صفر تا صد اخذ شهروندی ترکیه!

در سال های اخیر ترکیه به مقصد اول بسیاری از ایرانی ها برای مهاجرت بدل شده و افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند، با خرید ملکی به ارزش ۴۰۰ هزار دلار اقدام به دریافت پاسپورت ترکیه می نمایند. اخذ شهروندی ترکیه در قیاس با سایر کشورها بسیار آسان تر است و به همین علت ایرانی ها سهم قابل توجهی در بازار املاک ترکیه دارند.

نزدیکی به ایران، دسترسی آسان به بازارهای کشورهای اروپایی، نزدیکی فرهنگی میان ۲ کشور، هزینه های پایین زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی، عدم نیاز به ویزا و بهره مندی از شرایط  اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه در ازای سرمایه گذاری و خرید ملک سبب شده تا ایرانی ها در سال های اخیر رتبه اول خریداران ملک در ترکیه را کسب کنند.

در سال های اخیر شرایط دریافت شهروندی و خرید خانه در ترکیه با تغییراتی همراه شده که بد نیست با این شرایط و قوانین آشنا شوید!

پاسپورت ترکیه

پاسپورت ترکیه و اعتبار آن

پاسپورت ترکیه و سیر تا پیاز گرفتن شهروندی و همه مطالب مهمی که باید بدانید، پس اگر دنبال دریافت شهروندی ترکیه هستید با پین تاتی همراه شوید.

پس از آنکه آقای اردوغان در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت تا تغییراتی در قانون کسب شهروندی کشور ترکیه بدهد، نحوه دریافت پاسپورت ترکیه برای خارجی‌ها به مراتب آسان‌تر از قبل شد و خارجی‌هایی که تمایل داشتند در این کشور زیبا زندگی کنند، توانستند با خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا، شهروند ترکیه شوند این رقم تا قبل از سال ۲۰۱۸، ۱ میلیون دلار بود.

شرایط و نحوه ثبت درخواست گذرنامه ترکیه

برای ثبت درخواست گذرنامه ترکیه، مدارک زیر لازم است:

  • فرم معاینه اولیه
  • اصل گذرنامه اولیه شخص
  • شناسنامه
  • اصل اجازه اقامت و کپی آن
  • ترجمه محضری کپی پاسپورت
  • کپی شناسنامه متقاضی
  • اجازه اقامت معتبر
  • فیش رسید برای هزینه‌های خدمات درخواستی انجام شده
  • اگر متقاضی متأهل باشد، تمامی اسناد و مدارک رسمی ازدواج، هویت همسر و فرزندان زیر سن قانونی لازم است. (برای هویت همسر، سند ازدواج، و برای تأیید هویت فرزندان گواهی تولد کفایت می‌کند)
  • اگر متقاضی طلاق‌گرفته باشد؛ گواهی طلاق
  • در صورت فوت همسر؛ گواهی فوت در مورد همسرش
  • ۴ قطعه عکس که در یک ماه گذشته گرفته شده است.
  • بیمه

سعی کنید برای ثبت درخواست گذرنامه ترکیه حتما از یک وکیل متبحر و باسابقه کمک بگیرید.

شرایط دریافت پاسپورت ترکیه در سال ۲۰۲۳

در سال جدید میلادی قوانین شهروندی ترکیه با تغییرات اندکی همراه شده که مهم ترین آن ها عبارتند از:

۱- عدم امکان خرید ملک به صورت مشترک و دریافت شهروندی برای خانواده هر دو شریک

۲- عدم امکان دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه بیش از ۱ بار بر روی یک ملک

۳- عدم امکان شراکت سرمایه گذار خارجی حتی با داشتن پاسپورت ترکیه در بین سهام داران و شرکای  پروژه های ملکی که قصد فروش ملک به خارجی ها را دارند.

سرمایه گذاری در ترکیه

اکسپرتیز چیست؟

به برگه کارشناسی در ترکیه اکسپرتیز (expertise)، گفته می‌شود. اگر قصد دارید در ترکیه ملک یا ماشین خرید و فروش کنید به برگه اکسپرتیز(exper) یا برگه کارشناسی، نیاز خواهید داشت.

چرا برگه اکسپرتیز (exper) مهم است؟

برگه کارشناسی ملک یا همان اکسپرتیز، گزارشی از وضعیت موجود ملکی می باشد که قرار است معامله شود. در این گزارش به قیمت و ارزش ملک، ‌قیمت منطقه،‌ متراژ و مواردی از این دست اشاره می‌شود. این گزارش برای تمام خارجی‌هایی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند الزامی‌ است و بدون داشتن این برگه امکان انتقال ملک وجود ندارد.

برگه کارشناسی ملک تنها ۱ ماه  اعتبار دارد و در صورتی که مراحل خرید و فروش و انتقال سند ملک صورت نپذیرد از درجه اعتبار ساقط خواهد شد. مالیات ملک در ترکیه سبب شده تا  بسیاری از فروشندگان تمایلی به پرداخت مالیات فروش ملک به دولت ندارند و بر همین اساس با درج مبلغ واقعی ملک در سند مخالفت می کنند. اگر قصد شما از خرید ملک در ترکیه اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه است باید بخاطر داشته باشید که منابع پرداختی شما ( ۴۰۰ هزار دلار و یا بیشتر ) می بایست کاملا مشخص و به صورت رسمی و از طریق درگاه بانکی به حساب فروشنده منتقل شده باشد و در صورت عدم اثبات آن، امکان اخذ شهروندی برای خریدار وجود نخواهد داشت.

 

شرایط دریافت سند ملک در ترکیه

هزینه کارشناسی ملک در حال حاضر چیزی در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ لیر می باشد و نسبت به منطقه و محله قیمت آن بالا می رود. کارشناسی ملک توسط ۲ ارگان شهرداری و کانون کارشناسان انجام می شود. درخواست برگه کارشناسی ملک بر عهده فروشنده می باشد اما هزینه آن برعهده خریدار است.

به یاد داشته باشید زمانی که از خرید ملک مطمئن شدید نسبت به درخواست برگه اکسپرتیز اقدام نمایید زیرا درصورت تغییر نظر یا عدم انجام معامله بعد از یک ماه، دیگر امکان نقل و انتقال ملک وجود ندارد و می بایست مجددا هزینه برگه اکسپرتیز را پرداخت نمایید.

پین تاتی همراه شما!

اگر به دنبال کسب شهروندی ترکیه از طریق خرید خانه در ترکیه هستید مشاوران خرید خانه پین تاتی در کنار شما خواهند بود. مجموعه پین تاتی با بیش از ۵ سال سابقه در امور مهاجرت و اخذ شهروندی می تواند خدمات خرید ملک و کلیه امور حقوقی و شهروندی ترکیه را برای شما انجام دهد. معرفی بهترین پروژه های ملکی در استانبول مناسب با سرمایه شما، بازدید رایگان از پروژه ها و خرید مطمئن ملک بدون نگرانی از مشکلات اخذ سند ملکی و انجام کلیه مسائل مربوط به اخذ اقامت و شهروندی از جمله مواردی است که گروه پین تاتی در کمترین زمان برای شما انجام خواهد داد. کافی است با کارشناسان ما در تماس باشید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.