طرز ساخت چند مدل ماسک صورت خانگی

اکنون ، همه ما از مزایای استفاده از ماسک خوب صورت آگاهیم – برای بسیاری از موارد موثر است: از درمان جوش های آزار دهنده مزمن گرفته تا قرمزی و التهاب پوست !ما آموزش های ساده ای برای ماسک صورت خانگی داریم که با موادی که قطعاً در آشپزخانه خود دارید ، تهیه شده است. این ماسک های صورت مناسب برای ساخت سریع و راهی عالی و اقتصادی برای بهبود وضعیت پوست شما خواهد بود.

ماسک صورت خانگی

۱-ماسک صورت ضد آکنه

ماسک عسل و زردچوبه

آکنه دلیل اصلی سرخوردگی بسیاری از ما است ، اما این دستور ۲ ماده ای آسان ، برای پوست مستعد آکنه است. زردچوبه نه تنها یک ادویه فوق العاده است ، بلکه ضدالتهاب است – که به این معنی است که برای پوست مستعد آکنه مناسب است. زردچوبه باعث کاهش تولید سبوم که باعث آکنه می شود می شود و در صورت استفاده از آن باعث تغییر رنگ می شود و رنگ پوست را یکدست و براق می کند. عسل هیدروسکوپی طبیعی است ، به این معنی که می تواند به ترسیم رطوبت کمک کند ، به آبرسانی کمک کرده و پوست را نرم و لطیف می کند. این ماسک صورت همچنین می تواند به جلوگیری از بروز آینده کمک کند.

شما نیاز خواهید داشت:

½ قاشق چای خوری زردچوبه

۱ قاشق غذاخوری عسل

روش:

آن را خوب مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۰ – ۱۵ دقیقه بماند. به آرامی با آب بشویید و خشک کنید. توجه: زردچوبه ممکن است باعث ایجاد لکه های زرد شود که بعد چند دقیقه رفع خواهد شد.

ماسک صورت خانگی

۲-ماسک مغذی صورت

ماسک صورت آلوئه ، بادام و موز

این ماسک با ژل آلوئه ورا و موزهای غنی از پتاسیم به آبرسانی سلول های پوست خشک و آسیب دیده کمک می کند. موز دارای ویتامین E برای محافظت در برابر رادیکال های آزاد و ویتامین A است که رنگ پوست را مرطوب و یکدست می کند. روغن بادام به عنوان نرم کننده ای عمل می کند که پوست خشک را تسکین می دهد. اینها با هم ترکیبی عالی برای درمان پوست خشک و پوسته پوسته هستند.

شما نیاز خواهید داشت:

۱ موز له شده

۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

۳ قاشق چای خوری روغن بادام

روش:

کاملا مخلوط کنید و بگذارید روی پوست تمیز گذاشته شود. بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه ، آن را بشویید و به آرامی با حوله لمس کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین مرطوب کننده های طبیعی پوست” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۳-ماسک صورت پاپایا ، شیر و عسل

پاپایا حاوی آنزیم ویتامین A و پاپائین است که می تواند به از بین بردن سلول های مرده پوست و پروتئین های غیرفعال کمک کند ، بنابراین باعث جوان سازی پوست می شود. این برای کسانی که از هایپرپیگمنتیشن ، لکه های تیره و رنگ پوست ناهموار رنج می برند بسیار عالی است زیرا به روشنایی و رسیدن به درخشش کمک می کند. خواص ضد میکروبی شیر و عسل باعث پاکسازی و همچنین مرطوب سازی پوست می شود. این ماسک صورت برای انواع پوست خوب است زیرا کاملاً ملایم است و مخصوصاً برای انواع پوست های خشک و ترکیبی فوق العاده است.

شما نیاز خواهید داشت:

½ فنجان پاپایای رسیده (له شده)

۱ قاشق غذاخوری شیر

۱ قاشق غذاخوری عسل

روش:

مواد را مخلوط کنید تا کاملاً یکدست و صاف شوند. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید. با آب گرم بشویید.

۴-ماسک خانگی صورت

ماسک صورت ماست ، بلغور جو دوسر و عسل

اکنون می توانید صبحانه خود را بخورید و مقداری را نیز روی صورت خود بمالید! ماست حاوی اسید لاکتیک ، یک اسید آلفا هیدروکسی است که سلولهای مرده پوست را حل می کند. بلغور جو دوسر به لایه برداری ملایم و از بین بردن روغن اضافی کمک می کند ، همچنین از پیری زودرس جلوگیری کرده و آفتاب سوختگی را تسکین می دهد. یک قطره عسل با تغذیه و آبرسانی به پوست ،ماسک را شیرین می کند. این یکی برای انواع پوست عالی است.

شما نیاز خواهید داشت:

۱ قاشق چای خوری بلغور جو دوسر ساده پخته شده

۱ قاشق چایخوری ماست ساده و پرچرب

۱ قاشق چای خوری عسل

روش:

مواد را در یک کاسه تا بزنید و به طور مساوی آن را روی صورت پخش کنید ، بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه. به آرامی مالش دهید تا لایه برداری کند و با آب گرم بشویید.

ماسک صورت خانگی

۵-ماسک سم زدا صورت چای سبز

ماسک صورت خشت بنتونیت ، چای سبز و لیمو

ترکیبی مناسب برای درمان پوست چرب ، خاک رس بنتونیت که به معنای واقعی کلمه قدرت مکش روغن اضافی پوست را دارد. این ماده سموم و آلودگی را از منافذ پوست شما پاک می کند ، در حالی که چای سبز سطح سبوم را کاهش می دهد و چشم های پف کرده را صاف می کند. ترکیدن ویتامین C ، لیمو ، به کوچک شدن منافذ ، روشن شدن پوست و محو شدن لکه های تیره و جوش های آکنه کمک می کند. این یکی برای پوست های چرب و مسدود شدن منافذ پوست (جوش های سرسیاه) عالی است.

شما نیاز خواهید داشت:

۲ قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت (در صورت موجود بودن)

۱ قاشق چایخوری چای سبز (دم کرده)

۱ قاشق چایخوری آب لیمو

روش:

مواد را در یک کاسه تا بزنید و به طور مساوی آن را روی صورت پخش کنید ، بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه. به آرامی مالش دهید تا لایه برداری کند و با آب گرم بشویید.

۶-ماسک صورت آبرسان

ماسک صورت آووکادو ، عسل و روغن زیتون

آووکادو با داشتن ویتامین A و E ، پوست را مرطوب کرده و همچنین کلاژن طبیعی را بازیابی می کند و ظاهری بسیار جوان و شاداب به پوست می بخشد. همچنین مانند عسل ، روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است ، که از پیری زودرس جلوگیری می کند و پوست را نرم و لطیف می کند. در مجموع ، وقتی آووکادوهای رسیده خود را روی صورت خود می مالید ، هدر ندهید. این ماسک صورت وقتی پوست خشک و مات دارید ، عالی است و می خواهید کمی رطوبت و آبرسانی را فوراً وارد کنید.

شما نیاز خواهید داشت:

¼ آووکادو (له شده)

۱ قاشق چای خوری عسل

۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

روش:

به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خوب و سیب را روی صورت مخلوط کنید. به آرامی با آب گرم بشویید و خشک کنید.

ماسک صورت خانگی
ماسک صورت خانگی

نکات دیگری که باید هنگام ماسک زدن در خانه به خاطر داشته باشید:

قبل از استفاده از هرگونه ماسک ، مطمئن شوید که صورت را به درستی تمیز کنید تا مواد به خوبی نفوذ کرده و حداکثر سود را داشته باشند.

پس از شستشوی ماسک ، پوست خود را مرطوب کنید.

قبل از استفاده از مواد لازم ، آزمایش پچ برای بررسی آلرژی توصیه می شود.(یعنی از مواد ماسک مقدار کمی روی پوست دست زده شود بعد از چند دقیقه بررسی کنید اگر حساسیت نداشتید به پوست صورتتان بزنید )

اگر هر ماده ای باعث تحریک یا قرمزی شد ، مصرف آن را قطع کنید.

در همه جای صورت از ماسک استفاده نکنید و از نواحی چشم و لب خودداری کنید.

ماسک را بیش از زمان مقرر روی پوست نگه ندارید زیرا ممکن است ضرر برای پوست داشته باشد .

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.