نحوه شستشو انواع لباس های پشمی

لباس پشمی در حال حاضر به معنای واقعی کلمه در همه جا موجود است – چه صحبت از ژاکت های پشمی بزی با پشمی گوسفندی باشد و چه بافت های خیلی معمولی همه در بازار موجود است . داشتن لباس بافتنی  و پشمی زمستانی برای مردان و زنان و بچه ها ضروری است ، اما ممکن است بعضی ها به خاطر ترس از شستشو لباس پشمی و خراب شدن آن ترجیح دهند لباس بافت نخرند.به همین دلیل و به خاطر نزدیک شدن به فصل سرما ما امروز برای شما نحوه شستشوی لباس بافتنی را برایتان آورده ایم تا مشکل شما را حل کنیم.

شستن مناسب لباس بافتنی فقط صرفه جویی در پول شما نیست ، بلکه مربوط به حفظ کیفیت لباس شما نیز می باشد. شستن نادرست لباس پشمی می تواند باعث از بین رفتن شکل ، کوچک شدن لباس شود – همه اینها بر ظاهر کلی شما تأثیر منفی می گذارد. همه ما باید توجه داشته باشیم که لباس بافتنی نباید به این دفعات شسته شود زیرا شکل خود را از دست می دهد .

لباس پشمی همیشه یک احساس از نرمی ، راحتی و گرما را برای شما به ارمغان می آورد. شستن صحیح لباس پشمی، این احساس را چند برابر می کند – طول عمر آن را تضمین می کند و ارزش آن را حفظ میکند.

نحوه شستشوی لباس های پشمی

نحوه شستشوی لباس پشمی

اینها را برای شستشو حاضر کنید:

حوض: حوضچه باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتوانید به راحتی لباس را بشویید یا بچرخانید. یک حوضچه کوچک شما را مجبور می کند تا لباس را بچرخانید ، که توصیه نمی شود.

شوینده: به طور کلی ، برای شستن لباس های بافتنی باید از شوینده یا صابون ملایم استفاده کنید. در اکثر فروشگاه های مواد بهداشتی بزرگ مواد شوینده مخصوص لباس تریکو موجود است.

حوله: حداقل دو حوله بزرگ برای خشک کردن لباس.

پشم گوسفند محبوب ترین نوع پشم است. از آن برای انواع مختلف لباس استفاده می شود: از کت و شلوار و لباس ، تا ژاکت و کت. پشم گوسفند دارای ویژگی های شگفت انگیز برای پوشیدن در زمستان است – میزان کمی از انتشار گرما و رطوبت را به راحتی جذب می کند.

پشم می تواند چروکیده ، پیچ خورده یا کشیده شود و به دلیل خاصیت ارتجاعی به سرعت شکل طبیعی خود را بازیابی می کند. همچنین بسیار قوی است. باور کنید یا نه ، این نسبتا از فولاد قوی تر است. با این حال ، این بدان معنا نیست که شما می توانید هر کاری که می خواهید با ژاکت خود انجام دهید. وقتی صحبت از لباس می شود ، باید مراقبت شود.

انواع زیادی از پشم گوسفند وجود دارد: Shetland ، Melton ، Lambswool ، Merino و غیره.

پشم گوسفند مرینوس

مرینو دارای بیشترین نسبت گرما به وزن است. به دلیل نرمی فوق العاده ، درخشش برتر و تنفس عالی مشهور است. همچنین دارای خواص بسیار مفیدی است زیرا به طور طبیعی در برابر بوها مقاوم است.

شستشو لباس پشمی با دست

از آب گرم استفاده کنید و آن را با مقداری صابون مایع ملایم مخلوط کنید. می توانید از مایعات مخصوص شستشوی پشمی که از آب سرد استفاده می کنند استفاده کنید ، اما به یاد داشته باشید که ابتدا برچسب را بخوانید.
لباس را در آب فرو کنید و اجازه دهید حدود ۵ دقیقه خیس بخورد.
لباس را با دقت در آب گرم بشویید.
پس از اتمام شستشو ، تا آنجا که می توانید آب را از روی لباس فشار دهید. به یاد داشته باشید که لباس را پیچ و تاب نکنید.
لباس را در یک حوله بپیچید. حوله را به آرامی فشار دهید یا بچرخانید. باز نکنید ، آن را روی یک حوله جدید بگذارید و بگذارید در جای خنک با هوا خشک شود.

شستشو لباس پشمی با ماشین لباسشوئی

گاهی اوقات می توانید از ماشین لباسشویی برای لباس های پشمی استفاده کنید (همیشه برچسب را بررسی کنید). به طور کلی ، توصیه می کنم فقط کلاه ، شال و دستکش را با این روش بشویید. نکته ای که باید همیشه در نظر داشته باشید این است که “آنها قابل شستشو در ماشین” هستند یا خیر .

به یاد داشته باشید که از چرخه یا چرخه ملایم برای بافتنی استفاده کنید (بستگی به دستگاه شما دارد) زیرا یک چرخه سریع می تواند باعث کوچک شدن لباس شود. انتخاب دمای مناسب نیز معمولاً ۳۰ درجه کمک می کند. (در برخی از ماشین ها ، “۳۰ درجه” دارای نماد توپ نخ درست در کنار آن است.)

صابون ملایم تری را انتخاب کنید که مخصوص این کار ساخته شده است. به دنبال صابونی با pH خنثی و نه زیاد باشید.

اگر نمی خواهید با تمام مراحل بالا درگیر شوید ، لباس پشمی خود را به خشکشویی بفرستید. بیشتر لباس های پشمی را می توان با خشکشویی تمیز کرد. با این حال ، باید محتاط باشید زیرا استفاده مکرر از مواد شیمیایی خشن می تواند بر پارچه تأثیر منفی بگذارد.

شستشو لباس با پشم بره

پشم بره با کیفیت ترین پشم گوسفند در بازار است. این گوسفند در اولین زایمان خود (زمانی که گوسفند در حدود ۷ ماهگی است) گرفته می شود و پشم بره به طور طبیعی بسیار نرم ، صاف و کشسان است.

هرگز لباسی که با پشم بره است را داخل ماشین لباسشویی نگذارید .
هرگز در خشک کن قرار ندهید.
شستشو با دست
یک شوینده ملایم با pH زیر ۷ انتخاب کنید.
مواد شوینده را با آب سرد مخلوط کنید. در صورت نیاز به آب داغ برای حل صابون جامد ، منتظر بمانید تا سرد شود و لباس را در آن فرو کنید.
لباس را با ظرافت در آب بچرخانید. به یاد داشته باشید که یک ژاکت را نپیچانید یا بیرون نزنید ، زیرا به سرعت شکل خود را از دست می دهد.
لباس را روی یک حوله بگذارید و قبل از اینکه اجازه دهید در هوا خشک شود ، آن را به اندازه و شکل مناسب بکشید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین روش تمیز کردن آینه ها” را نیز مطالعه بفرمایید.

شستشو لباس پشمی بز

علاوه بر پشم گوسفند، پارچه بسیار نرم و لوکس ساخته شده از موی بز نیز وجود دارد.

ترمه در واقع پشمی است که در زیر بز رشد می کند. از بز در برابر هوای سخت زمستان محافظت می کند و فقط مقدار بسیار کمی از ترمه را می توان هر سال برداشت کرد. به همین دلیل پارچه ای لوکس محسوب می شود.

اگرچه ترمه دارای خواص شگفت انگیز پارچه لوکس است ، اما در واقع بسیار حساس است.

هرگز ترمه را در ماشین لباسشویی قرار ندهید ، حتی اگر ماشین لباسشوئی شما چرخه بافتنی/پشمی داشت.
هرگز در خشک کن قرار ندهید.
هرگز ژاکت ترمه را آویزان نکنید. باعث ایجاد خطوط و علائم کششی می شود.

 شستشوی لباس های پشمی

شستشو با دست برای لباسهای پشمی بز

از آب گرم استفاده کنید و آن را با یک شوینده ملایم مخلوط کنید. مواد شوینده مخصوص ترمه موجود است (قبل از استفاده دستورالعمل ها را بخوانید).
لباس را زیر آب قرار دهید و آن را برای ۱۰-۱۵ دقیقه خیس کنید.
لباس را با دقت در آب گرم بشویید.
فشار دهید تا جایی که ممکن است آب خارج شود.
آن را روی یک حوله خشک قرار دهید ، دور از نور خورشید نگه دارید و بگذارید در هوا خشک شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.