قوی ترین زنان جهان را میشناسید؟

برای قرن ها، بدنسازی فقط با مردان مرتبط بوده است. این یک ویژگی مردانه محسوب می شود و بسیاری از مردان برای نشان دادن قدرت خود در آن شرکت می کنند. اما آیا می دانید بدنسازی و وزنه برداری و دوومیدانی فقط به یک جنسیت محدود نمی شود؟ زنان نیز در این ورزش شرکت می کنند. وزنه می زنند و قدرت خود را به دنیا نشان می دهند. لیست قوی ترین زنان جهان را در ادامه مطلب بخوانید و با آنها آشنا شوید.

چه کسی می گوید که فقط مردان تمام قدرت و جسارت را دارند؟ این زنان تمام کلیشه ها را شکسته اند تا ثابت کنند که زنان نیز استقامتی شکست ناپذیر دارند. آنها به ایدئولوژی های پدرسالارانه موجود در قرن ها پایان دادند و قدرت خود را به جهانیان نشان دادند. در اینجا قوی ترین زنان روی کره زمین را بشناسید.

قوی ترین زنان در جهان

سارا روبلز

سارا روبلز وزنه بردار المپیکی است و یکی از قوی ترین زنان جهان محسوب می شود. روبلز اولین زنی در آمریکا شد که دو مدال المپیک در وزنه برداری کسب کرد و باعث افتخار کشورش شد. او در حال حاضر ۱۴۰ کیلوگرم وزن و ۱٫۷۹ متر قد دارد. سارا در سنگین ترین دسته وزنه برداری بانوان شرکت می کند. او پر از قدرت و انرژی است.

قوی ترین زنان

بیو فرانسیس

Bev Francis یک پاورلیفتر در استرالیا است. او عنوان قوی ترین زن تاریخ را و به دلایل درست دریافت کرده است. این زن در سال های ۱۹۷۷ و ۱۹۸۲ در بسیاری از ورزش ها مانند پرتاب نیزه، دیسک و تیراندازی شرکت کرد و قدرت خود را به نمایش گذاشت.

او به عنوان عضوی از ورزش دوومیدانی استرالیا شروع به کار کرد و به پاورلیفتینگ رفت. او همچنین به عنوان قهرمان پاورلیفتینگ جهان شناخته می شد. Bev بیش از ۴۰ رکورد در تمام دوران حرفه ای خود در پاورلیفتینگ شکسته است. دستاوردهای او دست نخورده باقی مانده است.

جیل میلز یکی از قوی ترین زنان دنیا

جیل میلز یکی از پاورلیفترهای مشهور آمریکایی است و در بین قوی ترین زنان جهان قرار دارد. میلز فعالیت ورزشی خود را در سن ۲۳ سالگی آغاز کرد. او به عنوان یک بدنساز شروع کرد و در نهایت حرفه خود را به پاورلیفتینگ تغییر داد و در آنجا افتخارات زیادی به دست آورد.

او سه بار در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ به‌عنوان قوی‌ترین زنان جهان IFSA انتخاب شد. دو دهه از دوران حرفه‌ای او می‌گذرد و نام او هنوز در دنیای پاورلیفتینگ می‌درخشد.

ابی «پادگی» استاکون

او یکی از پیشگامان دنیای وزنه برداری زنان محسوب می شد. دستاوردهای او به او لقب “ملکه عضلانی” را داد. پودی در تمام دوران حرفه‌ای خود در وزنه‌برداری، طرفداران زیادی جمع کرد. او الهام بخش بسیاری از زنان شد تا تناسب اندام داشته باشند و در رشته وزنه برداری فعالیت کنند. متأسفانه او در سال ۲۰۰۶ درگذشت.

پیشنهاد می کنیم مقاله “سلبریتی هایی که چپ دست هستند از باراک اوباما تا آنجلیا جولی” را نیز مطالعه بفرمایید.

آیریس کایل

آیریس کایل یک بدنساز اهل میشیگان است. او از زمان اولین حضورش در المپیا سال ۲۰۰۴ بر این ورزش مسلط بود. او از سال ۲۰۰۶ هر سال برنده این رقابت شد که تا سال ۲۰۱۴ ادامه یافت.

چنین بردهای مداوم او را به بدنساز تبدیل می کند که بیشترین برد در المپیا را به دست آورده است. آیریس کایل در طول دوران حرفه ای خود رقبای مردان و زنان را شکست داده است. لیست پیروزی های او طولانی است و اینچنین است که او شایسته حضور در لیست قوی ترین زنان جهان است.

قوی ترین زنان مثل آنتا فلورچیک

این زن در سن ۱۶ سالگی کار خود را در پاورلیفتینگ آغاز کرد. او عنوان قوی ترین زن اروپا را در سال ۲۰۰۴ به دست آورد. علاوه بر این، او همچنین چهار بار در سال های ۲۰۰۳، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ عنوان قوی ترین زن جهان را به دست آورد.

آنتا بیش از هر زن دیگری در تاریخ رکورددار برنده شدن در این مسابقات است. افتخارات او در اینجا متوقف نمی شود. او همچنین یک رکورد جهانی گینس را هم دارد.

قوی ترین زنان

جودی گلنی

جودی قهرمان وزنه برداری، داور IWF و مربی است. او به عنوان پیشگام در وزنه برداری بانوان شناخته می شود. این بانو در اولین بازی خود در مسابقات ملی زنان آمریکا در سال ۱۹۸۱ طلا و عنوان بهترین وزنه بردار جهان را به دست آورد.

او در تمام دوران وزنه برداری خود ۱۱ مدال طلا در مسابقات قهرمانی کشور کسب کرده است. جودی گلنی نیز مقالات زیادی در مورد وزنه برداری و تناسب اندام نوشته است. او نویسنده کتاب «پس تو می خواهی یک وزنه بردار زن باشی» است.

جان تاد

جان تاد پس از ازدواج با همسرش، دکتر تری تاد، وارد ورزش پاورلیفتینگ شد. تری خود یک پاورلیفتر معروف بود. اولین مسابقه او در سال ۱۹۷۵ برگزار شد، جایی که او یک رکورد جهانی را شکست.

 جان همچنین اولین زنی بود که مجموعاً بیش از ۱۲۰۰ پوند در سه مهارت پاورلیفتینگ یعنی پرس سینه ، اسکوات و ددلیفت داشت. همه این دستاوردها او را به یکی از قوی ترین زنان جهان تبدیل کرد.

چن وی لینگ

این وزنه بردار می تواند بیش از سه برابر وزن بدن خود وزنه برداری کند. بله، درست شنیدی. چن وی لینگ از تایوان یکی از قوی ترین زنان جهان امروز است. او در المپیک ۲۰۰۷ پکن موفق به کسب مدال برنز شد.

او همچنین رکورد جهانی ددلیفت و اسکات را به نام خود ثبت کرد. لینگ در بازی های جهانی ۲۰۰۹ شرکت کرد و ددلیفتینگ ۴۳۰ پوندی را انجام داد. برای غافلگیری بیشتر، او ۴۵۷ پوند را هم زد و با موفقیت مقام اول مسابقات را به دست آورد.

قوی ترین زنان دنیا

تاتیانا کاشیرینا

تاتیانا کاشیرینا قهرمان وزنه برداری اهل روسیه است. او به خاطر کسب مقام برتر در مسابقات قهرمانی وزنه برداری جهان در سال ۲۰۱۴ شناخته شده است.
تاتیانا با موفقیت در یک رقابت ۳۴۱ پوندی شرکت کرد و بدین ترتیب رکورد قبلی خود را که در المپیک ۲۰۱۲ لندن کسب کرده بود شکست. او با شکست دادن تمام رقبای خود، بالاترین وزنه ۴۲۵ پوندی را برای ضربات تند و سریع بلند کرد.

این زنان ابرقهرمان هستند. قوی ترین زنان جهان نه تنها غل و زنجیر را شکستند، بلکه الگویی برای دیگران ایجاد کردند تا از آن پیروی کنند. آنها ارزش این همه تحسین را دارند.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.