فواید کره بادام زمینی که ممکن است شما را شگفت زده کند

کره بادام زمینی یک ماده اصلی در بسیاری از خانه ها است. از ساندویچ گرفته تا اسموتی و سس، این یک ماده همه کاره است که می تواند در غذاهای شیرین و خوش طعم استفاده شود. کره بادام زمینی که سرشار از پروتئین و چربی های سالم است، یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی سالم است. اما ممکن است از یکی از مزایای دیگر آن اطلاعی نداشته باشید. به گزارش فود، کره بادام زمینی می تواند به درمان ترک لب هایتان کمک کند. رژیم غذایی کم ویتامین B می تواند به عوارض جانبی منفی زیادی از جمله خشکی و پوسته شدن لب ها کمک کند. کره بادام‌زمینی حاوی چندین ویتامین B است که می‌تواند به شما کمک کند تا به حالتی سالم و هیدراته برگردید.در حین لذت بردن از یک میان وعده خوشمزه، فواید زیادی برای سلامتی می خواهید؟ کمی کره بادام زمینی بخور!

خشکی لب‌ها همچنین می‌تواند ناشی از خشکی هوا، زبان زدن مکرر لب‌ها و خوردن غذاهای تند باشد. اگر می بینید که اغلب با لب های ترک خورده سروکار دارید، به عادات سبک زندگی خود توجه کنید. ممکن است لازم باشد رژیم غذایی خود را تغییر دهید یا از لیسیدن لب های خود اجتناب کنید. استفاده از مرهم بر روی لب های خود در شب و نوشیدن آب فراوان نیز می تواند به جلوگیری از این اتفاق آزاردهنده کمک کند.

فواید کره بادام زمینی

سایر فواید کره بادام زمینی برای سلامتی

لب های سالم تنها فایده ای نیست که می توانید از کره بادام زمینی دریافت کنید. این غذا حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین E، فولات، منیزیم و مس است (از طریق Healthline). همچنین حاوی ویتامین های B3، ۵ و ۶ است. کره بادام زمینی دارای مقدار زیادی چربی و پروتئین مفید برای قلب است تا شما را بعد از خوردن سیر نگه دارد.دکتر Ilyse Schapiro ، به Eat This, Not That گفت:پروتئین، فیبر و چربی سالم موجود در کره بادام زمینی می‌تواند به شما کمک کند که روز را شروع کنید یا به عنوان یک بعد از ظهر آماده کنید. . همچنین به ثابت نگه داشتن قند خون کمک می کند .

کره بادام زمینی از بادام زمینی تهیه می شود که بخشی از گروهی از مواد غذایی است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ توسط دانشگاه وندربیلت، رژیم غذایی حاوی آجیل هر روز نشان داده است که خطر کلی مرگ را کاهش می دهد. جنیفر، متخصص تغذیه می گوید: آجیل دارای پروفایل چربی سالم (شامل چربی های تک و چند غیراشباع) غنی از آنتی اکسیدان ها، حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم است که به حفظ فشار خون سالم کمک می کند، سرشار از فیبر است و حاوی فیتواسترول های گیاهی برای قلب است.

خوردن کره بادام زمینی به محافظت از بینایی شما کمک می کند

تأثیر رژیم غذایی بر سلامت چشم اغلب نادیده گرفته می شود. با این وجود، طبق گفته موسسه ملی سلطنتی افراد نابینا، یک رژیم غذایی سالم عاملی برای جلوگیری از ایجاد بیماری های چشمی است. احتمالاً خوشحال خواهید شد که بدانید کره بادام زمینی می تواند به محافظت از چشمان شما کمک کند، به خصوص اگر روزانه آن را می خورید.

به گفته MedicineNet، این تا حد زیادی به دلیل محتوای ویتامین E در کره بادام زمینی است که برای حفظ سلامت چشم ضروری است – به ویژه در مورد پیشگیری از دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن، که به مرور زمان به بینایی مرکزی آسیب می‌زند و آن را کاهش می‌دهد.

در مطالعه ای که سایت به آن ارجاع داده است، مشخص شد که ویتامین E به طور قابل توجهی در پیشگیری از دژنراسیون ماکولا، با کاهش ۸۲ درصدی شیوع بیماری در برخی از بخش‌های شرکت‌کننده، کمک می‌کند. این خبر خوشایند برای دوستداران کره بادام‌زمینی و حتی نوتلا است. طرفداران، زیرا فندق همچنین منبع خوبی از ویتامین E است .

خوردن کره بادام زمینی به حفظ توده عضلانی کمک می کند

اگر به دنبال عضله سازی در باشگاه هستید – یا از دستاوردهایی که قبلاً به دست آورده اید محافظت کنید – ممکن است از شنیدن این موضوع خوشحال شوید که خوردن هر روز کره بادام زمینی می تواند به قوی و سالم ماندن ماهیچه های شما کمک کند.

کره بادام زمینی یک غذای پر انرژی است که معمولاً حدود ۲۰۰ کالری و ۷ گرم پروتئین در هر دو قاشق غذاخوری تامین می کند. با توجه به اینکه مصرف کالری و پروتئین کافی برای ساخت عضله ضروری است و پروتئین به ویژه برای ترمیم آن مهم است، دلیلی وجود دارد که بدنسازان این اسپری را دوست دارند.

چربی های سالم کره بادام زمینی نیز نقش مهمی در حفظ سلامت عضلات دارند. در ترکیب با پروتئین، چربی‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع موجود در PB مورد علاقه شما می‌تواند به کند کردن هضم کمک کند، بنابراین بدن را از تجزیه عضلات برای انرژی (از طریق عضله و تناسب اندام) باز می‌دارد.

اگر به طور منظم کره بادام زمینی بخورید، سلامت قلب شما محافظت می شود

با توجه به اینکه از هر چهار مرگ یک نفر در آمریکا به دلیل بیماری قلبی رخ می دهد (یک نفر در هر ۳۶ ثانیه)، مراقبت از سلامت قلب ما ضروری است (از طریق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری). اگر از طرفداران کره بادام زمینی هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید خوردن هر روز آن می تواند به حفظ سلامت قلب شما کمک کند.

این تا حد زیادی به دلیل ترکیب چربی کره بادام زمینی است. کره بادام زمینی حاوی سه نوع چربی مختلف، اشباع، تک غیراشباع و چندغیراشباع است، اما این دو مورد آخری هستند که به آن فواید محافظت از قلب را می دهند. این چربی‌های مفید به کاهش فشار خون و کاهش تجمع پلاک در شریان‌ها کمک می‌کنند، که می‌تواند به قلب شما آسیب برساند .

خوشبختانه، نسبت چربی‌های سالم‌تر به چربی‌های اشباع شده کمتر جذاب در کره بادام‌زمینی با روغن زیتون برابری می‌کند، چربی دیگری که به‌خاطر ویژگی‌های سلامت قلبش شناخته شده است. این موضوع توسط تعدادی از مطالعات تأیید شده است که نشان می دهد افرادی که کره بادام زمینی و آجیل می خورند نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۹ درمان خانگی بی خطر برای سرماخوردگی و سرفه در دوران بارداری ” را نیز مطالعه بفرمایید.

خطر ابتلا به سرطان سینه به لطف کره بادام زمینی می تواند کاهش یابد

بر اساس گزارش انجمن سرطان آمریکا، سرطان سینه دومین سرطان شایع در زنان آمریکایی است. با توجه به اینکه زنان در طول زندگی خود از یک هشتم شانس ابتلا به سرطان سینه دارند، انجام اقداماتی برای به حداقل رساندن سرطان سینه مهم است. خوشبختانه، اگر روزانه کره بادام زمینی بخورید، ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهید – به خصوص اگر جوان هستید.

در مطالعه ای که در پژوهش و درمان سرطان سینه منتشر شد، ارتباط بین مصرف پروتئین و چربی های گیاهی و ابتلا به بیماری خوش خیم پستان (BBD)، وضعیتی که می تواند شما را بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دهد، در بین افراد قبل از سرطان پستان مورد بررسی قرار گرفت. دختران نوجوان و نوجوان این مطالعه نشان داد که وعده های روزانه چربی های گیاهی و پروتئین از برخی غذاها، از جمله کره بادام زمینی، به معنای کاهش خطر ابتلا به BBD است. این مطالعه نشان داد: «دختران با سابقه خانوادگی سرطان سینه در صورت مصرف این غذاها یا چربی های گیاهی، به میزان قابل توجهی در معرض خطر کمتری قرار داشتند. با چنین ارتباط قدرتمندی، گنجاندن بخش‌های منظم کره بادام‌زمینی در رژیم غذایی ایده‌ای هوشمندانه است – به‌ویژه اگر در معرض خطر سرطان سینه هستید.

فواید کره بادام زمینی

چگونه بفهمیم که کره بادام زمینی خراب شده است؟

بعد از اطلاع از برخی از فواید کره بادام زمینی ،حالا ببینیم از کجا باید تشخیص دهیم که کره بادام زمینی فاسد شده است؟ اگر مطمئن نیستید که شیشه کره بادام زمینی شما خراب شده است، می توانید تاریخ انقضا را بررسی کنید یا یک تست طعم سریع انجام دهید. کره بادام زمینی تاریخ مصرف گذشته طعم خشک و ترش دارد و بوی بدی می دهد. همچنین ممکن است رنگ آن تیره تر به نظر برسد. این به این دلیل است که کره بادام زمینی هر چه بیشتر در معرض اکسیژن قرار گیرد فاسد و پوسیده می شود. این به عنوان rancidification شناخته می شود. خوشبختانه، با این حال، این فرآیند می تواند مدت زیادی طول بکشد. به طور کلی، تبخیر تا ۹ تا ۱۲ ماه پس از خرید و باز کردن یک شیشه جدید رخ نمی دهد.

همانطور که گفته شد، خوردن کره بادام زمینی فاسد و تاریخ مصرف گذشته خطرناک نیست. این فقط ناخوشایند است. ماریبت کازین، استاد علوم غذایی در دانشگاه پردو در ایندیانا، به لایو ساینس گفت: “اگر آن را بخورید به شما آسیبی نمی رساند – فقط طعم بدی خواهد داشت.”

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.