آدرس آکواریوم استانبول

آدرس آکواریوم استانبول

در بین کشورهای همسایه ما شاید تنها چند کشور باشند که از نظر جاذبه های گردشگری و توریستی در جایگاه قابل قبولی قرار داشته باشند. بی شک اگر به چند کشور مهم اطراف ایران از نظر موضوعات اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و… اشاره کنیم، در سر لیست آن باید از کشور ترکیه نام ببریم.

با توجه به این که این کشور مملو از جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی است از این رو قصد داریم تا در این بخش به معرفی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ترکیه بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا در سفر به شهر استانبول، نگاهی به آکواریوم زیبای این شهر اندازیم و اطلاعات بیشتری در خصوص این جاذبه گردشگری ترکیه در اختیار شما قرار دهیم.

آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول کجاست

استانبول را می ‌توان مملو از جاذبه های دیدنی دانست. شما می توانید در این شهر انواع و اقسام جاذبه ‌های گردشگری را با توجه به سلیقه خود پیدا کرده و از آن دیدن کنید. اگر علاقه مند باشید تا اسرار موجود در زیر آب اطلاع پیدا کنید در شهر استانبول می توانید یکی از جذاب ترین آکواریوم های جهان را مشاهده کنید.

آکواریوم شهر استانبول در سال ۲۰۱۱ در فلوریا، در بخش جنوب غربی استانبول و در فاصله ۵ کیلومتری از فرودگاه بین المللی آتاتورک این شهر افتتاح  شد و امروزه با داشتن بیش از ۱۵۰۰ گونه جانوری به عنوان یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان شناخته می‌ شود.

شما می‌ توانید در این آکواریوم زیبا و هیجان انگیز انواع و اقسام گونه های جانوری موجود در دریا را مشاهده کنید. تنوع بسیار زیاد جانوران دریایی در این آکواریوم از مهم ترین ویژگی‌ های این مکان به حساب می‌ آید.

آکواریوم استانبول در ساختمان دو طبقه ای واقع شده است و از نظر مساحت، این آکواریم زیبا در حدود ۲۲ هزار متر مربع وسعت داشته و تمامی این محیط پر از آکواریوم های کوچک تر با جانوران دریایی مختلف است.

شنا با کوسه ها در استانبول

بخش های مختلف آکواریوم استانبول

ویژگی بسیار مهمی که آکواریوم استانبول از آن برخوردار است این است که در این مکان شاهد طبقه بندی و بخش بندی کل مجموعه به آکواریوم های کوچک تر هستیم. مدیریت آکواریوم استانبول سعی کرده تا این مجموعه بزرگ را به بخش‌ های مختلفی تقسیم بندی کند.

این بخش ها عبارتند از:

  • دریای سیاه
  • تنگه استانبول
  • دریای سرخ
  • تنگه جبل الطارق
  • دریای مدیترانه
  • اقیانوس اطلس
  • اقیانوس آرام
  • کانال پاناما
  • جنگلهای استوایی

در هر یک از این بخش ها می ‌توانید جانوران دریایی مخصوص آن قسمت از کره زمین را مشاهده کنید. به عنوان مثال در بخش جنگل های استوایی می توانید انواع مختلفی از تمساح، قورباغه های سمی و مار ها را به نظاره نشینید. همین موضوع سبب شده تا گشت و گذار در آکواریوم استانبول لذت بخش و هیجان انگیز باشد و خاطره خوبی را برای شما به ارمغان آورد.

علاوه بر این، در این آکواریوم زیبا دو سینمای پنج بعدی نیز وجود دارد که در آن افکت های ویژه، شامل آب، باد و مه قرار گرفته است. برای تماشا کردن فیلم های سه بعدی در این آکواریوم باید هزینه جداگانه را پرداخت کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که اگر علاقه مند هستید تا یک فیلم سه بعدی هیجان انگیز را تماشا کنید، حتماً سری به سینما پنج بعدی آکواریم جذاب استانبول زده و از این بخش نیز بازدید داشته باشید.

قیمت بلیط آکواریوم استانبول

چگونه به آکواریوم استانبول برویم

همان طور که گفته شد این آکواریوم خاص و شگفت انگیز در کشور ترکیه و در شهر استانبول واقع شده است. برای بازدید از این مجموعه هیجان انگیز و مشاهده ماهیان مختلف سراسر جهان در آن، تنها کافی است تا به سمت فرودگاه آتاتورک شهر استانبول رفته و در فاصله ۵ کیلومتری آن به راحتی آکواریوم استانبول را پیدا کنید.

برای آن که از وسایل حمل و نقل عمومی شهر استانبول استفاده کرده و به آکواریوم این شهر روید تا از این مکان بازدید داشته باشید، دو مسیر برای شما در دسترس است. اگر در مرکز شهر قرار دارید، می ‌توانید با تاکسی های بین محله سلطان احمد و تکسیم به سمت آکواریوم استانبول رفته و از این مکان زیبا دیدن کنید.

مسیر دیگری که می توانید با آن به آکواریوم استانبول رسیده و لحظات فوق العاده ای را در آن سپری کنید، از سمت میدان تکسیم به سمت فلوریا است. در طول این مسیر اتوبوس های مختلفی قرار دارد که می توانید با کمک این اتوبوس ها خود را به ایستگاه فلوریا رسانده و در آنجا از اتوبوس پیاده شوید. از ایستگاه فلوریا تا آکواریوم استانبول راه طولانی در پیش نخواهید داشت. شما می توانید با کمی پیاده روی خود را بین آکواریوم زیبا رسانده و از این مکان خارق العاده و شگفت انگیز دیدن فرمایید.

قیمت بلیط آکواریوم استانبول

در هنگام سفر به هر شهر و کشور جدید باید بودجه بندی دقیقی داشته باشید تا بتوانید از جاذبه های مختلف آن شهر دیدن کرده و به دلیل نداشتن پول کافی یک جاذبه هیجان انگیز را از دست ندهید. به همین دلیل در این بخش قرار است نگاهی به قیمت بلیط آکواریوم استانبول انداخته و هزینه بازدید از این مجموعه را در اختیار شما قرار دهیم تا با اطلاعات کافی از بابت هزینه بازدید از آکواریوم استانبول بتوانید هزینه سفر خود به استانبول را بودجه بندی کنید.

در وهله اول باید گفت که آکواریم استانبول همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ بعد از ظهر باز است و هزینه ورودی برای بازدید از این آکواریوم برای بزرگسالان ۴۲ لیتر است. البته مدیریت مجموعه آکواریوم استانبول هزینه ورودی را برای دانش ‌آموزان، معلمان، افراد معلول و افراد بالای ۶۵ سال کاهش داده و آن را به ۲۹ لیر رسانده است. باید به این نکته اشاره کرد که هزینه بازدید برای کودکان زیر دو سال هم رایگان است.

شما می توانید هزینه بلیت این مجموعه را نیز به صورت خانوادگی پرداخت کنید. در واقع برای یک خانواده سه نفره تنها کافی است ۱۴۵ لیر ترکیه پرداخت کرده و برای خانواده های چهار نفره نیز می توانید با پرداخت ۱۸۰ لیر از این مجموعه دیدن کنید. مطمئنا به دلیل این شیوه پرداخت برای شما به صرفه ‌تر است که با تعداد بالا از این آکواریوم زیبا در شهر استانبول بازدید کنید.

این مجموعه این امکان را فراهم کرده تا بازدید گروهی نیز از این مکان داشته باشید. اگر گروه شما حداقل ۱۶ نفر است می توانید با مجموعه تماس گرفته و شیوه بازدید خود را به صورت گروهی تعریف کنید. با رزرو بلیت برای گروه خود می توانید با هزینه کمتری از این آکواریوم زیبا دیدن کنید، همچنین لازم به ذکر است که برای خرید تور ارزان استانبول می تواند به سایت لحظه آخر مراجعه کرده و تور مناسب خود را خریداری نمایید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.