بهترین فیلم های سال ۲۰۲۰ از نظر منتقدان لندن

بهترین فیلم های سال ۲۰۲۰ از نظر منتقدان لندن

منتقدان لندن بهترین های سینما در سال ۲۰۲۰ را انتخاب کردند.

فیلم‌های «Saint Maud» و «Nomadland» موفق‌ترین فیلم‌ها در چهل و یکمین دوره اهدای جوایز حلقه منتقدان فیلم لندن شدند و هریک سه جایزه را از آن خود کردند. فهرست کامل برندگان این دوره:

▪️فیلم سال: «Nomadland»

Nomadland

نویسنده : Jessica Bruder
کشور تولید کننده : آمریکا

فیلم Nomadland 2020 یا عشایر ، فیلمی در ژانر درام است که به کارگردانی Chloé Zhao و نویسندگی Jessica Bruder محصول سال ۲۰۲۰ آمریکا است. این فیلم نمره ۷٫۷ را از ۴,۸۵۱ رای در سایت imdb دریافت کرد. این فیلم در تاریخ ۱۹ February 2021 منتشر شد.

 

▪️فیلم غیرانگلیسی زبان: «Another Round»

 

فیلم Another Round 2020

  • ژانردرام , کمدی
  • سال انتشار۲۰۲۰
  • محصولدانمارک
  • مدت زمان۱ ساعت و ۵۷ دقیقه
  • بازیگران: Mads Mikkelsen , Magnus Millang , Thomas Bo Larsen
  • کارگردان: Thomas Vinterberg

خلاصه فیلم Another Round 2020 : یک دور دیگر؛ فیلمی درام نماینده کشور دانمارک در اسکار ۲۰۲۱ به کارگردانی توماس وینتربرگ و با بازیگری مدس میکلسن است. داستان درباره ۴ معلم است که یک تئوری را به آزمایش می‌گذارند…

پیشنهاد می کنیم مقاله ” معرفی ۱۰ فیلم برتر از Samuel L. Jackson ” را نیز مطالعه بفرمایید

 

▪️بهترین مستند سال: «Collective»

Collective▪️جایزه آتنبورو برای بهترین فیلم بریتانیایی / ایرلندی سال: «Saint Maud»

نویسنده : Rose Glass
کشور تولید کننده : آمریکا

فیلم Saint Maud 2019 یا سنت ماد ، فیلمی در ژانر درام ، ترسناک ، معمایی است که به کارگردانی و نویسندگی Rose Glass محصول سال ۲۰۱۹ آمریکا است. این فیلم نمره ۶٫۹ را از ۵,۷۵۵ رای در سایت imdb دریافت کرد. این فیلم در تاریخ ۱۲ February 2021 منتشر شد.

نویسنده : Rose Glass
کشور تولید کننده : آمریکا

▪️کارگردان سال: استیو مک‌کویین «Small Axe»

استیو رادنی مک کوئین کارگردان، تهیه کننده و نمایش نامه نویس انگلیسی است. وی موفق به کسب جوایز مختلفی منجمله جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا برای بهترین فیلم شد. او اولین کارگردان سیاه پوست در تاریخ سینماست که موفق شد جایزه اسکار بهترین فیلم را برای فیلم خودش دریافت کند. استیو مک کوئین همچنین بخاطر همکاری اش با مایکل فاسبندر در فیلم هایش شناخته می شود.گرسنگی و شرم از دیگر ساخته های او هستند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “ ۵فیلم ترسناک ۲۰۲۰که شمارا به هیجان می آورد ” را نیز مطالعه بفرمایید

▪️فیلمنامه‌نویس سال: کلوئی ژائو «Nomadland»

▪️بازیگر زن سال: فرانسیس مک‌دورماند «Nomadland»

فرانسیس لوئیس مک‌دورمند (به انگلیسی: Frances Louise McDormand) (متولد ۲۳ ژوئن ۱۹۵۷، شیکاگو) بازیگر آمریکایی است.

یکی از نقش‌های شناخته‌شدهٔ مک‌دورمند، نقش مارج گاندرسون، پلیس زن باردار در فیلم فارگو به کارگردانی برادران کوئن است. او به‌خاطر بازی در این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را در سال ۱۹۹۶ دریافت کرد. همچنین، او در اسکار ۲۰۱۸ جایزهٔ بهترین بازیگر اصلی زن را به‌خاطر بازی در فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری دریافت کرد.

▪️بازیگر مرد سال: چادویک بوزمن «Ma Rainey’s Black Bottom»

چادویک بوزمن بازیگرچادویک آرون بوزمن (انگلیسی: Chadwick Aaron Boseman‎؛ متولد ۲۹ نوامبر ۱۹۷۶ در اندرسون – درگذشته ۲۸ اوت ۲۰۲۰ در لس آنجلس) هنرپیشه و تهیه‌کننده آمریکایی بود.وی از سال ۲۰۰۳ (میلادی) تا سال ۲۰۲۰ (میلادی) مشغول فعالیت بود و شاخص‌ترین نقش او پلنگ سیاه در فیلم دنیای سینمایی مارول بود. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به ۴۲، خدایان مصر، روز عضوگیری و پلنگ سیاه اشاره کرد.

▪️بازیگر زن نقش مکمل سال: ماریا باکالووا «Borat Subsequent Moviefilm»

ماریا باکالوا (بلغاری: Мария Бакалова‎؛ زادهٔ ۴ ژوئن ۱۹۹۶) بازیگر اهل بلغارستان است. وی از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. او بیشتر بابت نقش‌آفرینی در نقش توتار ساگدیف در فیلم ۲۰۲۰ بورات ۲ شناخته می‌شود.

▪️بازیگر مرد نقش مکمل سال: شان پارکس «Mangrove»

▪️بازیگر زن بریتانیایی/ایرلندی سال: مورفید کلارک «Eternal Beauty» و «Saint Maud»

مورفید کلارک بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «Madame Bovary»، فیلم سینمایی «The Falling» و فیلم سینمایی «عشق و دوستی» فعالیت داشته است. از مهم‌ترین آثار مورفید کلارک می‌توان به بازیگری در فیلم Madame Bovary، فیلم The Falling و فیلم عشق و دوستی اشاره کرد. مورفید کلارک نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۹۳ در فیلم The Falling به کارگردانی Carol Morley بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم Madame Bovary، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای Morfydd Clark محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون Maxine Peake، مِیزی ویلیامز، Florence Pugh و Anna Burnett را تجربه کرد.

▪️بازیگر مرد بریتانیایی/ایرلندی سال: ریز احمد «Mogul Mowgli» و «Sound of Metal»

ریز احمدریز احمد (رضوان احمد) هنرپیشه و خواننده رپ اهل بریتانیا با اصالت پاکستانی است. احمد پس از دوران دبیرستان وارد دوره های آموزش بازیگری می شود. اولین حضور او در عرصه سینما بازی در فیلم جاده ای به سوی گوانتانامو بود. پس از آن احمد سریال های متعددی را بازی می کند. در سینما نیز با نقش آفرینی در فیلمهای : خزنده شب، چهار شیر و طلای سیاه شناخته می شود. از سال ۲۰۱۶ با نقش آفرینی در سریال آن شب بسیار مورد توجه محافل سینمایی قرار گرفته است.

▪️جایزه فیلیپ فرنچ برای فیلمساز بریتانیایی/ایرلندی نوظهور سال: رز گلس «Saint Maud»

▪️بازیگر بریتانیای/ایرلندی جوان: باکی بکری «Rocks»

▪️فیلم کوتاه بریتانیایی/ایرلندی: «The Long Goodbye»

▪️دستاورد فنی: لوسی پاردی «Rocks»

پیشنهاد می کنیم مقاله ” ۱۰ فیلم برتر Kevin Spacey ” را نیز مطالعه بفرمایید

امیدواریم این مطلب از بخش فیلم و سریال مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد .

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.