علل جمع شدن آب در سینک ظرفشویی

اگر برای آشپزخانه خود سینک توکار اخوان را انتخاب کرده اید، باید نصب آن را با دقت انجام دهید، چرا که هرگونه بی‌دقتی در نصب سینک ظرفشویی می‌تواند منجر به‌ عدم تخلیه آب و جمع شدن آب در سینک ظرفشویی شود. یکی از اتفاقات ناگوار در آشپزخانه مسدود شدن لوله سینک ظرفشویی است. موردی آزار دهنده که می‌تواند کار را برای شما در آشپزخانه مختل کند. اینکه چگونه گرفتگی سینک ظرفشویی را از بین ببرید، به پیدا کردن علت انسداد لوله سینک ظرفشویی بستگی دارد. علل مختلفی وجود دارد که می‌تواند منجر به جمع شدن آب در سینک ظرفشویی شود که در ادامه توضیح خواهیم داد. پیشنهاد می کنیم برای اطمینان از جنس و سلامت سینک آن را از نمایندگی اخوان خریداری کنید.

تجمع چربی‌ها

توصیه می‌شود برای مراقبت از سینک توکار اخوان به هنگام شستن ظروف کاملاً چربی‌ها را از روی ظروف پاک کرده، سپس آن‌ها را در سینک ظرفشویی با آب داغ بشویید. چرا که به هنگام شستن ظروف چرب در سینک ظرفشویی، پس از مدتی چربی‌ها بر روی هم انباشته و به تکه‌های کوچک جامد تبدیل می‌شوند.

اگر تشخیص ‌عدم تخلیه آب در سینک ظرفشویی، چربی‌ها باشد بهترین راهکار استفاده از آب داغ است. آب داغ می‌تواند چربی‌هایی که در مجرای سینک ظرفشویی انباشته شده‌اند را کاملا از بین ببرد. توصیه می‌شود از آب داغ کتری که درجه حرارت بالاتری دارد استفاده کنید.

سینک توکار

عدم نصب صحیح لوله‌ها

اگر به تازگی سینک ظرفشویی را نصب کرده اید، ممکن است در نصب لوله‌ها دقت لازم را نداشته اید. هرگونه بی‌احتیاطی در نصب لوله‌ها می‌تواند منجر به ‌عدم تخلیه آب در سینک ظرفشویی شود. همچنین یکی از مشکلات در خانه‌های نوساز می‌تواند جمع شدن آب در سینک ظرفشویی باشد که به دلیل وجود مصالح ساختمانی در لوله فاضلاب است. این امکان وجود دارد به دلیل سهل انگاری در لوله‌های فاضلاب مصالح ساختمانی انباشته شده‌اند که این موضوع منجر به ‌عدم تخلیه آب در سینک ظرفشویی می‌شود.

بهترین راهکار این است از طریق بروشور به راحتی لوله‌ها را در جای خود قرار دهید تا از عدم تخلیه آب جلوگیری شود. با خرید سینک اخوان، می‏توانید در زمان کوتاهی تمام اتصالات را به یکدیگر متصل کنید. تمام قطعات در یک بسته قرار دارد و نیازی نیست برای تهیه قطعات جانبی مجددا هزینه کنید. نکته قابل توجه این است که قیمت سینک اخوان همراه با اتصالات آن در نظر گرفته شده است.

تجمع مواد شوینده

برخی از افراد از مواد شوینده و مواد شیمیایی مختلفی برای شستشوی ظروف استفاده می‌کنند. در برخی از مواقع این مواد شوینده رسوباتی از خود به جای می‌گذارند که می‌توانند منجر به انسداد مجاری سینک ظرفشویی شوند. ترکیب مواد شوینده با چربی‌ها به صورت تکه‌های ضخیم در لوله‌های سینک باقی می‌ماند.

بهترین راه حل برای از بین بردن این نوع از گرفتگی‌ها استفاده از سرکه و جوش شیرین است. می‌توانید جوش شیرین را با نمک و یا جوش شیرین را همراه با سرکه ترکیب کرده، در سینک ظرفشویی بریزید و اجازه دهید چند ساعتی این ترکیب در سینک ظرفشویی باقی بماند. سپس آب داغ را باز کرده و سینک را بشویید.

سینک اخوان

تجمع پسماند غذایی

برای جلوگیری از گرفتگی لوله‌های سینک ظرفشویی، بهترین راه ممکن این است که ظروف را کاملاً از هرگونه کثیفی و زباله پاک کنید. بسیاری از افراد بدون توجه به این موضوع، ظروف را با تکه‌های غذا و کثیفی داخل سینک ظرفشویی قرار می‌دهند و شروع به شستشو می‌کنند. با مرور زمان در لوله‌های سینک ظرفشویی تکه‌های غذا بر روی یکدیگر انباشته  و این موضوع منجر به مسدود شدن لوله‌ها می‌شود.

یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن این نوع گرفتگی لوله، استفاده از لوله بازکن‌های شیمیایی است. با خرید لوله بازکن‌های شیمیایی مخصوص سینک ظرفشویی، می‌توانید هرگونه انسدادی را از بین ببرید. اگر به لوله‌های زیر سینک ظرفشویی نگاه کرده باشید، لوله‌ها ممکن است کمی خمیدگی و پیچیدگی داشته باشند. اگر تجمع مواد غذایی در این قسمت‌ها باشد باید لوله‌ها را باز کرده و مواد غذایی و زباله‌ها را از لوله خارج کنید. بهتر است یک سطل بزرگ در زیر لوله قرار دهید تا با باز کردن لوله به راحتی هر آن چیزی که مانع از عبور آب شده است را تخلیه کنید.

گرفتگی لوله فاضلاب

در برخی از آشپزخانه‌ها فاضلاب سینک ظرفشویی با ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی مرتبط است. ممکن است وجود مواد شوینده یا زباله ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی در لوله‏ها، منجر به ‌عدم تخلیه آب شود. بهتر است لوله تخلیه ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

سخن پایانی

سینک ظرفشویی در آشپزخانه از جمله فضاهایی است که در طی روز به دفعات زیادی از آن استفاده می‌شود. اما با مسدود شدن لوله‌ها و عدم تخلیه آب سینک ظرفشویی، ممکن است کار روزانه شما مختل شود. نگران نباشید پس از تشخیص علت گرفتگی لوله‏ها، با چند راهکار ساده می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. توصیه می‌کنیم برای آشپزخانه خود بهترین سینک‌های ظرفشویی را از نمایندگی اخوان خریداری کنید. این مجموعه در طراحی و تولید محصولات خود تمامی استانداردها را رعایت کرده است و می‌توانید با نصب دقیق سینک ظرفشویی اخوان از جمع شدن آب در سینک جلوگیری کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.