هشت درمان خانگی که می توانند روی پوست خشک معجزه کنند

عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند باعث خشک‌تر شدن پوست ما شوند، مانند عوامل محیطی، افزایش سن و برخی شرایط سلامتی. با این حال، خبر خوب این است که در بیشتر موارد، می‌توانیم با انجام برخی اقدامات سبک زندگی، رطوبت پوست خشک را بازیابی کنیم. برای مدیریت پوست خشک لزوماً نیازی به مراجعه به متخصص پوست ندارید و همچنین نیازی به صرف هزینه های زیادی برای خرید کرم های گران قیمت نیست. در عوض، بسیاری از درمان‌های خانگی طبیعی عالی وجود دارد که اگر احساس می‌کنید پوست شما خشک، تحریک شده یا پوسته پوسته می‌شود، ارزش امتحان کردن را دارد.

با این اوصاف، در اینجا هشت درمان خانگی وجود دارد که می توانند روی پوست خشک معجزه کنند و چهره ای نرم، صاف و لطیف برای شما به ارمغان بیاورند.

۶ درمان خانگی برای پوست خشک

آلوئه ورا

خواص درمانی آلوئه ورا به خوبی شناخته شده است و این گیاه آپارتمانی عجیب و غریب اغلب برای درمان سوختگی و تسکین آفتاب سوختگی استفاده می شود. اما، آلوئه ورا همچنین یک درمان خانگی عالی برای پوست های خشک است که برای کاهش قرمزی و تحریک ناشی از خشکی کار می کند و به جلوگیری از شیوع بیماری کمک می کند.

علم زیادی برای حمایت از مزایای استفاده از آلوئه ورا در پوست خشک وجود دارد. این مطالعه نشان داد که می تواند پوست خشک را تسکین دهد و تحقیقات بیشتر نشان می دهد که می تواند پوست را صاف کرده و جای زخم را کاهش دهد. آلوئه ورا همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که به طور کلی برای سلامت پوست مفید هستند.

برای استفاده از آلوئه ورا، ژل را از برگ استخراج کرده و مستقیماً روی پوست خود بمالید. می توانید هر ژل اضافی را در یک ظرف شیشه ای دربسته در یخچال نگهداری کنید تا هدر نرود. قبل از شستشو، ژل را نیم ساعت روی پوست خود بگذارید، یا اگر آن را روی دست و پای خود می‌مالید، ژل را قبل از خواب بمالید، جوراب یا دستکش بپوشید و بگذارید تمام شب روی پوست بماند.

با این حال، در طول ماه های زمستان، مهم است که مطمئن شوید بلافاصله پس از استفاده از آلوئه ورا بیرون نروید، زیرا هوای سرد به زودی رطوبت جدید را از پوست شما خارج می کند.

درمان خانگی برای پوست خشک با جو دوسر

هشت درمان خانگی که می توانند روی پوست خشک معجزه کنند

جو دوسر – به ویژه گذاشتن ماسک آن – صدها سال است که برای محافظت از پوست استفاده می شود و می تواند به ویژه برای افراد مبتلا به اگزما مفید باشد.

آنها حاوی آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی هستند که تحریک را تسکین می دهند. و قندها و اسیدهای چرب خاص که به حفظ رطوبت و مقابله با خارش ناشی از خشکی پوست کمک می کنند.

می‌توانید محصولات حاوی بلغور جو دوسر کلوئیدی را انتخاب کنید – که به سادگی از آسیاب کردن جو به صورت پودری صاف ساخته می‌شود – یا اگر یک بسته جو در خانه دارید، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. فقط از یک غذاساز استفاده کنید تا جو را به پودر تبدیل کنید، سپس آن را در یک حمام گرم هم بزنید.

روغن نارگیل

بسیاری از ما روغن نارگیل را در کمد آشپزخانه خود داریم – اما روغن نارگیل نیز صدها سال است که به عنوان مرطوب کننده در فرهنگ های آفریقایی و هندی استفاده می شود.روغن نارگیل یک عامل آبرسان طبیعی است که می تواند پوست را آبرسانی و صاف کند و چون در دمای اتاق جامد می شود، استفاده از آن به عنوان کرم مرطوب کننده آسان است.

شواهد زیادی وجود دارد که روغن نارگیل برای پوست خشک مفید است. یک مطالعه نشان داد که روغن نارگیل به خوبی ژله نفتی برای درمان پوست خشک کار می کند و به طور قابل توجهی تعداد چربی های سطح پوست را افزایش می دهد و هیدراتاسیون را بهبود می بخشد.

مطالعه دیگری نشان داد که روغن نارگیل بکر به درمان درماتیت آتوپیک کمک می کند: یک بیماری پوستی که باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شود. روغن نارگیل به اندازه کافی ملایم است که بتوان هر روز از آن استفاده کرد، حتی در حساس ترین قسمت های بدن، مانند پوست صورت. اگر روغن نارگیل را به قسمت‌های سخت‌تر بدنتان مانند دست‌ها و پاها می‌مالید، بهتر است پس از استفاده از جوراب‌های ضخیم یا دستکش‌های غیر لاتکس استفاده کنید تا روغن در آن فرو برود.

توجه: اگر مستعد آکنه هستید، بهتر است از مالیدن روغن نارگیل به ناحیه صورت و گردن (یا هر جای دیگری که لک دارید) خودداری کنید، زیرا روغن نارگیل کمدوژن است، به این معنی که می تواند منافذ را مسدود کند. اگر مطمئن نیستید که پوست شما چه واکنشی نشان می دهد، می توانید با افزودن مقدار کمی به چانه هر روز به مدت یک هفته، آزمایش پچ انجام دهید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه انجام پدیکور در خانه: آموزش پدیکور ۱۰ مرحله ای برای مبتدیان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

درمان خانگی برای پوست خشک با عسل

هشت درمان خانگی که می توانند روی پوست خشک معجزه کنند

اگر از خشکی پوست رنج می برید، عسل یکی از بهترین درمان های خانگی است. عسل علاوه بر اینکه یک مرطوب کننده طبیعی است، یک مرطوب کننده نیز هست، به این معنی که علاوه بر نرم شدن پوست، به حفظ رطوبت نیز کمک می کند.

خواص ضد باکتریایی عسل همچنین به این معنی است که در تسکین سوزش و قرمزی خوب است و یک بررسی علمی نشان داد که می تواند به انواع مختلف بیماری های پوستی از جمله درماتیت، پسوریازیس و شوره سر کمک کند. عسل مانوکا همچنین به طور طبیعی ضد میکروبی است و می تواند برای کمک به درمان زخم ها استفاده شود و به عنوان یک مانع در برابر عفونت عمل کند.

عسل را می توان مستقیماً روی پوست مالید تا آن را نرم و درخشان کند و به آن درخشندگی سالم بدهد. اگر از عسل برای درمان لکه های خشک استفاده می کنید، مقدار کمی از آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و بشویید.

وازلین

بسیاری از ما یک شیشه وازلین در کمد خود در خانه داریم – که خبر خوبی است زیرا وازلین می تواند به تسکین پوست خشک، جلوگیری از چروک شدن و بهبود بهبود پوست کمک کند.به خصوص برای پوست های بالغ نیز مفید است. در واقع، یک مطالعه نشان داد که سد پوستی در افراد مسن با شروع استفاده از ژل نفتی بهبود می یابد.

وازلین سال ها به عنوان مرطوب کننده استفاده می شود و به اندازه کافی ملایم است که در تمام بدن و صورت از جمله روی لب ها و پلک ها استفاده شود – و برخلاف روغن نارگیل، غیر کومدون زا است، به این معنی که منافذ را مسدود نمی کند.

وازلین با پوشاندن پوست در یک لایه محافظ که رطوبت را در زیر می‌پوشاند، عمل می‌کند و به درمان لکه‌های خشک پوست کمک می‌کند. و از آنجایی که رطوبت را به پوست شما می‌بندد، روی پوست مرطوب به خوبی عمل می‌کند، بنابراین بهتر است آن را بعد از حمام یا دوش بمالید. می توانید ژله نفتی را ابتدا به دستان خود بمالید و سپس به ناحیه خشک بمالید.

درمان خانگی برای پوست خشک با آووکادو

درمان خانگی برای پوست خشک با آووکادو

روغن آووکادو به راحتی جذب پوست می شود و خاصیت مرطوب کنندگی آن می تواند به داشتن پوستی نرم، صاف و درخشان کمک کند. آووکادو به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ و همچنین ویتامین هایی مانند A و E شناخته شده است که برای بهبود پوست و محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش مفید است.

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از آووکادو برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید. اولین مورد ساخت ماسک صورت است. به سادگی نصف آووکادو را له کنید، آن را روی صورت خود ماساژ دهید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه قبل از شستشو خیس بخورد.

همچنین می توانید ماسک را با سایر مواد شفابخش مانند عسل یا زردچوبه مخلوط کنید. برای مشاهده طرز تهیه ماسک های مختلف آووکادو، این مقاله توسط Byrdie را بررسی کنید.

راه دیگر برای بهره مندی از خواص مرطوب کنندگی آووکادو، خوردن آن است! هنگامی که ماسک صورت آووکادوی خود را زدید، نصف دیگر آن را له کنید و روی نان تست پخش کنید و در حالی که ماسک صورت کار خود را انجام می دهد، آن را بخورید. یک مطالعه نشان داد که زنانی که هر روز یک آووکادو می‌خوردند، بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست خود را مشاهده کردند.

از طرف دیگر، می توانید مقداری روغن آووکادو بخرید و آن را مستقیماً روی صورت خود بمالید. روغن آووکادو علاوه بر اینکه به راحتی جذب می شود، غنی و مغذی است و همچنین می تواند پوست را صاف کند. یک مطالعه نشان داد که وقتی شرکت کنندگان ترکیبی از روغن آووکادو، آب و عصاره زعفران را روی صورت خود استفاده کردند، خطوط کاهش یافته و پوست جوانی را مشاهده کردند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.