۱۳ راه آسان برای سالم ماندن در سفر

چند بار شنیده ایم که افرادی در کشور دیگری یا درست در میانه سفر خود بیمار می شوند؟ هیچ کس نمی خواهد آن را تجربه کند! راه های آسان زیر برای سالم ماندن در سفر، خطر ابتلا به بیماری و حوادث را در سفرهای داخلی یا خارجی کاهش می دهد. با کمی آگاهی و پیشگیری، می توانید از بسیاری از بیماری های مرتبط با سفر محافظت کنید. در اینجا ۱۳ راه آسان برای سالم ماندن در سفر آورده شده است.

سالم ماندن در سفر

۱- قبل از حرکت یک ارزیابی کامل از سلامتی انجام دهید

اگر فکر میکنید بیمارید  یا عوامل خطر خاصی دارید (سن، مشکلات سلامتی موجود، آلرژی های فصلی/اقلیمی و غیره)، حتما قبل از عزیمت با پزشک عمومی خود صحبت کنید. او می‌تواند به شما نکات زیادی و همچنین داروهای پیشگیرانه بدهد تا به شما کمک کند هنگام سفر ایمن و سالم بمانید. مصرف داروهای پیشگیرانه در برابر بیماری های گوارشی و سایر شرایط رایج مطمئناً می تواند مطمئن باشد که در تعطیلات/کار خود اوقات خوبی را سپری می کنید. شما از طرف خود باید اطمینان حاصل کنید که برنامه سفر و محل اقامت شما راحت است.

۲-واکسن بزنید

در مورد نوع واکسیناسیون مورد نیاز خود با پزشک خود مشورت کنید. به طور کلی، شما باید علیه هپاتیت، مالاریا، تب زرد، هاری، آنفولانزا، بیماری های منتقله از حیوان  واکسینه شوید. همچنین تمام سوابق واکسیناسیون خود را همراه داشته باشید. این یکی از راه‌های مهم برای سالم ماندن در سفر است.

۳- درباره مقصد سفر اطلاعات کسب کنید

در مورد قوانین محلی، آداب و رسوم، آب و هوا و شرایط آب و هوایی و سایر جنبه های مهم مکانی که به آن سفر می کنید، اطلاعات کسب کنید. در صورت امکان، با سفارت خود یا سایر مقامات محلی تماس بگیرید که می توانند اطلاعات جاری در مورد شرایط سیاسی یا امنیتی مکان را به شما بدهند. این امر برای حفظ امنیت و سلامت خود به ویژه هنگام سفر به مناطق دارای خشونت و ناآرامی ضروری است.

سالم ماندن در سفر

۴- در صورت نیاز سفر را به تعویق بیندازید

اگر در روز حرکت احساس ناخوشایندی دارید، بهتر است در سفر خود تجدید نظر کنید. در صورت نیاز، با پزشک خود صحبت کنید که آیا سفر برای شما بی خطر است یا خیر. گاهی اوقات، ممکن است این اضطراب مربوط به سفر باشد که می تواند شما را عصبانی کند. اما شما بهترین قاضی هستید که آیا این مورد است یا چیز جدی تر. این یکی از راه های مهم برای سالم ماندن در سفر است.

۵-خرید بیمه درمانی

بسیاری از مسافران این اشتباه را مرتکب می شوند که در بیمه درمانی سرمایه گذاری نمی کنند. با این حال، در صورتی که در حین سفر بیمار شوید یا مجروح شوید، این ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد. می‌توانید یک بسته ترکیبی بخرید که شامل لغو پرواز، گم شدن چمدان و همچنین بیماری/جراحت می‌شود. این یکی از راه‌های آسان برای سالم ماندن هنگام سفر با کشتی است.

۶-برای سالم ماندن در سفر در تابستان ، قوانین ایمنی را رعایت کنید

یکی از راه‌های آسان برای سالم ماندن در تابستان، به‌ویژه زمانی که با بچه‌ها به مناطقی سفر می‌کنید که دمای هوا بسیار بالاست، اقدامات احتیاطی اولیه مانند ماندن در سایه، پوشیدن لباس‌های نخی گشاد و کلاه لبه‌دار را رعایت کنید. همیشه از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 25+ استفاده کنید. بهتر است در ساعات اوج گرما از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر از گشت و گذار خودداری کنید. اگر مستعد گرمازدگی هستید، سعی کنید در اتاق‌های دارای تهویه مطبوع در خانه بمانید. آب فراوان بنوشید و استراحت کنید.

۷- تمام داروهای تجویزی را به موقع مصرف کنید

اگر دیابتی هستید یا از فشار خون بالا رنج می برید، مطمئن شوید که داروهای تجویز شده برای این شرایط را به موقع مصرف کنید. شما باید یادداشت های نسخه پزشک خود را همراه داشته باشید، زیرا بسیاری از کشورها در زمان بررسی گمرک به این مدرک نیاز دارند. همیشه سوابق پزشکی خود را همراه داشته باشید که اطلاعات تماس پزشک و همچنین داروها و دوزها و سایر اطلاعات آلرژی را ذکر می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید” را نیز مطالعه بفرمایید.

۸- اقدامات احتیاطی برای مسافران سالخورده

مسافران سالمند باید تمام اقدامات احتیاطی را برای حفظ سلامت و امنیت خود در سفرهای داخلی یا خارجی انجام دهند. همانطور که در بالا گفته شد، فرد باید داروهای تجویز شده خود را به موقع مصرف کند. گاهی اوقات، تغییرات محیطی و غیره می تواند شرایط پزشکی موجود را تشدید کند. بنابراین سعی کنید فقط به آن دسته از فعالیت های بدنی بپردازید که بتوانید راحت و ایمن از پس آن برآیید. مسافران با تحرک محدود در صورت امکان باید از عصا یا ویلچر استفاده کنند. آب فراوان بنوشید و خواب و استراحت کافی داشته باشید.

۹-مسافرت در دوران بارداری

راه های آسان برای سالم ماندن در سفر در دوران بارداری، پرهیز از سفر بعد از ماه ششم است، به خصوص در مورد زنانی که سابقه زایمان زودرس دارند. اگر در حال پرواز هستید، حتماً سه تا چهار بار در طول پرواز راه بروید تا از لخته شدن خون در پاها جلوگیری کنید.

۱۰- سفر ایمن با بچه ها

هیچ راه آسانی برای سفر با کودکان، به خصوص نوزادان و کودکان نوپا وجود ندارد. والدین باید اطمینان حاصل کنند که کودکان در برابر بیماری واکسینه می شوند. هنگام پرواز، نوزادان ممکن است به دلیل تغییرات فشار هوا که می تواند باعث گوش درد شود، تحریک شوند. دادن پستانک، یا شیشه شیر یا چیزی برای جویدن به کودک می تواند به کاهش درد کمک کند. همچنین، از صندلی ایمنی و کمربند ایمنی برای بچه ها چه در ماشین و چه در پرواز استفاده کنید. اینها راههای مهمی برای سالم ماندن کودکان در طول سفر هستند.

۱۱- برای سالم ماندن در سفر ، مراقب آنچه می خورید باشید

هنگام سفر به کشورهای در حال توسعه، بهتر است از غذاهای خیابانی خودداری کنید. فقط غذای آب پز و خوب پخته شده بخورید. همیشه روی آب معدنی بطری پافشاری کنید و حتی دندان های خود را با این آب مسواک بزنید. از پذیرفتن غذا و نوشیدنی از غریبه ها خودداری کنید، مهم نیست که چقدر لباس پوشیده به نظر می رسند. از لبنیات غیر پاستوریزه از جمله بستنی خودداری کنید. سعی کنید و به آرامی با مکان جدید سازگار شوید.

این به معنای نوشیدن آب تمیز، اجتناب از کافئین و سایر نوشیدنی‌هایی است که باعث کم‌آبیمیشود . از خوردن وعده های غذایی سنگین خودداری کنید و اجازه دهید سیستم بدن شما با مکان و غذای جدید سازگار شود. اگر برای کار سفر می کنید، در ۲۴ ساعت اول هیچ جلسه ای (تا حد امکان) برنامه ریزی نکنید.

۱۲- از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید

این یکی از راه های آسان برای سالم ماندن در سفر است. ممکن است همیشه به آب تمیز و صابون برای شستن دست ها دسترسی نداشته باشید. بنابراین سعی کنید از ضدعفونی کننده های مبتنی بر الکل برای تمیز کردن دستان خود استفاده کنید. از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید.

سالم ماندن در سفر

۱۳- در طول فعالیت های تفریحی ایمن بمانید

هنگام غواصی یا شرکت در ورزش‌های آبی/جاده‌ای و غیره، مطمئن شوید که همه قوانین را می‌دانید و با یک نجات غریق یا مربیان معتبر در مناطق امن شیرجه بزنید یا شنا کنید.

اگر با وجود تمام اقدامات احتیاطی و استفاده از این روش‌های آسان برای سالم ماندن در سفر، بیمار شدید، با یک پزشک قابل اعتماد تماس بگیرید. بسیاری از مکان ها پزشکان داخلی دارند که می توانند به شما کمک پزشکی کنند. سفرهای شاد و ایمن را تجربه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.