متهمان اصلی تنبلی کودکان

متهمان اصلی تنبلی کودکان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”متهمان اصلی تنبلی کودکان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

زندگی شهر نشینی باعث شده که بی تحرکی و کم تحرکی در جامعه افزایش یابد به خصوص این روزها که کرونا هم شیوع پیدا کرده، بیشتر وقت فرزندان در منزل می‌گذرد . بنابراین فرزندان بیشتر به بازی‌های مجازی و رایانه‌ای روی آورده‌اند. نقش مادر به عنوان قلب خانه و کنترل کننده رفتار فرزندان این است که علل تنبلی را شناسایی کند و در رفع این مشکل قدم بردارد.

 

در ادامه چند توصیه در همین باره خواهیم داشت.

 

اصلی‌ترین علل تنبل شدن کودکان

اگر کودک در زندگی نظم دقیقی نداشته باشد، گاهی کارهایی را که بر دوش اش گذاشته شده است ، انجام نمی‌دهد؛ مثلا شما اگر از او بخواهید که هر روز باغچه را آبیاری کند، دو روز این کار را انجام می‌دهد، ولی روز سوم آن را رها خواهد کرد. همچنین ممکن است کودک به کاری خاص، علاقه نداشته باشد و این مسئله باعث انجام ندادن مکرر آن وظیفه از ناحیه کودک شود. نداشتن توجه کافی به کودک در زمانی که کاری را سرموقع به انجام می‌رساند، بیماری شدید، کمبود اعتماد به نفس و برطرف نکردن نیازهای فرزندان توسط والدین از دیگر علل تنبل شدن کودکان است.

رفتار با کودکان تنبل

اول از همه باید علت تنبلی کردن کودکان را بررسی کنید. سپس کودکان تنبل را بعد از انجام کارها و رفتارهای مناسب تشویق کنید. برای کودکان فعالیت‌های مختلف و متناسب با علاقه تعیین و از پاداش‌ها و مشوق‌ها برای انجام دادن کارها استفاده کنید. در ضمن، مشکلات خانوادگی را به حداقل برسانید. با کمتر شدن مشکلات و فراهم شدن آسایش برای کودکان بسیاری از مشکلات و اختلالات رفتاری آن‌ها حل می‌شود. توصیه می‌شود احساس تعهد فرزندتان را ترغیب کنید. این کار تنبلی در کودکان را از بین می‌برد.

تنبلی کودکان در نوشتن تکالیف مدرسه

یکی از رایج‌ترین گلایه‌های مادرها درباره تنبلی کودکان در نوشتن تکالیف مدرسه است.

 

در ادامه چند توصیه داریم برای رفع این مشکل:

* مشخص کردن زمان برای انجام تکالیف.

* به بچه‌ها یاد بدهید قبل از انجام هر کار لذت بخشی باید ابتدا تکالیف‌شان را کامل کنند. سعی کنید ثابت قدم باشید و تلفن همراه، بازی‌های ویدئویی و هر عامل حواس‌پرتی را از دسترس خارج کنید.

* قبل از دخالت مستقیم مشاهده کنید و ببینید اصلا به شما نیاز دارد یا خیر، همچنین تا می‌توانید خودتان را دور کنید. بگذارید خودش تکالیفش را انجام دهد.

* شما مسئول نوشتن نیستید؛ راهنمایی‌های اضافی انجام ندهید و تا می‌توانید ساکت باشید.

اگر کودک بدون حضور شما می‌تواند مشق بنویسد

کارتان را درست انجام داده‌اید، در غیر این صورت کودک شما مسئولیت‌پذیری لازم را ندارد.

نویسنده : مارال مرادی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.