فقیرترین کشور جهان کدام است؟

بهترین شاخص برای ارزیابی اینکه کدام کشور فقیرترین کشور جهان است، تولید ناخالص داخلی (GDP) سرانه هر کشور است. این شاخص به ارزش کالاها و خدمات تولید شده توسط یک اقتصاد در سال جاری اشاره دارد تا معیار فعالیت اقتصادی یک کشور از طریق درآمد قابل تصرف برای هر فرد ساکن در آن کشور تعیین شود.آیا می خواهید بدانید کدام کشور دارای بالاترین نرخ فقر در جهان است؟

فقیرترین کشور جهان

بوروندی فقیرترین کشور جهان است، زیرا کمترین تولید ناخالص داخلی سرانه را در این سیاره دارد (تقریباً ۲۰۰ یورو برای هر نفر). در اینجا ما داده های بیشتری را برای درک بهتر وضعیت فقیرترین کشور جهان، بوروندی یا جمهوری بوروندی ذکر می کنیم:

این کشور آفریقایی ۱۲ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۴۲۹ سکنه دارد.
این کشور ۱۷۸۴ میلیون یورو بدهی دارد که معادل ۳۸٫۰۸ درصد تولید ناخالص داخلی آن است.
بر اساس داده های فائو، از هر ۱۰ خانوار در این کشور، ۷ خانوار برای دریافت یک وعده غذایی در روز مشکل دارند و از هر ۱۰ خانوار، ۲ خانوار چندین روز کامل را بدون غذا می گذرانند.
در سال ۲۰۲۰، میزان مرگ و میر بروندی ۷٫۶۱ ‰ و امید به زندگی تنها ۶۱٫۹۲ سال بود.
نرخ زاد و ولد در این کشور ۳۷٫۷۷‰ است که آن را در زمره کشورهایی با بالاترین نرخ زاد و ولد در جهان قرار می دهد. در واقع نرخ بالای زاد و ولد یکی از ویژگی های اصلی کشورهای فقیر است.

فقیرترین کشور جهان

فقیرترین کشورهای آمریکا

بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در آمریکای لاتین از فقر رنج می برند که از این میان حدود ۶۰ میلیون نفر از فقر شدید رنج می برند، رقمی که از سال ۲۰۱۷ به طور مداوم در حال افزایش است. این فهرست توسط جمهوری هائیتی رهبری می شود.

در هائیتی، بیش از نیمی از جمعیت در مناطق روستایی هستند که در مزارع کار می کنند. با این حال، خاک بسیار حاصلخیز نیست، زیرا در بسیاری از نقاط زمین فرسایش می یابد. به این ترتیب می بینیم که چگونه اکثریت مردم برای مصرف خانواده خود کشت می کنند. علاوه بر این، در سال‌های اخیر این جزیره تحت تأثیر طوفان‌ها و زلزله‌های ویرانگر مانند سال ۲۰۱۰ قرار گرفته است، اتفاقاتی که فقر را در این کشور آمریکای مرکزی به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

با وجود همه اینها، هائیتی قهوه، کاکائو، روغن های خوراکی از انواع مختلف، شکر و صنایع دستی و همچنین مواد معدنی مانند بوکسیت را به سایر نقاط جهان صادر می کند. به نوبه خود، بخش نساجی کمی بیش از ۷۰ درصد صادرات و ۸۵ درصد تولید ناخالص داخلی این منطقه را تشکیل می دهد.

اینها ۱۰ کشور فقیر قاره آمریکا در سال ۲۰۲۳ هستند که بر اساس تولید ناخالص داخلی سرانه آنها به دلار اندازه گیری می شود:

هائیتی: ۱۵۶۰ دلار
ونزوئلا: ۱۶۲۰ دلار
نیکاراگوئه: ۲۱۱۰ دلار
هندوراس: ۲۷۱۰ دلار
بولیوی: ۳۹۲۰ دلار
السالوادور: ۴۴۸۰ دلار
بلیز: ۴۷۲۰ دلار
سورینام: ۴۷۶۰ دلار
گواتمالا: ۴۷۷۰ دلار
پاراگوئه: ۵۲۶۰ دلار

فقیرترین کشورهای اروپا

اوکراین، یک کشور اروپایی متعلق به اتحاد جماهیر شوروی سابق و واقع بین مولداوی و رومانی، فقیرترین کشور اروپا محسوب می شود، زیرا تولید ناخالص داخلی سرانه آن ۲۹۶۳ هزار دلار است. در این کشور افراد حرفه ای کمتر بها داده می شوند.

این کشور متحمل مهاجرت شدید به سایر کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، اسپانیا و پرتغال شده است. یکی از منابع اصلی درآمد در این کشور، حواله های ارسالی توسط افرادی است که در جستجوی زندگی بهتر از ایالت خارج شده اند، همچنین برای کمک به عزیزان خود در اوکراین.

در زیر لیستی از ۱۰ کشور فقیر اروپا را به شما نشان می دهیم که بر اساس تولید ناخالص داخلی سرانه آنها به دلار در سال ۲۰۲۳ اندازه گیری شده است. لازم به ذکر است که اکثر این کشورها اتحاد جماهیر شوروی سابق را تشکیل می دادند:

اوکراین با ۲۹۶۳ دلار تولید ناخالص داخلی.
مولداوی با ۳۲۱۷ دلار تولید ناخالص داخلی.
کوزوو با ۴۴۰۲ دلار تولید ناخالص داخلی.
آلبانی با ۵۲۸۸ دلار تولید ناخالص داخلی.
بوسنی و هرزگوین با ۵۶۷۴ دلار تولید ناخالص داخلی.
مقدونیه شمالی با ۶۱۰۰ دلار تولید ناخالص داخلی.
بلاروس با ۶۳۰۶ دلار تولید ناخالص داخلی.
صربستان با ۷۲۴۳ دلار تولید ناخالص داخلی.
مونته نگرو با ۸۶۵۱ دلار تولید ناخالص داخلی.
بلغارستان با ۹۲۶۷ دلار تولید ناخالص داخلی.

فقیرترین کشورهای آسیا

آسیا با بیش از ۳٫۵ میلیارد نفر جمعیت بزرگترین قاره روی زمین است. این کشور همچنین دارای تعداد زیادی از کشورهای تحت تاثیر فقر شدید است.

بر اساس داده های صندوق بین المللی پول، فقیرترین کشور آسیا، افغانستان است، زیرا سرانه تولید ناخالص داخلی آن ۵۷۷٫۲۱ دلار است. افغانستان کشوری است که عمدتاً به زراعت وابسته است و بیش از ۶۰ درصد ساکنان آن در کشت غلات کار می کنند.

افغانستان دارای ذخایر بزرگ گاز است و می تواند با ذخایر خود اقتصاد خود را بهبود بخشد، اما این امر به دلیل جنگ های مداوم در کشور بسیار دشوار است. یکی دیگر از فعالیت های اقتصادی که در افغانستان انجام می شود، نساجی است، حوزه ای که در سال های اخیر به دلایل جنگ کاهش چشمگیری داشته است. افغانستان نیز یکی از خطرناک ترین کشورهای جهان است.

۱۰ فقیرترین کشور آسیا بر اساس تولید ناخالص داخلی سرانه آنها که توسط صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است عبارتند از:

افغانستان: ۴۹۹٫۴۴ دلار
یمن: ۶۴۵٫۱۳ دلار
تاجیکستان: ۸۳۳٫۵۵ دلار
نپالی: ۱۱۲۰ دلار
قرقیزستان: ۱۱۵۰ دلار
برمه/میانمار: ۱۳۳۰ دلار
تیمور شرقی: ۱۴۶۰ دلار
کامبوج: ۱۵۷۰ دلار
ازبکستان: ۱۷۶۰ دلار
هند: ۱۸۸۰ دلار

پیشنهاد می کنیم مقالهآمار فاجعه بار از تعرض و تجاوز جنسی در آمریکا” را نیز مطالعه بفرمایید.

۲۰ فقیرترین کشور جهان

20 فقیرترین کشور جهان

در زیر، در HOWTO، فهرستی از ۲۰ کشور فقیر جهان را به شما نشان می‌دهیم، یعنی کشورهایی که پایین‌ترین شاخص تولید ناخالص داخلی سرانه را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ دارند که به دلار آمریکا اندازه‌گیری می‌شود:

بوروندی: ۲۷۵٫۴۸ دلار
مالاوی: ۳۹۵٫۲۶ دلار
اریتره: ۴۰۱٫۲۵ دلار
سودان جنوبی: ۴۳۰٫۰۰ دلار
جمهوری آفریقای مرکزی: ۴۸۲٫۷۰ دلار
ماداگاسکار: ۵۳۵٫۴۰ دلار
سیرالئون: ۵۴۱٫۳۹ دلار
افغانستان: ۵۴۲٫۵۹ دلار
جمهوری دموکراتیک کنگو: ۵۴۴٫۹۸ دلار
موزامبیک: ۵۵۰٫۹۷ دلار
نیجر: ۶۱۵٫۶۵ دلار
لیبریا: ۶۸۷٫۵۱ دلار
توگو: ۶۸۸٫۷۱ دلار
چاد: ۷۳۹٫۰۲ دلار
گامبیا: ۷۳۹٫۰۲ دلار
یمن: ۷۶۲٫۹۷ دلار
رواندا: ۷۹۴٫۱۱ دلار
گینه بیسائو: ۸۱۴٫۴۸ دلار
بورکینافاسو: ۸۳۲٫۴۴ دلار
تاجیکستان: ۸۳۸٫۴۳ دلار

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.