فیستول چیست؟درمان های خانگی برای فیستول مقعدی

فیستول گذرگاهی بین یک دهانه توخالی یا لوله ای و یک بافت بدن یا بین ۲ اندام لوله ای است. فیستول ها ممکن است مکان ها و تغییرات مختلفی در بدن ایجاد کنند ، اما فیستول های آنورکتال شایع ترین هستند. ممکن است جراحی برای اصلاح فیستول ضروری باشد ، اما برخی تغییرات در شیوه زندگی نیز ممکن است تفاوت ایجاد کند.

درمان های خانگی برای فیستول مقعدی

رژیم متعادل داشته باشید

مراقبت از رژیم غذایی شما هرگونه علائم معده و گوارشی را دور نگه می دارد. پرهیز از غذاهای تند ، غذاهای چرب و غذاهای چرب به شما یک سیستم گوارشی سالم تر می دهد که کمتر مستعد مشکلات است. بیشتر غلات کامل ، سبزیجات سبز برگ ، میوه ها و گوشت بدون چربی را انتخاب کنید.

افزودن فیبرها و غذاهای غلات به رژیم غذایی به جلوگیری از یبوست کمک می کند .سعی کنید توجه داشته باشید که به چه نوع غذایی حساسیت دارید یا معده شما را ناراحت می کند. به یاد داشته باشید که همیشه یک قانون سختگیرانه نیست – هر فرد متفاوت است.

غذاهای چرب می توانند احتمال مسدود شدن یک تونل فیستول مقعدی را افزایش دهند و در نتیجه می توانند باعث ایجاد آبسه شوند ، عامل اصلی درد در افرادی که از فیستول رنج می برند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “فواید بسیار خوب برگه زردآلو برای سلامتی” را نیز مطالعه بفرمایید.

آب بیشتری بنوشید

توصیه می شود روزانه یک و نیم لیتر آب بنوشید مگر اینکه پزشک شما خلاف آن را بگوید. مصرف نوشابه را متوقف کنید ؛ در عوض مقدار بیشتری آب و آب میوه مصرف کنید. این به جلوگیری از هرگونه احتمال احتمالی یبوست ، که بر فیستول شما فشار می آورد ، کمک می کند.

آب اضافی مدفوع را نرمتر کرده و به پاکسازی روده ها کمک می کند. به همین دلیل است که اگر مقدار زیادی آب بنوشید ، احساس خواهید کرد که بیشتر به توالت وارد می شوید.

آب همچنین از انسداد روده ها به ویژه در بیمارانی که از برخی بیماری های گوارشی مانند بیماری کرون ، مگاکولون سمی و غیره رنج می برند جلوگیری می کند.

از بالش استفاده کنید

اگر کار شما شما را مجبور می کند ساعت ها بنشینید ، از وارد آوردن فشار اضافی به کمر ، باسن و پاها خودداری کنید ، مخصوصاً اگر فیستول مقعد دارید. این را می توان با نشستن روی بالش به جای صندلی معمولی انجام داد.

هرچه می توانید انجام دهید تا احساس راحتی کنید. سعی کنید از موقعیت هایی که می توانید ناراحتی را پیش بینی کنید اجتناب کنید یا بالش یا وسایل دیگر همراه خود ببرید.

از پدهای جاذب استفاده کنید

اگر فیستول شما منجر به نشت ناخوشایندی در آنجا شود ، پوشیدن پدهای نرم و جاذب باعث می شود که نگران نشت خون ، چرک یا مایعات از فیستول خود نباشید ، زیرا پدها به عنوان سطوح جاذب عمل می کنند.

پوشک بزرگسالان نیز مناسب است . پدها نازک تر هستند و برخورد با آنها بسیار ساده تر است.پدها را اغلب تعویض کنید زیرا ترشحات بوی نامطبوعی خواهند داشت.

فیستول چیست؟

بهداشت شخصی را رعایت کنید

حتماً بعد از هر دفع یا رفتن به توالت خود را بشویید. اجتناب از هرگونه باکتری روی پوست شما اولین قدم برای جلوگیری از عفونت است. این امر در دستشویی های عمومی و هنگامی که نشتی دارید ، دو برابر می شود.

اگر بیرون هستید و نمی توانید این کار را انجام دهید ، همیشه دستمال های مرطوب را همراه خود داشته باشید تا بتوانید به خانه برسید. تجربه دستان شما بیشترین تماس را با میکروب ها دارد و بنابراین باید تمیز بماند.

اگر فیستول نشت کرده است در طول روز لباس زیر خود را عوض کنید. هر بار که استحمام می کنید حوله را نیز عوض کنید. هر دوی اینها از گسترش میکروب ها و رشد باکتری ها جلوگیری می کند که می تواند تحریک اطراف دهان را کاهش دهد و در نتیجه به از بین بردن علائم مزاحم افراد مبتلا به فیستول کمک می کند.

مسکن بخورید

فیستول های آنورکتال اغلب با درد ثابت ، ضربان دار همراه است که هنگام نشستن به شدت بدتر می شود. برای مقابله با این مشکل ، با پزشک خود در مورد نوع داروی مسکن و دوز مناسب برای شما صحبت کنید. ایبوپروفن ، یک ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) ، ممکن است برای درمان درد فیستول مفید باشد ، یا ممکن است به داروهای تجویزی نیاز داشته باشید.

درد ممکن است از عوارض فیستول باشد. یک تونل مسدود شده به جای تخلیه چرک پر می شود – فرآیندی که ممکن است منجر به تشکیل آبسه یا کیسه ای از چرک در نزدیکی سطح پوست شود.

درد همچنین می تواند با احساس سوزش و قرمزی همراه باشد که شبیه بثورات پوشک در اطراف پوست دور چشم به دلیل تخلیه چرک است.

سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

حفظ رژیم غذایی سالم و خوردن غذاهای غنی از امگا ۳ ، امگا ۶ و ویتامین C مانند ماهی ، روغن زیتون و مرکبات به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب ناشی از فیستول کمک می کند. همچنین اگر پزشک شما عاقلانه می داند ممکن است مکمل مصرف کنید.

ورزش ، نوشیدن مقدار زیادی آب ، خوب خوابیدن و رعایت نکات بهداشتی نیز گام های بزرگی است که می توانید در جهت سلامت خود داشته باشید. و اگر عادت های بدی دارید – مانند سیگار کشیدن – این را دلیل ترک کنید.

فعال بمان

اگر شرایط شما امکان انجام ورزشهای ساده و ملایم مانند پیاده روی آهسته را فراهم می کند ، این کار را برای سلامتی خود و کمک به از بین بردن استرس انجام دهید. استرس می تواند بر روحیه عمومی شما تأثیر بگذارد و باعث ایجاد مشکلات و تحریک معده شما شود. سپس این امر بر سیستم گوارشی و عادات غذایی شما به طور کلی تأثیر می گذارد ، که یک چرخه معیوب ایجاد می کند.

درمان های خانگی فیستول مقعدی

همیشه در صورت احساس درد یا ناتوانی در ادامه ، مدتی توقف کرده و نفس خود را حبس کنید. این بدن شماست که به شما می گوید نمی تواند تحت فشار قرار گیرد.

هر گونه ورزش سبک یا تمرینات ورزشی که می توانید انجام دهید ، از پزشک خود بخواهید. حتی در خانه ، یوگا توسط بسیاری از پزشکان توصیه می شود تا ذهن شما را روشن کرده و ورزش را از بین ببرند

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.