زیباترین ساختمان های جهان

ساختمان ها رایج ترین نماد فیزیکی معماری در جهان امروزی هستند. این امر به ویژه به دلیل اهمیت ساختار ساختمان در تأمین سرپناه، آرامش و آسایش برای ما است. بنابراین، زندگی بدون ساختمان برای ما غیرممکن می کند.در حالی که میلیاردها ساختمان در سرتاسر جهان وجود دارد و ساختمان‌های واقعاً زیبای زیادی وجود دارد، به نظر می‌رسد برجسته کردن زیباترین ساختمان‌ها کار بسیار دشواری باشد. با این وجود، در این مقاله به تعدادی از ساختمان‌هایی که از نظر ساختار، معماری، چشم‌انداز و فضای داخلی بسیار زیبا هستند، توجه خواهیم کرد.

زیباترین ساختمان های جهان

بدون ترتیب خاصی، برخی از زیباترین ساختمان های جهان عبارتند از:

موزه آینده

زیباترین ساختمان های جهان

موزه آینده واقع در دبی، امارات متحده عربی یکی از زیباترین ساختمان های جهان در داخل و خارج است. ساختار این ساختمان به ارتفاع ۷۷ متر با نمای فولادی ضد زنگ که توسط روبات ها ایجاد و ساخته شده است. این سازه به گفته معمار Shaun Killa نشان دهنده دانشی است که ما امروز در معماری داریم .در حالی که خلاء موجود در سازه نشان دهنده همه چیزهایی است که ما نمی دانیم (آینده). طراحی این سازه دارای خط عربی است که منعکس کننده شعر شیخ محمد در مورد آینده است.

این بنا به طور مشخص دارای سه قسمت است: تپه‌ای سبز که گذری هموار از محوطه را به شکل تپه‌ای خاکی نشان می‌دهد که همگی با استحکام، ماندگاری و ریشه‌دار بودن در مکان، زمان و تاریخ، عناصر زمینی را نشان می‌دهد. بخش دوم خود ساختمان و در نهایت فضای خالی بیضوی با ساختمان فوقانی است که نشان دهنده نوآوری است و فضایی را به نمایش می گذارد که در آن بازدیدکنندگان می توانند به آینده نانوشته بشریت نگاه کنند.

در داخل موزه آینده یک طاق وجود دارد که یک کتابخانه آینه‌ای درخشان را به نمایش می‌گذارد که با ستون‌هایی از استوانه‌های شیشه‌ای که کد ژنتیکی هزاران گونه منقرض شده را در خود جای داده است و به بازدیدکنندگان یک دستگاه فناوری داده می‌شود تا به نمونه‌ها اشاره کنند و در مورد آن اطلاعات کسب کنند. آنها ساختار داخل ساختمان واقعا زیبا است و دارای تعداد زیادی مکان درخشان با فناوری های جذاب است که آن را بسیار عالی و بدون شک یکی از زیباترین ساختمان های امروزی جهان می کند.

 کلیسای جامع برازیلیا

کلیسای جامع کلان‌شهری برزیل که با نام کلیسای جامع برازیلیا شناخته می‌شود یک کلیسای جامع کاتولیک رومی در برزیل است که به اسقف نشینی برازیلیا خدمت می‌کند. قابل ذکر است که این ساختمان یک شاهکار معماری است که توسط اسکار نیمایر طراحی شده است.

این ساختمان در یک ساختار هیپربولوئید ساخته شده با بتن های منحنی و با سقف شیشه ای و پنجره های شیشه ای رنگی مثلثی شکل طراحی شده است. طراحی این ساختمان صرفاً کلاس خالص و اولین در نوع خود دیده شده در ایالت است، جای تعجب نیست که این ساختمان بخشی از سایت میراث جهانی یونسکو در برازیلیا است و بدون شک یکی از زیباترین بناهای جهان است.

 هتل مارینا بی سندز

زیباترین ساختمان های جهان

مارینا بی سندز واقع در سنگاپور، یکی از نمادین ترین هتل های جهان است. ساختار آن خیره کننده است متشکل از سه برج مجلل ۵۵ طبقه با یک دیوار پرده ای دو جداره و یک سازه زیبا طراحی شده در پشت بام به ارتفاع ۲۰۰ متر.

این شن‌های خلیج مارینا دارای یک روبنای بیرونی و یک فضای داخلی جذاب برای مطابقت است. ویژگی های بیرونی و داخلی عالی آن به راحتی آن را به یکی از زیباترین ساختمان های امروزی جهان تبدیل کرده است.

قلعه اوزاکا

قلعه اوزاکا یکی از بناهای شاخص ژاپن است و با وجود سابقه بیش از ۴۵۰ سال آن; هنوز هم یکی از زیباترین ساختمان های جهان است. این ساختمان بر روی یک پایه سنگی مرتفع ساخته شده و با معماری منحصر به فرد ژاپنی، ساختار متقابل محکم، دیوارهای سنگی باشکوه و تزئینات طلایی خیره کننده در ساختار آن ساخته شده است. ساختار این بنا بسیار منحصر به فرد است و قلعه های زیادی را در خود جای داده است.

این قلعه و ساختمان اطراف آن به قدری زیبا است که اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شده است و سالانه میلیون ها نفر برای دیدن این بنای باشکوه و دسترسی به محیط زیبای اطراف آن هزینه می پردازند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “دکور چشم نواز خانه کندال جنر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل همچنین به عنوان کلیسای جامع واسیلی متبرک شناخته می شود، یک کلیسای ارتدکس روبنا است که در مسکو، روسیه واقع شده است.

این ساختمان به عنوان یکی از منحصربفردترین ساختمان های جهان قد علم کرده است. این بنا دارای معماری فوق‌العاده و طراحی بیرونی رنگارنگ پر زرق و برق است و فضای داخلی آن متشکل از یازده کلیسا است که در آثار هنری شگفت‌انگیزی مانند نقاشی‌های دیواری، نقاشی‌های رنگ روغن، نقاشی منظره، نمادها، شمایل‌نگاری و پرتره‌ها واکس زده شده‌اند. این ساختمان به همان اندازه یکی از زیباترین ساختمان های جهان است. طبیعت منحصر به فرد و فوق العاده زیبای آن باعث شده است که به عنوان یک اثر ملی بی بدیل در روسیه شناخته شود.

 کلیسای جامع فلورانس

کلیسای جامع فلورانس واقع در ایتالیا، یک ساختمان افسانه ای است که ساخت آن در سال ۱۲۹۶ آغاز شد و تنها بخشی از آن در سال ۱۴۳۶ تکمیل شد، ساختار کامل آن در سال ۱۹۰۳ تکمیل شد و قطعاً زمان زیادی برای ساخت با توجه به ساختار کلاس جهانی جای تعجب ندارد. و طراحی این ساختمان از داخل به بیرون.

این ساختمان به سبک گوتیک-رنسانس با استفاده از پوسته های دوتایی، ماسه سنگ، سنگ مرمر و ماشین های نوآورانه برای ساخت یک سازه آجری مستقل با دیوارهای منحنی ساخته شده است. درست مانند نمای بیرونی آن، فضای داخلی این ساختمان نیز به همان اندازه زیبا و حتی چشمگیرتر است.

 مرکز حیدر علی اف

مرکز حیدر علی اف یک ساختمان فوق العاده زیبا است که در باکو، آذربایجان واقع شده و توسط زاها حدید طراحی شده است. این ساختمان دارای معماری متمایز از سبک های منحنی روان با زوایای تیز است که اولین نمونه در نوع خود است که جهان به خود دیده است.

به طور قابل توجهی، این ساختمان دارای یک فضای داخلی غیرقابل باور است که حتی از نمای بیرونی آن نیز زیباتر است، بنابراین به راحتی آن را به عنوان یکی از زیباترین ساختمان های جهان رتبه بندی می کند.

کلیسای جامع کلن

کلیسای جامع کلن یکی دیگر از بناهای افسانه ای و میراث جهانی است. ساخت این ساختمان ۶۳۲ سال به طول انجامید. پس از این سالهای طولانی ساخت، سرانجام کلیسای جامع کلن یکی از بناهای باشکوه جهان شد.

ذکر این نکته آموزنده است که این کلیسای جامع کلن دارای دومین گلدسته بلند در جهان است و نمای بیرونی و داخلی بسیار زیبایی دارد که آن را نه تنها یکی از زیباترین ساختمان های جهان، بلکه یکی از جذاب ترین ها نیز می کند. به طور متوسط ​​روزانه ۲۰۰۰۰ نفر را جذب می کند.

کازا میلا

زیباترین ساختمان ها

کازا میلا یک ساختمان محبوب است که در بارسلون اسپانیا واقع شده است. این ساختمان نمادین توسط آنتونی گائودی طراحی شده و در ساختاری دنده ای مانند ستون فقرات با طاق های آجری و سقف طاق ساخته شده است.

این ساختمان اولین طرح معماری آن است که امروزه در جهان دیده می شود، جای تعجب نیست که از سال ۱۹۸۴ به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است و در حال حاضر به عنوان یک مرکز فرهنگی برای میزبانی نمایشگاه ها، کنفرانس ها و سایر فعالیت ها استفاده می شود. این ساختمان دارای نمای بیرونی منحصر به فرد و فضای داخلی زیباتر است که آن را بسیار جذاب و به یک جاذبه توریستی محبوب در اسپانیا تبدیل کرده است.

در پایان، در حالی که هزاران ساختمان فوق العاده زیبا در جهان وجود دارد، این ساختمان های فوق الذکر به عنوان زیباترین ساختمان های امروزی در جهان ایستاده اند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.