طرز تهیه نان باگت سالم و خوشمزه در منزل

دستیابی به یک نان باگت خوب آسان نیست، نان باگت دارای توزیع کاملی از سوراخ‌ها در خرده نان باشد، این سوراخ‌ها نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشند، نان باگت خانگی باید هنگام گاز گرفتن و برآمدگی‌ها (یا بریدگی در جایی که باز می‌شود، بسیار ترد باشد. ) باید یک لبه کامل در یک طرف تشکیل دهد. به طور خلاصه، اگر تا حدودی بر نان تسلط ندارید، به شما توصیه نمی کنم که درست کنید.

اما نمی خواهم شما را بترسانم، یک باگت خوب مثل خیلی چیزهای دیگر با تمرین زیاد به دست می آید و با این مقاله قصد داریم تمرین را شروع کنیم. ما قصد داریم برای آنها باگت را به روش سالم و در عین حال آسان درست کنیم. این نان باگت خانگی را درست کنید و برای ساندویچ های مختلف از آنها استفاده کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه نان باگت سالم و خوشمزه در منزل

دستور پخت نان باگت خانگی

عناصر:

۳۷۰ گرم آرد نان
۲۴۰ گرم آب
۱۵ گرم مخمر نان
۱۰ گرم نمک

        پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین غذاهای کره ای که طرفداران زیادی دارد” را نیز مطالعه بفرمایید.      

نحوه درست کردن مرحله به مرحله نان باگت خانگی

آرد نان، آب، مخمر نانوایی و نمک را با هم مخلوط کنید. با دست در فواصل ۱-۲ دقیقه با استراحت های متوسط ​​۱۰-۱۵ دقیقه به تعداد دفعات لازم ورز می دهیم تا خمیر تست غشا را بگذراند. خمیر را در یک کاسه چرب شده بریزید و روی آن را بپوشانید و بگذارید حجم آن دو برابر شود.

وقتی خمیر تخمیر شد، به دلیل اینکه خمیر نرم و چسبناکی است، آن را به صفحه ای که به خوبی آرد پاشی شده منتقل می کنیم. به اندازه نان باگتی که می خواهیم درست کنیم با یک سوهان آن را تقسیم می کنیم. تعداد به اندازه فر شما بستگی دارد، برای یک فر معمولی خانگی ۶۰ سانتی متری، نان باگت های خانگی را باید کوچک کنید، مگر اینکه آنها را یکی یکی بپزید و آنها را به صورت مورب قرار دهید. من این مقدار از خمیر را به چهار نان باگت تقسیم کردم که بسیار نازک.

هر قسمت از خمیر را با انگشت تا می کنیم و به شکل مستطیل در می آوریم و مانند عکس ها با آن رول درست می کنیم. به مدت نیم ساعت استراحت می دهیم و روی آنها را با پارچه یا پلاستیک می پوشانیم.

دستور پخت نان باگت خانگی

وقتی خمیر استراحت کرد، قسمتی را برداشته و به صورتی که درز رول به سمت بالا باشد، جلوی خود قرار می دهیم. به آرامی با انگشتان به شکل مستطیل له می کنیم. نیمه پایینی را روی خودش تا کنید و لبه پایینی را به سمت مرکز خمیر ببرید. کمی فشار دهید تا ببندد.همین کار را با نیمه بالایی انجام می دهیم، لبه بالایی را با انگشتان خود می گیریم و آن را به مرکز خمیر می آوریم.

در مرحله بعد، هر یک از چهار گوشه مستطیل را برمی داریم و همانطور که قبل انجام شد، آن ها را به سمت داخل تا می کنیم تا چیزی که از قبل بیشتر شبیه یک میله است، تشکیل شود.

حالا نیمه بالایی را روی قسمت پایینی تا می کنیم، همانطور که قبلا انجام دادیم از یک سر خمیر به طرف مقابل پیش می رویم، با له کردن با پایه، روی نیمه پایینی را می بندیم. کف دست . یک بار دیگر عمل را تکرار می کنیم و میله را از طول روی خود تا می کنیم و محل اتصال را می بندیم. این کار برای ایجاد کشش به سطح میله انجام می شود تا به درستی در فر رشد کند.

وقتی نوار را شکل دادیم باید آن را بکشیم. برای این کار، هر دو دست را در مرکز میله، یکی روی دیگری قرار می دهیم و در حالی که دست ها را از هم جدا کرده و خمیر را دراز می کنیم، شروع به چرخاندن آن به جلو و عقب می کنیم. برای این مرحله، روی میز نباید آرد اضافی داشته باشد، زیرا میله لیز می خورد. باید سعی کنیم ضخامت میله را در تمام طول آن یکنواخت نگه داریم.

به اندازه ای که بتوانیم داخل فر قرار دهیم کش می دهیم و انتهای آن را نوک تیز می کنیم.یک پارچه بزرگ را سخاوتمندانه آرد پاشی کنید و میله ها را همانطور که در عکس مشاهده می کنید، طوری که درز آن رو به بالا باشد، قرار دهید. زمانی که همه آنها با پلاستیک پوشانده می شوند تا تخمیر شوند.

دستور پخت نان باگت خانگی

وقتی اندازه آنها یک و نیم برابر شد (نیازی نیست دو برابر شوند) آنها را با احتیاط به سینی فر منتقل می کنیم و درز آنها را رو به پایین قرار می دهیم و با تیغه شانه می کنیم.

نان باگت های خانگی را به مدت ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد بپزید. سپس دما را به ۲۰۵ درجه سانتی گراد کاهش می دهیم و ۱۵ دقیقه دیگر می پزیم. قبل از برش آنها را در یک توری سیمی بردارید تا کاملا خنک شوند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.