فواید بی نظیر تخم بلدرچین،از تثبیت فشار خون تا کاهش وزن

تخم بلدرچین محصولی است که استفاده از آن در چند دهه گذشته به سرعت در حال افزایش است. این به دلیل تعداد زیادی مواد مغذی، ویتامین ها و عناصر کمیاب موجود در تخم بلدرچین است. برای حداکثر سود، محصول باید تازه و قابل استفاده باشد. شایان ذکر است که تخم بلدرچین مانند تخم هر پرنده دیگری می تواند خطرات جانبی برای انسان داشته باشد.فواید تخم بلدرچین چیست؟ در ادامه مطلب با خواص و مزایای استفاده از تخم بلدرچین در برنامه غذایی برای سلامتی آشنا میشوید.

چگونه تازه بودن تخم بلدرچین را بررسی کنیم؟

برای اطمینان از تازگی و سلامت تخم بلدرچین ، باید از چندین قانون برای انتخاب آنها استفاده کنید. اصلی ترین آنها به شرح زیر است:

قبل از خرید، محصول را باید در یخچال یا داخل خانه با دمای ۲۰ درجه سانتیگراد نگهداری کرد، اما در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.

تخم  باید عاری از ذرات خاک، کاه یا کرک باشد.

تخم بلدرچین با کیفیت باید پوسته کامل داشته باشد. میکروارگانیسم ها می توانند از طریق شکاف ها و حتی کوچکترین آسیب ها نفوذ کنند. به یاد داشته باشید که پوسته تخم بلدرچین بسیار نازک تر و نرم تر از پوسته مرغ است.

برای ایمنی تخم بلدرچین، تازگی و طراوت کلیدی است. این به دلیل این واقعیت است که پروتئین آنها حاوی مقدار زیادی لیزوزیم – یک آنتی بیوتیک طبیعی حیوانی است. همان لیزوزیم در بدن انسان وجود دارد. از ورود باکتری ها جلوگیری می کند. در تخم های قدیمی، لیزوزیم از بین می رود و باکتری ها آزادانه در پروتئین و زرده تکثیر می شوند. تخم بلدرچین پیر می تواند منبع سالمونلا و هر گونه عفونت باکتریایی دیگر باشد.

خاصیت تخم بلدرچین برای بدن

تازه بودن تخم بلدرچین را در خانه به روش زیر بررسی کنید:

آزمایش با آب . این روش نه تنها در رابطه با مرغ، بلکه در رابطه با تخم بلدرچین نیز بی عیب و نقص عمل می کند. برای این کار به یک لیوان معمولی و آب نیاز دارید. یک یا چند تخم را در یک لیوان فرو کنید. اگر غرق شوند، به معنای تازه است، اگر شناور شوند – قدیمی است.

یک تخم  را روی ترازو آشپزخانه وزن کنید. محصول تازه سنگین تر از کهنه است. وزن آن باید بالای ۱۰ گرم باشد. اگر وزن تخم مرغ کمتر باشد، به احتمال زیاد کهنه شده است. به عنوان یک قاعده، تخم مرغ های قدیمی حدود ۸ گرم وزن دارند.(البته بسته به تخم پرنده ای که خریده اید هم دارد مطمئنا تخم بلدرچین با تخم مرغ یا … متفاوت است)

زرده و سفیدش را بررسی کنید. برای انجام این کار، تخم را در بشقاب بشکنید و در نور روز با دقت به آن نگاه کنید. پروتئین و زرده باید شکل خود را حفظ کنند. مرز جدایی بین آنها باید مشخص باشد. پروتئین به طور مساوی فضای اطراف زرده را می پوشاند. اگر مرز بین زرده و پروتئین پاک شود و بدون شکل روی سطح بشقاب پخش می شود، پس کهنه است.

فواید تخم بلدرچین برای زنان و مردان

تخم بلدرچین فواید غیرقابل انکاری برای بدن انسان دارد. خوردن تنها چند قطعه در روز کمبود آنزیم های ارزشمند را جبران کرده و نشاط می بخشد. این محصول رژیمی به طور گسترده در رژیم غذایی روزانه افراد وزنه بردار استفاده می شود. با این حال، در صورت استفاده زیاد از آن می تواند آسیب قابل توجهی به همراه داشته باشد، بنابراین باید به درستی مصرف شود.

خاصیت تخم بلدرچین چیست؟

بسیاری از مردم نمی دانند که تخم بلدرچین یک انبار واقعی آنزیم های ارزشمند، به ویژه پروتئین است. حاوی پروتئین بسیار بیشتری نسبت به محصول بدنام مرغ است. این چیزی است که ارزش منوی دیابتی ها و افراد چاق را تعیین می کند.

علاوه بر پروتئین طبیعی،تخم بلدرچین تمام ویتامین‌های گروه B، توکوفرول، ویتامین D، اسید نیکوتین، رتینول، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های مناسب را در خود دارد.
تجمع پتاسیم، فسفر و آهن چشمگیر است. در تخم بلدرچین، عناصر ذکر شده ۳ برابر بیشتر از تخم مرغ است. علاوه بر این، تخم بلدرچین سرشار از لیزین، منیزیم، تیروزین، کلسیم، مس، تریپتوفان، گلیسین، کبالت، روی، متیونین، منگنز است.

در مورد محتوای کالری، این شاخص از علامت تخم مرغ فراتر می رود. با این حال، این با سود بسیار بیشتر برای بدن انسان تکمیل می شود. ۱۰۰ گرم محصول ۱۶۷ کیلو کالری است. با همه اینها وزن یک تخم بلدرچین حدود ۱۲-۱۶ گرم است.

فواید تخم بلدرچین

تخم بلدرچین فشار خون را تثبیت می کند، و شاخص هایی را به نقطه مطلوب هدایت می کند. بنابراین، این محصول از نظر کنترل فشار خون بالا  ارزشمند است .

این ترکیب مسئول حفظ عملکردهای محافظتی است. تخم بلدرچین اجازه نمی دهد تا ارگانیسم های بیماری زا به داخل نفوذ کنند و ایمنی را آلوده کنند.

برای کسانی که فعالیت ذهنی زیادی دارند، خوردن تخم بلدرچین برای بهبود کارایی مغز مفید است. بنابراین، عناصر میکرو و ماکرو ورودی، حافظه را بهبود می بخشد، با تقویت عضلات و روان کردن مدار، بینایی را پشتیبانی می کند.

محتوای کلسیم و پروتئین باعث تقویت مینای دندان، مبارزه با پوسیدگی، چین و چروک ، ناخن های ضعیف می شود.تخم بلدرچین برای خوردن مفید است .

تخم بلدرچین فضای خالی استخوان ها را پر می کند، بنابراین مصرف آن در دوران کودکی بسیار مهم است. بنابراین کودک یک وضعیت صحیح، یک اسکلت تشکیل می دهد، خطر دیستروفی کاهش می یابد. افراد مسن برای جلوگیری از زوال عقل پیری باید تخم بلدرچین بخورند.

مهم نیست که چقدر عجیب به نظر می رسد، اما تخم بلدرچین هوش، تیزبینی ذهن و هوش عمومی را توسعه می دهد. آنها اغلب در رژیم غذایی دانش پژوهان، دانش آموزان، دانش آموزان، مقامات و سایر کارمندان “ذهنی” گنجانده می شوند.

تخم بلدرچین به کاهش وزن کمک می کند، حاوی مقدار زیادی پروتئین است که پلاک های چربی را از بین می برد. این محصول کلسترول مضر را از خون حذف می کند، به مجموعه سریع توده عضلانی کمک می کند.

افرادی که از کمبود کلسیم رنج می برند، نه تنها از تخم بلدرچین خام یا آب پز، بلکه از پوست بلدرچین نیز استفاده کنند. مواد تشکیل دهنده به تسکین راشیتیسم و ​​سایر بیماری های مشابه کمک می کند.

فواید تخم بلدرچین

آنتی اکسیدان های ورودی در ترکیب با اسیدهای آمینه سموم پیچیده را از بدن دفع می کنند. آنها تجمع رادیونوکلئیدها را متوقف می کنند و دسترسی خون به سلول های تومورهای بدخیم را مسدود می کنند. به لطف این، افراد مبتلا به سرطان فرصت بهبودی دارند.

تخم بلدرچین با کالری نسبتا کم به شما امکان می دهد از این محصول در رژیم غذایی بیماران دیابتی استفاده کنید. در نتیجه استفاده صحیح، پرش های شدید قند کاهش می یابد، سطح انسولین تنظیم می شود، وضعیت عمومی بیمار بهبود می یابد.

تخم بلدرچین علائم آسم، برونشیت و ذات الریه را از بین می برد. مصرف دوز، مخاط را از حفره دستگاه تنفسی (برای افراد سیگاری) حذف می کند.

مواد موجود در تخم بلدرچین وظیفه پاکسازی کبد و پر کردن حفره های موجود در ساختار آن (بازیابی حفره اندام داخلی) را بر عهده دارد. همین عنصر از رسوب نمک در ادرار جلوگیری می کند و در نتیجه عملکرد صحیح کلیه ها را عادی می کند.

تخم بلدرچین علائم التهاب معده را تسکین می دهد. آنها شاخص های اسیدیته را کاهش می دهند، در نتیجه پیشگیری و درمان عالی زخم معده و گاستریت در تمام مراحل انجام می شود.

موارد بالا همه حاکی از فایده و خواص زیاد تخم بلدرچین برای سلامتی است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا ویتامین C واقعا برای سرماخوردگی مفید است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

نحوه نگهداری تخم بلدرچین

تخم بلدرچین ها باید به صورت جداگانه بسته بندی شوند. آنها را نمی توان در یک قفسه با تخم مرغ و غاز و همچنین لبنیات، گوشت و ماهی نگهداری کرد. در مورد ماندگاری:

یک ماه در یک اتاق خنک.
یک هفته برای یک تخم آب پز در محفظه یخچال، به شرطی که پوسته آن سالم باشد.
سه روز در یخچال برای یک تخم مرغ آب پز بدون پوست.
برای تخم بلدرچین های آب پز خارج از یخچال بیش از ۱۲ ساعت طول نمی کشد.
بنابراین، می توان نتیجه گرفت که انتخاب تخم بلدرچین با کیفیت بالا آسان است. کافی است خود محصول و بسته بندی آن را به دقت بررسی کنید. بررسی تازگی تخم در خانه نیز دشوار نیست.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.