۹ درمان خانگی بی خطر برای سرماخوردگی و سرفه در دوران بارداری

 درمان خانگی برای سرماخوردگی و سرفه در دوران بارداری

سرماخوردگی و سرفه هرگز یک بیماری خوشایند نیست ، اما به خصوص در بارداری بسیار ناخوشایند است که نمی توانید با خیال راحت از داروهای معمول بدون نسخه برای تسکین علائم استفاده کنید.در دوران بارداری ، کاملاً طبیعی است که در مورد هرگونه ناراحتی جزئی و گرفتگی سلامتی که ممکن است با توجه به پیامدهای آن بر رشد و سلامت نوزاد متولد نشده ، مواجه شوید ، استرس داشته باشید.امروز ما برای شما داروهای خانگی برای بهبود سرفه و سرماخوردگی در بارداری آورده ایم که میتوانید با خیال راحت تری از آنها استفاده کنید.

 سرماخوردگی و سرفه در دوران بارداری

سرماخوردگی و سرفه عفونت های ویروسی شایع دستگاه تنفسی فوقانی است که بینی ، گلو ، سینوس ها و مجاری هوایی فوقانی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. بیش از ۲۰۰ ویروس وجود دارد که می تواند علائم سرماخوردگی را ایجاد کند ، که ویروس راینو ممکن است معمول ترین فرد مشکوک به آن باشد.این عفونت به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و علائم آن معمولاً به مدت یک هفته ادامه دارد ، اگرچه سرفه همراه می تواند حدود ۳ هفته ادامه داشته باشد.

برخلاف عفونت باکتریایی ، آنتی بیوتیک های منظم در برابر عفونت های ویروسی بی اثر هستند. بنابراین ، سرماخوردگی یکی از این عفونت های خفیف است که هیچ درمان یا پادزهر ایجاد نشده است. در بسیاری از مواقع ، باید از درمان سرماخوردگی منتظر بمانید و از داروهای خانگی برای تسکین علائم خود استفاده کنید.

در دوران بارداری ، سیستم ایمنی بدن زن با سرعت کمتری عمل می کند. این پاسخ ایمنی کاهش یافته یک مکانیسم طبیعی و ضروری بدن برای جلوگیری از هدف قرار دادن سیستم ایمنی بدن با رشد آنتی بادی بر روی جنین در حال رشد است ، مانند سایر موجودات خارجی.

علائم سرماخوردگی و سرفه در دوران بارداری

اولین علامت سرماخوردگی و سرفه به طور معمول خارش یا گلودرد است. علائم دیگر عبارتند از:

آبریزش بینی که ممکن است بعداً گرفتگی پیدا کند
عطسه مداوم
احساس خستگی
سرفه خشک
تب خفیف (کمتر از ۱۰۰ فارنهایت)
در حالی که از طریق خستگی و علائم سرماخوردگی رنج می برید ، مهم است بدانید که به طور معمول برای کودک شما خطرناک نیست.

احتیاط: هیچ داروی سرماخوردگی را بدون تأیید قبلی از طرف ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مصرف نکنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله۲۳ داروی خانگی برای درمان طبیعی سرفه ” را نیز مطالعه بفرمایید.

درمان سرماخوردگی و سرفه در بارداری

در اینجا بهترین درمان های خانگی برای تسکین سرماخوردگی و سرفه در دوران بارداری آورده شده است.

۱-دوش گرفتن

برای کاهش تب در هنگام سرماخوردگی و سرفه ، می توانید دوش بگیرید. این یکی از ایمن ترین ، آسان ترین و کاملاً طبیعی روش های پایین آوردن و عادی سازی دمای بالای بدن است.

دو یا سه بار در روز حمام بگیرید. پارچه ای تمیز را در آب لوله کشی دمای اتاق خیس کنید ، آب اضافی آن را بیرون آورده و سپس زیر بغل ، پا ، دست ها و کشاله ران را بزنید تا دمای بدن شما کاهش یابد.
یک حمام یا دوش آب سرد بگیرید.
گزینه دیگر قرار دادن یک پارچه سرد و مرطوب بر روی پیشانی خود و تغییر آن هر چند دقیقه یک بار است.
احتیاط: از استفاده از آب خیلی سرد خودداری کنید یا اگر شروع به لرزیدن می کنید ، آن را متوقف کنید. لرز باعث می شود دمای بدن حتی بیشتر شود.

 درمان خانگی برای سرماخوردگی در بارداری

۲- آب نمک

مجاری بینی مسدود شده به راحتی باعث ناراحتی کیک در اثر سرماخوردگی و سرفه می شود ، به خصوص در دوران بارداری. یک درمان برای این علامت که به ندرت اثر خود را از دست می دهد آب نمک است.

آب نمک با مرطوب کردن مجاری بینی ، پاکسازی مخاط جمع شده از سوراخ های بینی و تسکین بافت ملتهب بینی به عنوان یک ضد احتقان بینی عمل می کند. این به نوبه خود به شما کمک می کند تنفس راحت تر و راحت تری انجام شود.

کارشناسان اتفاق نظر دارند که از اسپری نمکی بینی می توان با خیال راحت برای رفع گرفتگی بینی در بارداری استفاده کرد ، زیرا کاملاً بی ضرر هستند.

½ قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب مقطر یا جوشانده مخلوط کنید. با استفاده از قطره چکان چند قطره از محلول را یک بار در سوراخ های بینی خود قرار دهید ، در حالی که سر شما به سمت عقب متمایل است. سپس ، بینی خود را به آرامی منفجر کنید تا مخاط و محلول اضافی از بین برود. حداکثر سه بار در روز از این درمان استفاده کنید.همچنین برای تسکین گلو درد ، روزانه دو یا سه بار با این محلول غرغره کنید.

۳- سوپ مرغ خانگی

نوشیدن یک کاسه داغ سوپ مرغ یکی از خوشمزه ترین و آرامش بخش ترین راه های درمان سرماخوردگی در بارداری است.

چاشنی های معطر باعث افزایش باز شدن مجاری هوایی فوقانی می شوند و باعث حذف مخاط حبس شده در آنجا می شوند. همراه با چای داغ ، سوپ مرغ به بهبود عملکرد مژک های محافظ در مجاری بینی کمک می کند و بدن را در برابر ویروس ها و باکتری های ناخواسته محافظت می کند.

محققان دریافته اند که سوپ مرغ حاوی تعدادی ماده با فعالیت دارویی مفید است که از بهبود سریعتر عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی پشتیبانی می کند.

دستورالعمل ایده آل خانگی شامل مرغ همراه با کرفس ، پیاز ، هویج ، جعفری ، قارچ و جعفری برای خواص دارویی و آنتی اکسیدانی است.

افزودن ادویه هایی مانند مریم گلی ، آویشن ، نمک و فلفل توانایی بدن را در مهار نوتروفیل ها تقویت می کند. فعالیت های کموتاکسیک نوتروفیل با پاسخ بدن شما به عفونت های ویروسی مرتبط است.

ادامه درمان های خانگی برای تسکین سرماخوردگی و سرفه در دوران بارداری :

۴- زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از داروهای آزمایش شده برای سرماخوردگی و سرفه در دوران بارداری است.

سوپ زنجبیل ، شامل آب گرم همراه با پودر زنجبیل خشک یا زنجبیل خام رنده شده ، به عنوان یک غذای راحت مناسب برای افرادی است که در معرض حمله سرما قرار دارند ، زیرا به آنها در گرم نگه داشتن کمک می کند.

آنچه زنجبیل را بیشتر برای زنان باردار ترجیح می دهد این است که هیچ خطری برای سلامتی آنها یا کودک آنها ندارد و جایزه تسکین بیماری صبحگاهی آنها را تا حدی فراهم می کند. برخی حتی زنجبیل را برای تسکین دل درد ملایم مفید دانسته اند ، ناراحتی گوارشی که مادران انتظار کاملاً با آن آشنا هستند.

۱ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را به ۱½ فنجان آب اضافه کنید. بجوشانید و سپس بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد. صاف کرده و عسل و آبلیمو را اضافه کنید. این چای گیاهی را بیش از سه بار در روز بنوشید.

روش دیگر ، شما می توانید یک قطعه کوچک زنجبیل پاشیده شده با نمک دریا را دو تا سه بار در روز بجوید.
احتیاط: قبل از استفاده از زنجبیل به عنوان درمان ، اگر سابقه یا خطر اختلالات خونریزی واژینال در دوران بارداری دارید ، با متخصص زنان خود مشورت کنید.

۵- زردچوبه

از مدت ها قبل از زردچوبه برای تسکین سرماخوردگی و سرفه استفاده می شده و یکی دیگر از گزینه های ایمن در دوران بارداری است.

خواص موجود در زردچوبه می تواند ایمنی شما را تقویت کند و می تواند در تسکین گلو درد و التهاب بینی موثر باشد.

۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه و کمی فلفل سیاه خرد شده را به ۱ لیوان شیر گرم اضافه کنید. این را دو بار در روز بنوشید.
هر یک از پودر زردچوبه و نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و آنها را خوب مخلوط کنید. برای تسکین گلودرد از این مخلوط دو بار در روز غرغره کنید.
احتیاط: زردچوبه تا زمانی که به عنوان ادویه برای غذاهای فصلی مصرف شود برای زن باردار بی خطر است. مکمل های زردچوبه یا استفاده از ادویه به عنوان نوعی داروی جایگزین در دوران بارداری کاملاً ممنوع است.

علاوه بر این ، در صورت بروز هرگونه حساسیت قبلی به زردچوبه ، بهتر است زنان باردار از استفاده از این دارو خودداری کنند.

۶- مایعات

هنگام مواجهه با سرماخوردگی یا سرفه ، بسیاری از مردم آب کافی نمی نوشند. مرطوب نگه داشتن بدن به ویژه در دوران بارداری برای سلامتی مادر و کودک بسیار مهم است.

این ضرورت زمانی بیشتر می شود که سیستم ایمنی بدن مادر مشغول مبارزه با عفونت مانند سرماخوردگی باشد. هیدراته ماندن به نازک شدن ترشحات بدن کمک می کند ، دفع موکوس و کاهش احتقان را آسان تر می کند.

در فواصل منظم آب ولرم بنوشید. برای حفظ هیدراتاسیون مناسب باید حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز بنوشید.
همچنین می توانید چای بدون کافئین مخلوط با عسل خام بنوشید.
آب میوه ها ، سوپ سبزیجات ، آبگوشت های شفاف یا هر رژیم غذایی مایع دیگری به حفظ آب بدن کمک می کند و علائم شما را تسکین می دهد.
از مصرف کافئین خودداری کنید ، زیرا خاصیت ادرار آور آن می تواند بر روی بدن اثر کم آبی داشته باشد.

 درمان خانگی برای سرماخوردگی

نکات پایانی:

علائم سرماخوردگی به مدت ۱۰-۱۴ روز ادامه دارد و نکته منفی این است که دقیقاً همانطور که در حال بهبودی کامل هستید ، ممکن است عفونت ویروسی دوباره برگردد. اگر شک دارید که علائم به تدریج بدتر می شوند یا حتی پس از ۲ هفته متوجه هیچ آه بهبودی نمی شوید ، ممکن است بخواهید پزشک را در مورد شرایط خود پر کنید.از طرف دیگر ، علائم مشابه آنفولانزا باید بلافاصله به متخصص زنان گزارش شود. علائم نگران کننده شامل موارد زیر است:

تب (دمای بیش از ۱۰۰٫۴ F)
لرز
مشکل تنفس
سرگیجه
گیجی
استفراغ شدید

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.