طرز تهیه ۳ مدل دسر زمستانی ،از هات چاکلت تا تارت

طرز تهیه دسرهای زمستانی

دسر زمستانی ، هات چاکلت پرتقالی

این هات چاکلت پرتقالی یک هات چاکلت خانگی غنی و خامه ای با طعم پرتقال است! برای تهیه این شکلات داغ از پرتقال واقعی استفاده می شود، بنابراین طعم مرکبات تازه و اصیل است.
مواد اولیه 

۲ فنجان شیر
¾ فنجان خامه، خامه غلیظ یا خامه فرم گرفته
۱ پرتقال بزرگ
شکلات نیمه شیرین، ریز خرد شده به مقدار کافی
کمی نمک

مطمئن شوید که پرتقال به خوبی شسته شده باشد، سپس با استفاده از پوست کن سبزیجات، پوست پرتقال را جدا کنید. پوست پرتقال را با شیر و خامه در یک قابلمه متوسط روی حرارت متوسط مخلوط کنید.

مخلوط شیر را روی حرارت قرار دهید و بعد از اینکه جوش آمد، آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف را ببندید. اجازه دهید این مخلوط حداقل ۳۰ دقیقه بماند، و تا ۶۰ دقیقه – هر چه بیشتر بماند، طعم‌دارتر می‌شود.

از یک قاشق سوراخ دار برای جدا کردن تکه های پوست پرتقال استفاده کنید و شکلات خرد شده و کمی نمک را به قابلمه اضافه کنید. ماهیتابه را دوباره روی حرارت متوسط قرار دهید و با گرم شدن مخلوط، مرتب هم بزنید. به هم زدن و پختن هات چاکلت ادامه دهید تا شکلات ذوب شود و همه چیز یکدست و یکدست شود.

هات چاکلت را در فنجان های کوچک سرو کنید و روی آن چاشنی های دلخواهتان را اضافه کنید. خامه فرم گرفته و تکه های شکلاتی روش مورد علاقه من برای لذت بردن از آن است!

طرز تهیه هات چاکلت خانگی

نکته های پایانی تهیه هات چاکلت در خانه

میتوانید پوست پرتقال را حذف کنید و تمام مواد دیگر را به اضافه ۱ قاشق چایخوری عصاره پرتقال در یک قابلمه با هم ترکیب کنید. وقتی همه چیز داغ شد و ترکیب شد، شکلات داغ را بچشید و در صورت لزوم عصاره پرتقال بیشتری اضافه کنید تا طعم دلخواهتان به دست آید.

ارزش تغذیه ای

کالری: ۴۴۹ کیلو کالری | کربوهیدرات: ۲۹ گرم | پروتئین: ۷ گرم | چربی: ۳۳ گرم | چربی اشباع شده: ۲۰ گرم | کلسترول: ۶۹ میلی گرم | سدیم: ۷۳ میلی گرم | پتاسیم: ۴۵۱ میلی گرم | فیبر: ۳ گرم | شکر: ۲۱ گرم | ویتامین A: 910 IU | ویتامین C: 0.2 میلی گرم | کلسیم: ۲۰۳ میلی گرم | آهن: ۲٫۷ میلی گرم

دسر زمستانی ، پرتقال شیرین شده

برش های پرتقال شیرین شده با روکش شکر برای تزیین انواع دسرها عالی هستند. فرآیند ساده است و می توانید در کمترین زمان یک پرتقال شیرین و جویدنی داشته باشید!

مواد اولیه

آب یخ
۸ فنجان (۱۹۲۰ میلی لیتر) آب، تقسیم شده
۴ پرتقال کوچک
۴ فنجان (۸۰۰ گرم) شکر گرانول، به علاوه بیشتر برای پوشش

دسر پرتقال شیرین شده

طرز تهیه دسر پرتقالی

یک کاسه بزرگ را با آب یخ پر کنید و آن را کنار بگذارید.

۴ فنجان (۹۶۰ میلی لیتر) آب معمولی را به یک قابلمه بزرگ اضافه کنید و روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد. برش های پرتقال را اضافه کنید. به مدت ۲ دقیقه بجوشانید. برش های پرتقال را به ظرف آب یخ منتقل کنید و آب پرتقال جوشیده را دور بریزید.

در همان قابلمه، ۴ فنجان (۹۶۰ میلی لیتر) باقی مانده آب و شکر را اضافه کنید. روی حرارت متوسط بگذارید بجوشد و هر از گاهی هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

حرارت را روی متوسط رو به پایین می گذاریم و برش های پرتقال را اضافه می کنیم. به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه یا تا زمانی که  پوست کمی شفاف شود بجوشانید. پرتقال ها را هر ۱۵ دقیقه به آرامی بچرخانید تا مطمئن شوید که به طور یکنواخت با آب شکر آغشته شده اند.

برش ها را به یک توری خنک کننده روی یک ورقه پخت بزرگ منتقل کنید. اجازه دهید تا ۲۴ ساعت یا تا زمانی که خشک شوند بمانند.

در صورت تمایل، برش های پرتقال شیرین شده را در شکر گرانول آغشته کنید. بلافاصله استفاده کنید یا در ظرف در بسته در یخچال تا ۱ ماه نگهداری کنید.

همچنین می توانید پرتقال های خشک شده را در شکلات ذوب شده فرو کنید تا یک هدیه خوراکی سرگرم کننده داشته باشید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه کوکی های اسمارتیزی و کوکی نارگیلی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

طرز تهیه دسر زمستانی تارت پرتقالی

این دستور پخت تارت پرتقال فرانسوی یک دسر زمستانی خوشمزه و تازه را درست می کند. ترکیبی از یک خمیر شور شیرین  و یک پرکننده خامه ای ساده  است. دسر عالی برای یک مهمانی یا عصرانه!

مواد اولیه

۱۰۰ گرم (۶ ۱/۲ قاشق غذاخوری) کره بدون نمک – بسیار نرم
۴۰ گرم (۱/۳ فنجان) پودر قند – یا شکر شیرینی پزی
۱ تخم مرغ
۴۰ گرم (۱/۳ فنجان + ۱ قاشق چایخوری) آرد بادام
۲۰۰ گرم (۱ ۱/۳ فنجان) آرد ساده / همه منظوره
۱ قاشق غذا خوری سر خالی نمک
۱ پرتقال، رنده شده – اختیاری

تهیه کرم پرتقالی

۳ پرتقال بزرگ یا ۱ و ۱/۴ فنجان آب
۴ تخم مرغ
۶۰ گرم (۱/۴ فنجان) شکر
۲۵ گرم (۳ ۱/۲ قاشق غذاخوری) نشاسته ذرت
۱۱۵ گرم (۱/۲ فنجان) کره بدون نمک و نرم
۱ قاشق چایخوری پودر ژلاتین – اختیاری

کره بسیار نرم را با پودر قند در کاسه همزن خود قرار دهید و مخلوط کنید تا یکدست و کرم رنگ شود.
با سرعت کم، تخم مرغ و سپس پودر بادام و پوست پرتقال (اختیاری) را هم بزنید. در صورت نیاز لبه های کاسه را با کاردک تمیز کنید.
آرد ساده و نمک را اضافه کنید و با سرعت کم مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود.
خمیر را با هم به شکل یک توپ درآورید و سپس بین دو ورق کاغذ پخت بغلتانید. روی سینی صاف قرار دهید و حداقل یک ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

هنگامی که خمیر سرد شد، تارت خود را بچینید . اگر عجله دارید آن را حداقل ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید سپس به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فری که از قبل با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد / ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم شده است بپزید. در غیر این صورت تا زمان پخت در یخچال نگهداری کنید.
قبل از افزودن فیلینگ خامه، بگذارید کاملا خنک شود.

کرم پرتقالی

طرز تهیه تارت پرتقال 

آب پرتقال را در یک قابلمه کوچک قرار دهید. آن را روی اجاق گاز روی حرارت ملایم گرم کنید تا بجوشد.
در حالی که آب در حال گرم شدن است، تخم مرغ ها، شکر و نشاسته ذرت را در یک کاسه ضد حرارت جداگانه با همزن بزنید تا یکدست شود.
هنگامی که آبمیوه شروع به جوشیدن کرد، در حین هم زدن آن را به آرامی روی تخم مرغ/شکر/نشاسته ذرت بریزید. خوب هم بزنید تا یکدست و یکدست شود سپس همه را دوباره داخل قابلمه بریزید.

قابلمه را دوباره روی اجاق گاز قرار دهید و روی حرارت ملایم قرار دهید و به هم زدن ادامه دهید تا مایع شروع به غلیظ شدن کند . آن را از روی اجاق گاز بردارید و در یک کاسه تمیز انتقال دهید.

اختیاری: پودر ژلاتین را دوباره با کمی آب سرد هیدراته کنید و آن را داخل خامه بزنید تا کاملا حل شود.
بگذارید خامه خنک شود سپس کره نرم و پوست پرتقال را اضافه کنید. به سرعت آن را با یک مخلوط کن غوطه ور (یا با همزن) مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شود .

خامه پرتقال را روی تارت کراست کاملاً پخته شده بریزید و در صورت نیاز با یک کفگیر کوچک آن را صاف کنید. حداقل ۲ تا ۳ ساعت یا حداکثر ۲۴ ساعت قبل از سرو در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

اختیاری: قسمت های کوچکی از پرتقال تازه را برش دهید تا تارت را قبل از سرو تزئین کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.