معرفی کتابهای بسیار خوب روانشناسی

معرفی کتابهای بسیار خوب روانشناسی

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”معرفی کتابهای بسیار خوب روانشناسی” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

۱-به سوی کامیابی-آنتونی رابینز

۵ گانه موفق رابینز در دهه ۹۰ میلادی منتشر شد و یكی از ماندگارترین آثار او در زمينه روانشناسی موفقیت لقب گرفت. فردی كه در جوانی تصمیمی سازنده گرفت به یكی از گرانترین مشاوران بهبود فردی تبدیل شد. جمله معروفی از رابینز همیشه در خاطره ها خواهد ماند” اگر فكر مي كنید كاری را می توانید انجام دهید و یا نمی توانید، در هر صورت درست فكر كرده اید”.

شاید بتوان این كتاب را سرآغاز ورود كتابهای موفقیت و خودیاری حداقل در ایران دانست زیرا كمتر ایرانی را پیدا می كنید كه علاقمند به این حوزه باشد و كتابهای رابینز را نخوانده باشد. گویی یك قانون نانوشته است كه هر فردی كه میخواهد وارد دنیای روانشناسی موفقیت شود ابتدا باید از این دروازه عبور كند.

او در این كتاب به موارد زیر اشاره كرده است:

احساس درماندگی و رفع آن – شكست وجود ندارد – شما دائما در حال تصميم گیری هستید – باورهای خود را بسازید – هرچه ببینید همان می شود – پرسش خوب – ابزار تغییر روحیه و…

۲. کتاب آئین دوست‌یابی

یکی از پرفروش‌ترین و معروف‌ترین کتاب‌های حوزۀ روان‌شناسی شخصیت و توسعه فردی، کتاب «آییندوست‌یابی» نوشته «دیل کارنِگی» است. این کتاب اولین بار در سال ۱۹۳۶ چاپ شد. تاکنون ۱۵ میلیون نسخه از آن در سرتاسر جهان به‌فروش رفته‌ است.

کارنگی در این کتاب، بیشتر به‌دنبال آموزش آداب معاشرت  انسان‌ها و تاثیرگذاری بر دیگران است. او سعی می‌کند به خواننده بفهماند که در برخورد با دیگر افراد، چه خطوط قرمزی را رعایت کند تا بهترین اثر را بر دیگران بگذارد. نکتۀ جالب در این کتاب، واقع‌بینی کارنگی است. او انسان‌ها را به‌عنوان «دیگران» و ویژگی‌های‌شان را آن‌قدر درست و واقعی می‌بیند و توصیف می‌کند که احتمالا با خواندن کتاب، بارها تعجب‌تان برانگیخته خواهد شد.

۳-کتاب نیروی حال

«در حال زندگی کن!» این تمام آن چیزی است که «اکهارت تول» کوشیده‌ است درکتاب نیروی حال به شما القا کند. حتما بارها در زندگی برای‌تان پیش آمده‌است که اسیر افکارتان شده‌اید و نتوانسته‌اید از لحظاتی که بر شما گذشته‌اند لذت ببرید و استفاده کنید. آیا در چنین شرایطی دوست داشته‌اید که از بارِ زندگی روزمره‌تان رها شوید و نگاه‌تان به دنیایی را که در اطراف‌تان در جریان است تغییر دهید؟ پس این کتاب برای شماست:

«این کتاب عصارۀ آموزه‌های من را دربر دارد. البته من می‌کوشم آموزه‌هایم را حتی‌المقدور در ظرف کلمات بریزم و با افراد و گروه‌های کوچک و سالکان راه معنا در میان بگذارم. این تلاش من در ده سال گذشته بوده است. می‌دانم که کلمات گنجایش همه‌چیز را ندارند. می‌خواهم با همۀ وجودم تشکر کنم از همۀ آنهایی که شجاعت  داشتند و خواستند که تحول درون خویش را تجربه کنند؛ آنهایی که پرسش‌های جدی درافکندند و آمادۀ شنیدن پاسخ‌هایم بودند. اگر این آدم‌های دوست‌داشتنی نبودند، این کتاب به زیور طبع آراسته نمی‌شد …»

۴- کتاب ثروتمند ترین مرد بابل

کتاب ثروتمندترین مرد بابل (The Richest Man in Babylon) یکی از پرفروش ترین کتاب های حوزه ی ثروت در دنیا است.

در کتاب آمده که شهر بابل یکی از ثروتمند ترین شهر های دنیا بوده و بازرگانان و تاجران بسیاری داشته.

داستان دو دوست در این کتاب بررسی می وشد که یک دوست بعد از گذشت مدتی تبدیل به ثروتمند ترین مرد بابل می شود و شوکت و اعتبار و احترام کسب می کند و دیگر می رود تا از او  اصول ثروتمند شدن را یاد بگیرد.

در جایی از کتاب اشاره می شود که همه ی درآمد شما برای خودتان نیست و باید یک دهم آن را پس انداز کنید و وقتی پس اندازتان به حد خاصی رسید با آن به تجارتی بپردازید که در آ« رحفه ای هستید و دانش لازم را دارید.

داستان های زیادی در این کتاب پایه ای ثروت بیان می شود که واقعا لذت بخش است.

کتاب نوشته ی جورج اس کلاوسون  است و در ۱۶۷ صفحه ارائه شده که می توانید در یک روز تعطیل آن را کامل تمام نمایید.

 

کتاب خوب

۵-کتاب هنر ظریف بی‌خیالی- منسون مارک

هیچ اغراقی دربارۀ این کتاب در کار نیست. نویسندۀ هنر ظریف بی‌خیالی جسورانه اشاره می‌کند که ما مقدار کمتری از ترس‌ها، خطاها و شک‌هایمان را می‌پذیریم و با حقیقت‌های دردناکی که ممکن است در زندگی پیدا شوند، مواجه می‌شویم. پس ما قادر هستیم تا ویژگی‌هایی چون شجاعت، استقامت و بخشش را به‌دست آوریم. هنر ظریف بی‌خیالی کتابی حاوی یک گفت‌وگوی واقعی است؛ کتابی زمینی و تازه و الهام‌بخش.

۶-کتاب خوش بینی آموخته شده-مارتین سلیگمن

کتاب خوش بینی آموخته شده یا همان Learned Optimism  نوشته ی مارتین سلیگمن است. کتاب خوشبینی آموخته شده را فردی نوشته که زمانی رئیس انجمن روانشناسی آمریکا بوده است. کتاب بر اساس تحقیقات علمی نوشته شده است، البته فکر می کنم وقتی نام مارتین سلیگمن را می آوریم دیگر نیازی به تعریف از کتاب نیست.

در این کتاب در مورد خوش بینی و  تفکر مثبت و تاثیر آن بر زندگی افراد اطلاعات زیادی می گیریم و آزمایشات جالب را می خوانیم، حتما خواندن این کتاب را به  عزیزانی که به دنبال کتاب هایی با منابع علمی معتبر هستند پیشنهاد می کنم.

۷-کتاب آدم بسیار حساس- الین.ن آرون

کتاب «آدم بسیار حساس: راهی برای شکوفا شدن، وقتی دنیا در هم می‌شکندتان» از کتاب های خودیاری مفید برای بخش بزرگی از انسان‌ها است. مطابق نظر نویسنده، انسان‌های بسیار حساس ۱۵ تا ۲۰ درصد جوامع را تشکیل می‌دهند. کتاب آرون پنجره‌ای رو به دنیای آن‌ها باز می‌کند و می‌آموزد که چگونه تأثیر حساسیت بر بخش‌های مختلف زندگی‌مان را درک کنیم؛ همان‌طور که تأثیر استعدادها و قریحه‌مان را درک می‌کنیم.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.