مروارید چگونه ساخته میشود؟

مرواریدها یکی از زیباترین گنجینه های طبیعی هستند . هزاران سال است که توسط انسان ها مورد ستایش قرار گرفته اند و در بسیاری از فرهنگ های مختلف باستان از جمله مصر باستان و روم باستان با ارزش بوده اند . امروزه مرواریدها همچنان یک گزینه بسیار محبوب هستند. آنها در سطح جهان به دلیل زیبایی بی انتهایی که دارند به یک قطعه زیبا از نوع سنگ های قیمتی تبدیل شده اند . با وجود این ، برخی از مردم هنوز در مورد چند جنبه مختلف مربوط به مروارید اطلاعات کمی دارند . در این مقاله ، ما به یک سوال کلیدی پاسخ می دهیم که بسیاری از مردم  از ما می پرسند: مروارید چگونه ساخته میشود؟

اگرچه ممکن است این یک سوال واضح به نظر برسد ، اما به همین سادگی که به نظر می رسد نیست. ما با صحبت در مورد چگونگی تشکیل مروارید در ابتدا شروع می کنیم و شرح چگونگی برداشت آنها و در آخر نحوه تهیه آنها برای جواهرات را ادامه می دهیم.

مروارید از کجا آمده است؟

 نرم تنان مانند صدف مروارید را ایجاد می کنند. در رودخانه ها و برکه های آب شیرین ، صدف ها مروارید تولید می کنند . امروزه مرواریدهای آب شیرین موجود در بازار اساساً در چین تهیه می شوند . از طرف دیگر مرواریدهای آب شور در سواحل ژاپن ، پلی نزی فرانسه و استرالیا یافت می شوند. چند نوع مروارید مختلف وجود دارد ، از جمله Akoya ، Handama ، Tahitian و South Sea. آنها از نظر ظاهر ، کیفیت و قیمت منحصر به فرد باهم تفاوت دارند .

مروارید چگونه ساخته میشود؟

مروارید چگونه ساخته میشود؟

بنابراین ، مرواریدها از صدف تهیه می شوند ، اما دقیقاً چگونه توسط آنها ایجاد می شود؟ این فرآیند از زمانی شروع می شود که ماده تحریک کننده وارد نرم تنان شود . این ذره در اصل از همان مراحل اولیه به عنوان هسته مروارید عمل می کند . به محض اینکه محرک به دام افتاد ، نرم تنان به عنوان مکانیزم دفاعی شروع به پوشاندن روی آن با مواد خنثی می کنند . مروارید ترکیبی است که بیشتر از آراگونیت ساخته شده و محکم و رنگین کمانی است . درخشش منحصر به فرد مرواریدها به همین دلیل است. نرم تن هسته را با هزاران هزار لایه  پوشانده و با گذشت زمان ، مروارید به آرامی شروع به تشکیل می کند. چه مدت طول می کشد تا مروارید شکل بگیرد و آن به سرعت رشد ماده باکتری بستگی دارد . بیشتر مرواریدها به طور معمول بین دو تا چهار سال طول می کشد تا کاملا رشد کنند .

چه تفاوتی بین مرواریدهای طبیعی و پرورشی وجود دارد؟

قبل از ایجاد مرواریدهای پرورشی در سال ۱۸۹۳ ، همه مرواریدهایی که از نرم تنان تهیه می شدند مرواریدهای طبیعی بودند . در بخش قبلی ، ما توضیح دادیم که چگونه فرآیند تشکیل مروارید هنگامی که ذره ای درون صدف قرار می گیرد آغاز می شود . مهمترین تمایز بین مرواریدهای طبیعی و پرورشی نحوه وارد شدن این ذره است. مرواریدهای طبیعی بدون هیچ گونه تداخل انسانی تشکیل می شوند . محرك شدن در نرم تنان به طور كاملاً اتفاقي رخ مي دهد. برای مرواریدهای پرورشی ، مروارید کاران از طریق یک برش ظریف عمدا یک ماده تحریک کننده در داخل نرم تنان می کارند . امروزه ، تقریباً تمام مرواریدهایی که در بازار پیدا خواهید کرد ، پرورشی هستند . مرواریدهای طبیعی بسیار نادر و بسیار گران قیمت هستند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “سنگ عقیق ، فیروزه و درنجف چه خواصی دارند؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

مروارید چگونه برداشت می شود؟

هنگامی که مروارید کاملاً شکل گرفت و به اندازه کافی بزرگ شد ، مرحله بعدی برداشتن آن از نرم تنان است . برداشت مروارید یک فرآیند بسیار ظریف است که نیاز به دقت متخصص دارد. برای شروع ، نرم تنان بسیار آرام باز می شوند ، فقط به اندازه ای که بتوان به مروارید دسترسی داشت . مروارید سپس با استفاده از ابزارهای جراحی مخصوص ساخته شده با دقت برداشته می شود . اطمینان حاصل کنید که هیچ آسیبی به نرم تنان در طی فرآیند بازیابی وارد نشده است بسیار مهم است . زیرا اگر مروارید برداشت شده از کیفیت بالایی برخوردار باشد ، کشاورزان برای تولید مروارید دیگر از نرم تنان دوباره استفاده می کنند. پس از برداشت مروارید ، آخرین مرحله قبل از ورود به بازار آماده سازی آن برای جواهرات است که در ادامه صحبت خواهیم کرد.

مرواریدها چگونه برای جواهرات آماده می شوند؟

قبل از اینکه مرواریدها به جواهرات فروخته شوند ، باید آماده شوند. فرآیند آماده سازی به پنج مرحله متوالی تقسیم می شود:

اتمام ، مرتب سازی ، سوراخکاری ، تطبیق و نخ گذاری.

ابتدا مرواریدها برای چند روز در یک محلول تمیز کننده ملایم و در زیر نور فلورسنت خیس می شوند. این باقیمانده ناخواسته را از بین می برد و درخشش مروارید را افزایش می دهد. در مرحله بعد ، مرواریدها بر اساس اندازه ، شکل ، رنگ ، درخشش و درجه طبقه بندی می شوند تا ارزش آنها تعیین شود.

مرحله سوم حفاری مروارید است که توسط یک متخصص با استفاده از یک ماشین پیچیده برای ایجاد سوراخ های کاملاً همسو انجام می شود. مرواریدهایی که برای دستبند و گردنبند استفاده خواهند شد ، در تمام راه سوراخ می شوند ، در حالی که مرواریدهای گوشواره فقط نیمی از آنها حفاری می شوند. از آنجا که هر مروارید منحصر به فرد است و هیچ دو دقیقاً یکسان وجود ندارد ، تطبیق یک فرآیند بسیار وقت گیر است که در آن یک متخصص هزاران مروارید را جستجو می کند تا یک مجموعه تطبیق را با هم جمع کند. آخرین مرحله در تهیه مرواریدها گذاشتن نخ های سنگهای قیمتی روی سوراخ ها است.

مروارید چگونه ساخته میشود؟
مروارید چگونه ساخته میشود؟

مرواریدهای آزمایشگاهی چیست؟

مرواریدهای طبیعی و پرورشی تنها انواع مرواریدها هستند که کارشناسان می دانند . آنها توسط نرم تنان تولید می شوند و تشکیل مروارید کاملاً آلی است و همه در درون موجود موجود است. مرواریدهای آزمایشگاهی ساخته شده توسط انسان هستند و به عنوان مرواریدهای تقلبی در صنعت مروارید شناخته می شوند. مرواریدهای ایجاد شده در آزمایشگاه معمولاً با استفاده از پوسته صدف ایجاد می شوند ، اگرچه از پلاستیک و شیشه نیز استفاده می شود. از آنجا که مرواریدهای تقلیدی ، بعضاً به آنها اشاره می شود ، به صورت انبوه تولید می شوند ، مخصوصاً در مقایسه با مرواریدهای معتبر ، بسیار ارزان قیمت هستند.

اگر شما فقط می خواهید یک خرید سریع جواهرات مروارید انجام دهید ، ممکن است همه این اطلاعات غیرضروری به نظر برسد. با این حال ، با داشتن این دانش اضافی ، به شما امکان درک واقعی مرواریدها را می دهد ، که به محض اطلاع از چگونگی شکل گیری این سنگ های قیمتی در طبیعت ، آشکار می شود. شما همچنین موقعیت بسیار بهتری برای انتخاب یک قطعه نفیس از جواهرات مروارید دارید که برای یک عمر ارزش آن را خواهید داشت.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.