شرایط کار در آلمان و کانادا، دو کشور محبوب ایرانیان برای مهاجرت کاری

کشور کانادا و آلمان بنا بر شرایط اقتصادی بسیار مطلوب و همچنین داشتن فرصت‌های شغلی متنوع از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ویزای کاری هستند. دولت‌های این دو کشور با وضع جدیدترین قوانین در حوزه مهاجرت کاری تلاش کرده‌اند تا بهترین و مرفه‌ترین بستر را برای مهاجران از سراسر دنیا فراهم کنند. با توجه به شرایط حاکم بر بازار آلمان و کانادا سالانه تعداد زیادی از ایرانیان تنها با هدف اشتغال به یکی از این دو کشور مهاجرت می‌کنند.

در حالت کلی دریافت ویزای کاری این دو کشور و همچنین ویزای اکسپرس اینتری کانادا برای متقاضیان آسان‌تر است. البته باید این نکته مهم را متذکر شویم که با استفاده از ویزای اکسپرس اینتری کانادا می‌توان در زمان بسیار کمی اقامت دائم کانادا را دریافت کرد.

جدیدترین قوانین و شرایط مهاجرت کاری به آلمان در سال ۲۰۲۳

آلمان با توجه به اقتصاد، رتبه اول در قاره اروپا و همچنین رتبه چهارم در کل دنیا در حال حاضر یکی از بهترین و مناسب‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری است. حقوق و مزایای اشتغال در این کشور برای افراد با تابعیت خارجی به خصوص ایرانیان در نظر گرفته شده است. در صورتی که شما در یکی از رشته‌های مورد نیاز آلمان یعنی پزشکی، فنی، بازاریابی و فروش، مهندسی، پرستاری و مراقبت، فناوری اطلاعات تخصص و مدرک معتبر دارید، در واقع مهاجرت به این کشور بهترین فرصت برای رشد و توسعه زندگی فردی شماست.

افراد متقاضی برای مهاجرت کاری به آلمان باید ابتدا از طریق یک کارفرما در این کشور یک کار برای خود بیابند (دریافت جاب آفر یا همان پیشنهاد کار از سوی کارفرما در آلمان). از سال ۲۰۲۱ به بعد کارفرمایان آلمان هیچ گونه محدودیتی در جذب نیروی خارجی ندارند، به همین دلیل شرایط دریافت ویزای کاری آلمان آسان‌تر شده است. مدارک و مهارت‌های مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری آلمان عبارت‌اند از:

  • داشتن مدرک زبان آلمانی با سطح B1
  • ارسال رزومه قوی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار در آلمان
  • ارائه مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • پاسپورت
  • ارسال کپی از تمام صفحات پاسپورت
  • کاور لتر

البته برای دریافت کامل‌ترین و به‌روز‌ترین اطلاعات در رابطه با انواع ویزا کاری آلمان، مزایا و شرایط کار در این کشور می‌توانید روی عبارت مهاجرت کاری به آلمان کلیک کنید.

درآمد، مالیات و قانون کار در آلمان

پیش از مهاجرت کاری به آلمان بایستی در مورد قوانین کار در این کشور و همچنین میزان مالیات و درآمد هر یک از رشته‌ها و حوزه‌ها اطلاعات کاملی را جمع‌آوری کنید. با توجه به آخرین آمار و ارقام حداقل درآمد شهروندان آلمان ماهانه حدود ۱۵۰۰ یورو است. البته به دلیل اینکه حقوق‌ افراد در این کشور دقیقا به میزان تخصص و حیطه کاری آن‌ها بستگی دارد، نمی‌توان عدد دقیقی در مورد میانگین درآمدها در این کشور ارائه کرد، اما متوسط درآمد خالص ماهانه افراد در آلمان ماهانه حدود ۴ هزار یورو است.

میزان حقوق‌ها در کشور آلمان به نسبت هزینه‌های زندگی اعم از هزینه مسکن، خوراک و پوشاک، مالیات و … بسیار بالاتر از سایر کشورهای توسعه یافته اروپایی است. مالیات در این کشور بر حسب میزان درآمد افراد محاسبه و اعمال می‌شود.

برای نمونه افرادی که حدود ۱۰ هزار یورو در سال درآمد دارند، از پرداخت مالیات به دولت معاف هستند. در مقابل آن دسته از افرادی که سالانه بیش از ۵۷ هزار یورو درآمد دارند، بایستی ۱۴ الی ۴۲ درصد از این مبلغ را به عنوان مالیات (سالانه) به دولت بپردازند. در رابطه با قانون کار در آلمان در جدول زیر توضیحات کامل‌تری ارائه شده است.

قانون کار در آلمان

ساعات کاری

ساعات کاری در یک روز

۷ الی ۸ ساعت

حداکثر ساعت کاری مجاز در هفته

۴۸ ساعت

حداقل ساعت کاری مجاز در هفته

۳۶ الی ۴۰ ساعت

روزهای کاری

شنبه و دوشنبه

میزان مرخصی در سال

۲۴ روز

چگونه می‌توان در کمترین زمان ویزای مهاجرت کاری به آلمان را دریافت کرد؟

همان طور که می‌دانید نخستین شرط دریافت ویزای کاری آلمان داشتن شرایط درج شده مربوط به این ویزاست. اما در ادامه بایستی شما با یک موسسه مهاجرتی معتبر به منظور ارسال سریع‌تر مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به آلمان را ارسال کنید. با مشورت و همفکری یک وکیل مهاجرتی متخصص و حرفه‌ای می‌توانید با پرداخت هزینه‌های کمتر در زمان کمتر انواع ویزای کاری این کشور را در صورت داشتن شرایط دریافت کنید.

ویزای اکسپرس اینتری کانادا در سال ۲۰۲۳

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد قصد دارید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید، می‌توانید به راحتی از طریق ویزای اکسپرس اینتری این کار را انجام دهید. ویزای اکسپرس اینتری کانادا یکی از معتبرترین ویزاها در دنیا بوده و می‌توان در صورت داشتن شرایط آن را در کمترین زمان ممکن دریافت کرد. ویزای Express Entry کانادا یک سیستم بدون محدودیت خاص است که متقاضیان با معیارهای مختلفی می‌توانند امتیاز آن را کسب کرده و از این طریق اقامت دائم کانادا را کسب کنند.

قوانین و شرایط ویزای Express Enrty کانادا

برای درخواست دریافت این ویزا نیازی به حضور در کانادا را نداشته و تنها از طریق یک سایت می‌توانید تمامی کارها و امور اداری آن را انجام دهید. در حقیقت افراد با تخصص و مهارت‌های مختلف می‌توانند مشخصات و مدارک خود را در حساب کاربری خود را در سیستم آنلاین این ویزا ارسال کنند.

ویزای اکسپرس اینتری به معنای ورود سریع است، به همین جهت تمامی امورات و مراحل قانونی آن به شکل آنلاین و سیستمی انجام می‌شود. از مهم‌ترین معیارهای امتیازبندی در این ویزا  می‌توان به سن، میزان تحصیلات و مهارت‌های مربوط به زبان انگلیسی و فرانسه اشاره کرد. البته موارد دیگری چون سابقه کار و همچنین داشتن پیشنهاد شغلی (جاب آفر) نیز تاثیر بالقوه‌ای در امتیازگیری فرد متقاضی در این ویزا دارند. در صورتی که هیچ از شرایط ذکر شده یعنی پیشنهاد کار، تحصیلات عالی و سابقه تحصیل در کانادا را ندارید، برای دریافت امتیاز در این ویزا باید سن شما بین ۲۰ الی ۳۶ سال باشد.

افزون بر این موارد شرایط و قوانین دیگری برای دریافت این ویزا توسط دولت کانادا تعیین شده است، برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با مزایا، جدیدترین قوانین و شرایط این ویزا کافی است تا روی عبارت ویزای اکسپرس اینتری کانادا  کلیک کنید. در این لینک مندرج می‌توانید در مورد چگونگی اقدام به صورت آنلاین برای دریافت ویزای اکسپرس اینتری کانادا و کسب امتیاز در این ویزا دقیق‌ترین مطالب را مطالعه کنید.

هزینه ویزای اکسپرس اینتری کانادا

ویزای اکسپرس اینتری کشور کانادا مانند سایر ویزاها هزینه‌های خاص خود را دارد. هزینه‌های این ویزا به سه بخش هزینه‌های خود ویزا، هزینه‌های دولتی و هزینه معادل‌سازی مدارک تقسیم می‌شود. برای نمونه هزینه انگشت نگاری بیومتریک در مراحل دریافت این ویزا حدود ۸۵ دلار به ازای هر فرد است. هزینه‌های دولتی ویزای اکسپرس اینتری کانادا برای بزرگسالان حدود ۱۳۲۵ دلار و برای کودکان ۲۲۵ دلار است. هزینه‌های جانبی مربوط به این ویزا شامل هزینه آزمون زبان (۳۰۰ دلار)، معاینات پزشکی (۴۵۰ دلار) و گواهی ترخیص پلیس ۱۰۰ دلار می‌شود.

البته در عین اینکه تمامی مراحل دریافت این ویزا آنلاین است، بایستی اطلاعات کافی را در مورد چگونگی جمع‌آوری امتیاز را داشته باشید. برای اخذ هر چه سریع‌تر ویزای اکسپری اینتری کانادا می‌توانید از یک موسسه مهاجرتی و وکیل مهاجرتی مجرب کمک بگیرید.

سخن آخر

در این مقاله در رابطه با ویزای اکسپرس اینتری کانادا و همچنین دریافت انواع ویزای کاری آلمان اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دادیم. البته در بین این مطالب برخی لینک‌های معتبر مربوط به مهاجرت کاری به آلمان و ویزای Express Entry کانادا درج شده‌اند تا شما بتوانید به‌روزترین اطلاعات را در این دو زمینه کسب کنید.

در حالت کلی شرایط مهاجرت به دو کشور آلمان و کانادا بسیار آسان بوده و همواره مزیت‌ها و فرصت‌های بسیار بزرگی برای متقاضیان در این دو کشور وجود دارد. تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و برتر، هزینه‌های پایین زندگی و درآمد بالا از جمله مزایای مهاجرت به این دو کشور است.

5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • خانه
  • مهاجرت و سفر
  • شرایط کار در آلمان و کانادا، دو کشور محبوب ایرانیان برای مهاجرت کاری