نوع زایمان چه تاثیری بر روابط مادر-نوزاد دارد؟

نوع زایمان چه تاثیری بر روابط مادر-نوزاد دارد؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” نوع زایمان چه تاثیری بر روابط مادر-نوزاد دارد؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

زایمان موجب برانگیخته شدن قدرتمند احساسات و هیجانات می شود به‌گونه‌ای که ممکن است در بعضی از زنان علایم روانی ناشی از یک زایمان سخت را ایجاد کند.

دوره پس از زایمان، گاهی به حدی پرتنش است که موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای سلامت روان مادر و تخریب رابطه مادر و کودک می‌شود. به عبارتی زایمان سخت و حوادث ترومای آن، ممکن است برزندگی و روابط مادر و کودک تأثیر بگذارد. زایمان سخت و استرس ناشی از آن می‌تواند بر عملکرد آینده مادر و تطابق وی در دوران پس از زایمان تأثیر منفی بگذارد.

استرس، واکنشی انطباقی متأثر از ویژگی‌های شخصی یا فرایند‌های روان‌شناختی است که درنتیجه هر فعالیت خارجی، شرایط ویژه یا حادثه‌ای، فعال‌ می شود و بازتاب‌های فیزیکی یا روانی خاصی را بر فرد تحمیل می‌کند.

آسیب‌دیدگی ناشی از زایمان می‌تواند موجب استرس یا به اصطلاح «تنیدگی» شود و این تنیدگی در ایفای نقش والدینی ضعف و سستی به وجود می‌آورد. همچنین تنیدگی ناشی از زایمان دشوار، می‌تواند بر سازگاری مادر با مسئولیت والدی و ارتباط مادر و نوزاد اثری جدی و نامطلوب بگذارد.

بر اساس نتایج تحقیقی ، میزان استرس کل، استرس کودک و استرس مادر در زایمان آسان، کمتر از زایمان دشوار و زودرس است.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.