پرطرف‌دارترین بازی‌های موبایل تاریخ که صدها میلیون نفر بازی کرده‌اند

 

پرطرف‌دارترین بازی‌های موبایل تاریخ که صدها میلیون نفر بازی کرده‌اند!

اهل بازی‌های موبایلی هستید یا نه؟ هیچ‌وقت به بازی خاصی اعتیاد داشته‌ید؟ طوری که اون‌قدر بازی کنید تا شارژ گوشی یا بسته اینترنت تموم بشه؟ اگه این‌طوری بوده‌ید یا هستید، تنها نیستید! برای اینکه بهتون ثابت کنیم، در این نوشته به ۱۰ بازی موبایلی می‌پردازیم که بیشترین تعداد بازی‌کننده‌ها رو در تاریخ بازی‌های موبایل داشته‌ند.

بازی‌های موبایل

از پایین به بالا بریم:

۱۰. سونیک دش

بازی موبایلی سونیک دش (Sonic Dash) از مجموعه بازی‌های معروف و پرطرف‌دار سونیک خارپشتِ که اسفند سال ۱۳۹۱ به بازار عرضه شد. این بازی رو شرکت ژاپنی سگا (Sega) ساخته و داستان همون جوجه‌تیغی آبی‌رنگیِ که با سرعتی فراتر از صوت بدوبدو می‌کنه و کلی ماجراهای عجیب‌غریب رو پشت سر می‌ذاره. بازی سونیک دش برای همه سیستم‌های عامل موبایل عرضه شده و ۳۵۰میلیون نفر هم اون رو بازی کرده‌ن.

 

۹. مینی ورلد

بازی موبایلی مینی ورلد (MiniWorld) در سبک بازی‌های ماجراجویی و مبارزه‌ای طراحی شده. شرکت مینی‌ون (Miniwan) این بازی محبوب رو دی سال ۱۳۹۴ به بازار فرستاد. در این بازی دنیاهای رویایی خودتون رو می‌سازید و حسابی ماجراجویی می‌کنید. نکته مینی‌ورلد اینِ که قرار نیست به مراحل بالاتری برید. هیچ قابلیتی هم در این بازی قفل نیست. تابه‌حال ۴۰۰میلیون نفر هم اون رو بازی کرده‌ند.

 

۸. گارنا فری فایر

بازی موبایلی گارنا فری فایر (Garena Free Fire) رو شرکت گارنا (Garena) در آذر سال ۱۳۹۶ عرضه کرد. این بازی در سبک بتل رویال طراحی شده؛ از همون بازی‌هایی که کلی آدم باهم مبارزه می‌کنن تا در نهایت یک نفر جون سالم به در ببره! بازی هیجان‌انگیز و پرماجرای گارنا فری فایر رو ۴۵۰میلیون نفر دانلود و بازی کرده‌ن.

 

۷. امانگ آس

بازی موبایلی امانگ آس (Among Us) در سبک کسر اجتماعی و برای بازی‌های چندنفره طراحی شده. استودیوی بازی‌سازی آمریکایی اینراسلات (Innersloth) این بازی رو در خرداد ۱۳۹۷ به بازار فرستاد. جالب بدونید این بازی در ابتدا اصلا موردتوجه قرار نگرفت، ولی کم‌کم جای خودش رو میون مردم باز کرد. در این بازی دو گروه خدمه سفینه و قاتل داریم! خدمه‌ها باید قاتل‌ها رو شناسایی کنن و از بین ببرن، قاتل‌ها هم باید خدمه رو بکشن و به سفینه آسیب برسونن! ۴۸۵میلیون نفر امانگ آس رو بازی کرده‌ن.

 

۶. کندی کراش ساگا

بازی موبایلی کندی کراش ساگا (Candy Crush Saga) تک‌نفره است و شرکت کینگ (King) مستقر در جمهوری مالت اون رو فروردین سال ۱۳۹۱ به بازار عرضه کرد. کندی کراش ساگا رو اگه بازی نکرده باشید، حتما دست این‌واون دیده‌ید! همون آب‌نبات‌های رنگارنگی که باید درست کنار هم قرار بگیرن تا خط‌به‌خط حذف بشن. این بازی رو ۵۰۰میلیون نفر بازی کرده‌ند.

 

۵. فروت نینجا

بازی موبایلی فروت نینجا (Fruit Ninja) یا نینجای میوه داستان نوجوون نینجاییِ که باید میوه‌ها رو با شمشیرش نصف کنه، ولی مراقب بمب‌ها باشه؛ به نظرتون بی‌مزه میاد؟! اگه جرأت دارید، این بازی رو روی موبایل نصب کنید و یک‌بار بازی کنید! اون‌وقت باید هر روز بسته اینترنت بخرید! شرکت استرالیایی هف‌برک استودیوز (Halfbrick Studios) فروردین ۱۳۸۹ فروت نینجا رو عرضه کرد. ۵۰۰میلیون نفر هم اون رو بازی کرده‌ند.

 

۴. کلش آو کلنز

بازی موبایلی کلش آو کلنز (Clash of Clans) که دیگه نیازی به معرفی نداره! بازی اعتیادآوری در سبک استراتژیک و با داستان جنگ قبایل که شرکت سوپرسل (Supercell) ساخت و مرداد ۱۳۹۱ عرضه کرد. شما در این بازی مسئولیت دهکده‌ای رو برعهده می‌گیرید و با گذاشتن انواع ساختمون‌ها و ارتقای اون‌ها، از دهکده در برابر حمله بقیه دفاع می‌کنید. این بازی جذاب رو ۵۰۰میلیون نفر بازی کرده‌ند.

 

۳. سابوی سرفرز

بازی موبایلی سابوی سرفرز (Subway Surfers) یا موج‌سواران مترو در سبک پرشی است. شرکت سیبو گیمز (SYBO Games) سوئد اون رو طراحی کرده و فروردین ۱۳۹۱ هم به بازار فرستاده. داستان این بازی درباره نوجوونیِ که روی دیوارهای مترو نقاشی می‌کشه. نگهبان مترو هم تعقیبش می‌کنه. حالا اون باید در مسیر مترو فرار کنه، و طلا بگیره و رکورد ثبت کنه. یک‌میلیارد نفر این بازی رو روی گوشی‌هاشون نصب کرده‌ن.

 

۲. پوکمون گو

پوکمون گو (Pokemon Go‎) رو شرکت ژاپنی پوکمون و شرکت آمریکایی نیانتیک (Niantic) در سبک واقعیت افزوده طراحی کردن و آذر ۱۳۹۵ هم به بازار فرستادن. این بازی رایگانِ، اما برای پیشرفت سریع‌تر می‌تونید پول هم پرداخت کنید. تو این بازی هیولاهایی به‌نام پوکمون ایفای نقش می‌کنن. یک‌میلیارد نفر پوکمون گو رو بازی کرده‌ن.

 

۱. پلیرآن‌نونز بتل‌گراندز

بازی موبایلی پلیرآن‌نونز بتل‌گراندز (PlayerUnknown’s Battlegrounds) یا به‌اختصار پابجی (PUBG) رو بیشتر از یک‌میلیارد نفر از این جمعیت ۷٫۶میلیاردی کره زمین بازی کرده‌ن تا به صدر این فهرست بیاد. این بازی هم در سبک بتل رویال طراحی شده و شرکت تنسنت (Tencent) چین اسفند ۹۶ به بازار عرضه کرده. در این بازی ۱۰۰نفره، همه با چتر در جزیره‌ای فرود میان و باید اون‌قدر باهم مبارزه کنن تا فقی یک نفر زنده بمونه!

 

شما کدوم بازی‌های این فهرست رو بازی کرده‌ید؟ آيا شده برای انجام این بازی‌ها سراغ خرید بسته اینترنت نامحدود هم برید؟ ما که توصیه می‌کنیم گوشی رو حسابی شارژ کنید، بسته اینترنت هم بخرید، به اطرافیان هم بگیرد صداتون نکنن، چون اصلا صدایی رو نخواهید شنید!

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • خانه
  • رپورتاژ آگهی
  • پرطرف‌دارترین بازی‌های موبایل تاریخ که صدها میلیون نفر بازی کرده‌اند