لویی پاستور را میشناسید؟

لویی پاستور زیست‌شناس، میکروبیولوژیست و شیمی‌دان فرانسوی بود. او بیشتر به دلیل کشف اصول پاستوریزاسیون، تخمیر میکروبی و واکسیناسیون شناخته شده است. با این ۴۹ واقعیت در مورد لوئی پاستور، اجازه دهید درباره زندگی، خانواده، تحصیلات، کار، اختراعات و دستاوردهای او بیشتر بیاموزیم.

لویی پاستور کیست؟

 دوران کودکی

۱- لویی پاستور در فرانسه در خانواده ژان ژوزف پاستور و همسرش ژان اتین روکی در ۲۷ دسامبر ۱۸۲۲ به دنیا آمد.

۲- پدر لویی پاستور مکرراً به او می‌گفت: «اگر می‌توانی روزی استاد کالج آربوآ شوی، من خوشحال‌ترین مرد روی زمین می‌شوم». پدر و مادرش به فکر تربیت او بودند و همیشه می گفتند: از او مردی فرهیخته ای میسازیم.

۳- لویی در دوران کودکی خود علاقه خاصی به ماهیگیری، نقاشی و طراحی داشت.

۴- پاستور در راه بازگشت از کالج به خانه، با دوستانش ماهیگیری می کرد. این کار به قدری دلپذیر بود که سال ها ادامه پیدا کرد.

۵- او در سال ۱۸۳۱ در یک مدرسه ابتدایی در Arbois پذیرفته شد.

۶- علاقه پاستور به شیمی به قدری عمیق بود که پاستور از استاد شیمی خود دارلی سؤالات زیادی در مورد این موضوع می پرسید. با این حال، پروفسور متحیر اعلام کرد که این وظیفه اوست که از پاستور بازجویی کند نه پاستور که از او بازجویی کند.

لویی پاستور کیست؟

ازدواج و خانواده لویی پاستور

۷- او با همسرش ماری لوران در سال ۱۸۴۹ در دانشگاه استراسبورگ، جایی که استاد شیمی بود، آشنا شد.

۸- لویی پاستور پنج فرزند داشت. با این حال، تنها دو نفر از این افراد از دوران کودکی جان سالم به در بردند، سه نفر دیگر بر اثر بیماری حصبه درگذشتند.

۹- پس از اتمام مدرک به سمت استاد در همان دانشکده منصوب شد. پس از ناکامی در یک دوره علمی در ریاضیات در سال ۱۸۴۱، او موفق شد مدرک علوم عمومی را در سال ۱۸۴۲ بگذراند، اما در یک نمره متوسط. پس از چند سال در سال ۱۸۴۵ مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرد. او همچنین دکترای خود را در رشته علوم در سال ۱۸۴۷ به دست آورد.

۱۰-حدود ۳۰ مؤسسه، تعداد زیادی مدرسه، بیمارستان، ساختمان و خیابان نام او را بر خود دارند. لویی همچنین بالاترین نشان فرانسه، لژیون افتخار را دریافت کرد. در واقع، پدر لویی پاستور که یک گروهبان بود، در طول جنگ‌های ناپلئون، نشان لژیون افتخار را نیز دریافت کرد.

۱۱-او بیشتر به خاطر فرآیند تهیه غذا معروف به پاستوریزه معروف است. او فرآیند پاستوریزاسیون را در سال ۱۸۶۴ اختراع کرد.

۱۲-ساخت اولین واکسن هاری و سیاه زخم نیز به او نسبت داده می شود

۱۳- لویی پاستور همچنین به عنوان “پدر میکروبیولوژی” شناخته می شود.

۱۴-او همچنین به عنوان یکی از پدران “نظریه میکروب” شناخته می شود. او نشان داد که باکتری ها در فلاسک های استریل شده اما باز رشد می کنند، در حالی که در فلاسک های استریل شده و مهر و موم شده، هیچ چیز هرگز توسعه نیافته است.

۱۵-او در سال ۱۸۷۷ «نظریه میکروب» بیماری را مطرح کرد.

۱۶- هنگامی که او متقاعد شد که باکتری ها مسئول ترش کردن شیر هستند، می خواست باکتری ها را از این اقلام حذف کند. اولین آزمایش روی جوشاندن شیر و سپس سرد کردن آن برای جلوگیری از رشد باکتری در آن در ۲۰ آوریل ۱۸۶۲ انجام شد و او در تلاش خود برای جلوگیری از رشد باکتری در این محصولات موفق شد.

۱۷- لویی پاستور در طول زندگی خود جوایز متعددی از جمله مدال معتبر رامفورد و مدال کوپلی را که توسط انجمن سلطنتی اعطا شده بود دریافت کرد.

۱۸- پاستوریزاسیون، فرآیند گرمایش در حدود ۵۷ درجه سانتیگراد برای چند دقیقه، به نام لوئی پاستور نامگذاری شده است.

۱۹- اولین کشف مهم او در زمینه واکسیناسیون در سال ۱۸۷۹ اتفاق افتاد، زمانی که او توانست راه حلی برای وبا بیابد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “ثروتمندترین ورزشکاران جهان تا سال ۲۰۲۱” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۲۰- جالب اینجاست که وقتی پاستور تحقیقات خود را در مورد بیماری مؤثر بر کرم ابریشم آغاز کرد، قبلاً هرگز کرم ابریشم ندیده بود.

۲۱-در سال ۱۸۸۵، او واکسن خود را برای یک پسر ۹ ساله که توسط یک سگ هار گاز گرفته شده بود، تزریق کرد. اجرا با موفقیت انجام شد و پسرجان سالم به در برد. نکته قابل توجه این است که پاستور هیچ مجوز پزشکی برای تزریق واکسن نداشت و اگر شکست می‌خورد، او را با مشکل مواجه می‌کرد. با کمال تعجب، پس از موفقیت واکسن، قوانین قانونی فراموش شد و لوئی پاستور به یک قهرمان ملی تبدیل شد.

۲۲- در سال ۱۸۸۷ مؤسسه پاستور را در پاریس تأسیس کرد و مدیر آن شد. مؤسسه در ۱۴ نوامبر ۱۸۸۸ افتتاح شد. او تا زمان مرگش در ۲۸ سپتامبر ۱۸۹۵ بر کرسی باقی ماند. این مؤسسه یکی از مؤسسات پزشکی پیشرو در جهان است. جالب اینجاست که هشت دانشمند انستیتو پاستور جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی را دریافت کرده اند.

۲۳- در سال ۱۸۶۸، پاستور دچار خونریزی مغزی شد که قسمت چپ بدن او را تحت تأثیر قرار داد. از آن زمان توانایی کاری او به خطر افتاد. با این حال، او در آن زمان به اکتشافات قابل توجهی دست یافته بود که به او کمک کرد تا با کمک محققین همکار در امری که سال ها دنبال می کرد، بیشتر مشارکت کند.

لویی پاستور

نقل قول هایی از لویی پاستور

من کاملاً متقاعد شده‌ام که علم و صلح بر جهل و جنگ پیروز خواهد شد، که ملت‌ها در نهایت نه برای نابودی، بلکه برای ساختن متحد خواهند شد ، و آینده متعلق به کسانی خواهد بود که بیشترین تلاش را برای رنج بشریت انجام داده‌اند.

علم هیچ کشوری را نمی شناسد، زیرا دانش متعلق به بشریت است و مشعلی است که جهان را روشن می کند.

وقتی به کودکی نزدیک می شوم، او دو احساس را در من القا می کند. حساسیت نسبت به آنچه که هست و احترام به آنچه ممکن است تبدیل شود.

اجازه ندهید که خود را آلوده به یک شک و تردید بی ثمر کنید.
لویی پاستور اجازه بدهید رازی را که مرا به هدفم رسانده است به شما بگویم. قدرت من فقط در سرسختی من نهفته است.
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.