فواید شگفت انگیز کره کاکائو برای سلامتی

به نظر شما کره کاکائو فقط برای زیبایی و پوست است؟ شما اشتباه می کنید، این چربی خوش طعم به دست آمده از دانه های کاکائو دارای مزایای بالقوه بی شماری برای سلامتی است. کره کاکائو منبع شگفت انگیزی از درشت مغذی های ضروری است که شامل کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها می شود. تقریبا ۱۴ گرم را نگه می دارد. چربی های تک اشباع دوستدار قلب (اسید اولئیک و غیره) و چربی های اشباع شده (اسید استئاریک، اسید پالمیتیک و غیره) با مقدار ناچیزی کلسترول. محتوای فیبر رژیمی کره کاکائو نیز بسیار بالا است.

مواد معدنی ضروری زیادی در کره کاکائو وجود دارد. اینها آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، مس، سلنیوم، فسفر، روی و غیره هستند. از آنجایی که سرشار از چربی است، نسبتاً کالری بالایی دارد. یک اونس کره کاکائو ۲۴۸ کالری تولید می کند. ما در زیر ۱۰ فایده شگفت انگیز کره کاکائو برای سلامتی را برای شما فهرست کرده ایم. نگاهی بیاندازید:

فواید کره کاکائو برای سلامتی

شگفت انگیزترین فواید کره کاکائو برای سلامتی

خواص آنتی اکسیدانی قوی

ظرفیت آنتی اکسیدانی کره کاکائو نسبتاً بالاتر از بسیاری از خوراکی های دیگر مانند چای سبز و غیره است. دارای سطوح بسیار بالایی از فلاونوئیدها و همچنین فیتوکمیکال های فنلی است که به خواص آنتی اکسیدانی کمک می کند و از بدن ما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

فشار خون را کنترل می کند

خواص آنتی اکسیدانی کره کاکائو به کنترل فشار خون ما کمک می کند. آنتی اکسیدان ها به شکل گیری اکسید نیتریک در بدن کمک می کنند. رگ‌های خونی را با افزایش خاصیت ارتجاعی آن‌ها شل می‌کند، که تغییرات مثبتی در سطح فشار خون ما (هم سیستولیک و هم دیاستولیک) ایجاد می‌کند.

سطح کلسترول را محدود می کند

نه تنها کره کاکائو به خودی خود کلسترول بسیار کمی دارد، بلکه اثرات هیپوکلسترولمیک شگفت انگیزی بر کلسترول خون ما نیز دارد. طبق یک تحقیق تحقیقاتی، کره کاکائو می تواند سطح تری گلیسیرید و لیپوپروتئین های با چگالی کم (LDL) یا “کلسترول بد” را در جریان خون ما تا حد زیادی کاهش دهد. حتی می تواند سطح لیپوپروتئین های با چگالی بالا (HDL) یا “کلسترول خوب” را در بدن ما افزایش دهد و در نتیجه سطح کلسترول خون ما را تثبیت کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۹ درمان خانگی بی خطر برای سرماخوردگی و سرفه در دوران بارداری ” را نیز مطالعه بفرمایید.

از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند

همانطور که قبلا گفته شد، کره کاکائو حاوی طیف وسیعی از فلاونوئیدها (کاتچین، اپی کاتچین، پروسیانیدین و غیره) است که به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل می کنند. آنها با جلوگیری از آسیب های سلولی ناشی از رادیکال های آزاد و تسهیل عملکردهای مختلف اندوتلیال، قلب را قوی تر می کنند. فلاونوئیدها همچنین برای جلوگیری از تشکیل لخته های خون با کند کردن تجمع پلاکت ها و همچنین تغییر “هموستاز اولیه” (زمان مورد نیاز خون برای لخته شدن) شناخته شده اند. اینها می توانند شرایط پزشکی شدید مانند ترومبوز، آترواسکلروز و غیره را دور نگه دارند، که در نهایت از اختلالات قلبی عروقی کشنده مانند سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی قلبی و غیره جلوگیری می کند.

مغز را سالم نگه می دارد

محققان ثابت کرده اند که کره کاکائو دارای مزایای محافظت کننده عصبی عالی است که به سلامت مغز ما کمک می کند. اساساً جریان خون را در سراسر سلول های مغز تحریک می کند تا آنها بتوانند عملکرد طبیعی خود را به طور موثر انجام دهند. در نتیجه می توانیم از بیماری های عصبی عروقی مختلف دور بمانیم. قابلیت های یادگیری و عملکرد حافظه ما نیز بهبود می یابد.

اختلالات عصبی را درمان می کند

علاوه بر حفظ سلامت مغز، کره کاکائو همچنین می تواند نقش کلیدی در درمان اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و غیره داشته باشد. با داشتن مواد شیمیایی گیاهی بسیار موثر مانند کاتچین و اپی کاتچین، می تواند از غشای سلول های عصبی محافظت کند. از سمیت سلولی همچنین اثرات منفی استرس اکسیداتیو بر ذهن ما را کاهش می دهد و در نتیجه از آسیب های سلولی جلوگیری می کند.

مزایای ضد سرطان زا را ارائه می دهد

مشخص شده است که کره کاکائو حاوی مقادیر زیادی پروسیانیدین همراه با فلاونول ها است که به طور تجمعی فواید ضد سرطان زایی برای انسان دارد. گنجاندن کره کاکائو در رژیم غذایی معمولی می تواند اثرات ضد تکثیر و همچنین شیمی درمانی بر روی سلول های سرطانی داشته باشد به طوری که رشد آنها مهار شده و سلول های تحت درمان به طور موثر بهبود می یابند.

جلوی دیابت را می گیرد

کره کاکائو اثرات کاهش قند خون چشمگیری بر بدن ما دارد. می تواند متابولیسم گلوکز را به طور قابل توجهی بهبود بخشد، که به تنظیم سطح قند در جریان خون کمک می کند. از سوی دیگر، خواص آنتی اکسیدانی این ماده می تواند با از بین بردن رادیکال های آزاد و جلوگیری از آسیب های سلولی، عوارض طولانی مدت دیابت را از بین ببرد.

فواید کره کاکائو

آسم برونش را تسکین می دهد

مصرف کره کاکائو در تسکین آسم برونش نیز مفید است. این ماده دارای دو جزء منحصر به فرد به نام های تئوفیلین و گزانتین است که می تواند لوله های برونش فشرده شده را باز کند و جریان هوا را از طریق آنها آسان تر کند. اینها باعث آرامش در اسپاسم برونش می شوند، تنگی نفس را درمان می کنند و آسم را تسکین می دهند. اینها برخی از فواید شگفت انگیز کره کاکائو برای سلامتی است. بنابراین دفعه بعد، مصرف مقدار کمی از آن را فراموش نکنید و در عین حال پوست خود را با آن نوازش کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.