مدل هایی از پرده پذیرایی

مدل هایی از پرده پذیرایی

*این مطلب در دی ۱۴۰۱ بروزرسانی شده است.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”مدل هایی از پرده پذیرایی” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

یک عنصر از دکوراسیون خانه وجود دارد که نمی توانید به سادگی از آن چشم پوشی کنید – پرده است. آنها یکی از آن قطعات مهم دکوری هستند که می توانند دکور اتاق را تنظیم کنند. از سبک و خنک تا شیک و زینتی، از رنگ های یکدست تا پارچه های چاپی ، از پارچه های شفاف تا منسوجات مات سنگین – انتخاب ها بی پایان هستند. در اینجا چند نکته طلایی در مورد نحوه انتخاب پرده برای اتاق نشیمن و سایر پنجره ها وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

چند نکته طلایی در مورد نحوه انتخاب پرده

۱-پارچه مناسب را انتخاب کنید

اگر می‌پرسید چگونه پرده‌ها را برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید، پارچه پرده نقش حیاتی دارد زیرا بر ظاهر اتاق تأثیر می‌گذارد. از توری شفاف گرفته تا پنبه سبک، پارچه های بروکات متوسط تا مخمل سنگین، گزینه های شما در طرح های پرده برای پنجره ها بسیار زیاد است. دو فاکتوری که باید هنگام پاسخ به سوال نحوه انتخاب پرده و انتخاب پارچه در نظر بگیرید عبارتند از:

مقدار نور خورشیدی که می خواهید در آن جریان یابد
حال و هوا و دکور اتاق شما.

برای مثال، پارچه‌های سنگین‌تر مناسب اتاق‌های سنتی‌تر هستند، در حالی که پارچه‌های شفاف در اتاق‌های مینیمالیستی بهترین کار را دارند.هر پارچه به طور متفاوتی از ارتفاع می افتد و بنابراین وقتی چین خورده و به عقب کشیده می شود، متفاوت به نظر می رسد. این نکته مهمی است که هنگام انتخاب طرح های پرده برای خانه باید به خاطر بسپارید.

۲- انتخاب رنگ پرده

آیا نمی دانید چگونه رنگ پرده خانه خود را انتخاب کنید؟ رنگ طرح‌های پرده‌های شما برای پنجره‌ها و درها باید با بقیه مبلمان هماهنگ باشد. شما می‌توانید پرده‌هایی را برای پنجره‌ها انتخاب کنید که با دکور هماهنگ باشد یا با آن تضاد داشته باشد. حالا چگونه رنگ پرده را انتخاب می کنید؟ شما می توانید با انتخاب پرده هایی با رنگی که سایه دیوارهای شما را تکمیل می کند، ظاهری دلپذیر داشته باشید. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید طراحی پرده تمرکز داشته باشد، رنگی را انتخاب کنید که با مبلمان و دیوارها در تضاد باشد.

۳- طول ایده آل پرده ها را برای پنجره ها و درها انتخاب کنید

پرده های تا کف به صورت بصری ارتفاع اتاق را افزایش می دهند.چه بخواهید بدانید چگونه پرده را برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب انتخاب کنید، طول آن مهم است. پرده هایی که دقیقا روی زمین می افتند زیبا هستند. برای داشتن ظاهری دراماتیک تر، می توانید اندازه پرده ای را انتخاب کنید که چند اینچ بلندتر باشد، به طوری که پرده ها روی زمین قرار بگیرند. از طرف دیگر، اگر بچه دارید، بهتر است پرده هایی چند اینچی بالاتر از زمین داشته باشید.

۴-پهنای پرده خود را برای پنجره ها و درها اندازه بگیرید

وقتی به نحوه انتخاب پرده برای خانه خود فکر می کنید، بدانید که عرض نیز مهم است. عرض ایده آل پرده های شما برای پنجره ها و درها به عرض قالب گیری پنجره یا درب شما بستگی دارد. یکی از راه‌های رسیدن به عرض ایده‌آل اندازه‌گیری قاب و ضرب آن در ضریب ۲/۲٫۵ است. وقتی پرده ها به عقب کشیده می شوند، پارچه اضافی کمک می کند تا ظاهری جمع شده در طرفین ایجاد شود.

۵-چگونه پرده های خود را آویزان می کنید؟

هنگامی که نحوه انتخاب پرده ها برای نشیمن و اتاق های دیگر را می دانید، وقت آن است که به آن ها حالت دهید. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به پرده‌های خود حالت دهید، مانند خط پرده، حلقه‌های پرده، پلیسه مدادی و موارد دیگر. سبکی که انتخاب می کنید به زیبایی شناسی اتاق بستگی دارد.

۶-طرح های پرده برای الهام گرفتن

الف) شیک صنعتی

پرده ها باید با زیبایی اتاق شما مطابقت داشته باشند. از آنجایی که اکثر صاحبان خانه ها ظاهری مدرن را ترجیح می دهند، پرده های شیک صنعتی خاکستری گزینه ای عالی هستند.

ب) پرده تک رنگ

اگر اتاق کوچکی دارید، رنگ های تک رنگ روشن گزینه خوبی هستند. برای ایجاد ظاهری سبک و مطبوع به سراغ سایه‌های خنثی مشابه مانند سفید و بژ بروید.

ج) براق از کف تا سقف

ترفند دیگر برای فضاهای جمع و جور این است که پرده های شفاف و تا کف را انتخاب کنید. این باعث ایجاد توهم فضا می شود و اتاق شما را مطبوع نشان می دهد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “دکور چشم نواز خانه کندال جنر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

د) پرده با طرح های منحصر به فرد

آیا نمی دانید که چگونه پرده ها را برای اتاق نشیمن انتخاب کنید، از جمله سبک ایده آل؟ شما می‌توانید پرده‌های پرده‌ای را برای زیبایی‌های شیک و سلطنتی انتخاب کنید. والانس پارچه ای است که نرده های پرده را پنهان می کند و اغلب در خانه های سلطنتی دیده می شود.

ه) با دیوار ترکیب شوید

اگر می‌خواهید پرده‌هایتان با اتاق ترکیب شود و ظاهری مینیمال ایجاد کند، سایه‌ای را انتخاب کنید که همان رنگ یا مشابه دیوارهایتان باشد. پرده های رول آپ گزینه خوبی هستند زیرا می توانند به راحتی با دیوارها ترکیب شوند در حالی که نور کافی را وارد می کنند.

و) درام رنگارنگ

اگر به دنبال طرح‌های پرده برای اتاق خواب کودک خود هستید، رنگ‌هایی مانند آبی را انتخاب کنید که برجسته باشند. پرده های رنگارنگ می توانند به ایجاد فضای بازی و سرگرمی در اتاق کودک کمک کنند.

همیشه بهترین کار این است که هنگام تصمیم گیری در مورد بقیه دکوراسیون اتاق خود، پرده ها را در نظر بگیرید. در نتیجه، دکوراسیون شما بسیار هماهنگ خواهد بود.

مدل هایی از پرده پذیرایی
مدل پرده
مدل هایی از پرده پذیرایی
پرده جدید
مدل هایی از پرده پذیرایی
مدل پرده
مدل هایی از پرده پذیرایی
پرده جدید
مدل هایی از پرده پذیرایی
پرده زیبا
مدل هایی از پرده پذیرایی
مدل پرده
مدل هایی از پرده پذیرایی
دکورخانه
مدل هایی از پرده پذیرایی
مدل پرده
مدل هایی از پرده پذیرایی
مدل پرده پذیرایی
مدل هایی از پرده پذیرایی
پرده زیبا

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.