیم، تشخیص صحیح ضروری است. بسته به شدت علائم، پزشک ممکن است برخی داروها را تجویز کند.

از مصرف کافئین، چای، شکلات خودداری کنید، زیرا محرک هستند و باعث بروز سندرم پای بیقرار می شوند.

ورزش های فیزیکی مانند دویدن یا پیاده روی انجام دهید. توصیه می شود که در بعدازظهر انجام شود تا در طول شب استراحت خوبی داشته باشید. این کار را در حد اعتدال انجام دهید، زیرا اگر ورزش شدید انجام دهید می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

تکنیک های آرامش و تنفس. این تکنیک ها می توانند هنگام به خواب رفتن بسیار مفید باشند، زیرا بدن را به حالت آرامش عمیق هدایت می کنند.

عادات غذایی سالم. کارشناسان مصرف ویتامین B را مانند غلات کامل و آجیل توصیه می کنند. غذاهای غنی از آهن نیز مهم هستند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا از نظر پزشکی ، قلب شکسته واقعا وجود دارد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

ماساژ پا. هنگامی که علائم ظاهر می شوند، حمام آب گرم یا سرد و ماساژ پا به کاهش این احساس ناراحت کننده کمک می کند. همچنین می‌توانید حین ماساژ پاها، حوله‌های مرطوب را روی پاهای خود قرار دهید.

زمان خواب خود را تنظیم کنید. سعی کنید همیشه در یک زمان به رختخواب بروید. آب و هوای مناسبی برای استراحت، بدون سروصدا و آرامش ایجاد کنید.

فعالیت های تفریحی. سعی کنید ذهن خود را مشغول نگه دارید. جدول کلمات متقاطع انجام دهید، بخوانید، بازی های ویدیویی انجام دهید. این به شما کمک می کند در حالی که یک جا نشسته اید روی چیزهای دیگر تمرکز کنید.

این مقاله صرفاً آموزنده است،ما قدرت تجویز هیچ گونه درمان پزشکی یا انجام هر نوع تشخیص را نداریم. از شما دعوت می کنیم در صورت بروز هر نوع بیماری یا ناراحتی به پزشک مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.